Skip to main content

Mijn 2e experia box werk niet. Staat op zolder bij mijn pc en is ook aangesloten 

Wat bedoel je met experia box? Een modem of Wi-Fi versterker?


Ik bedoel de Experie WiFi versterkers. Ik kreeg er 2. De eerste bij de Modem en de 2e bij mijn Mac op zolder. maar die laatste doet het niet. Alleen power lichtje brand.


Heb je deze al een keer een fabrieksreset gegeven en opnieuw gekoppeld? Is deze trouwens bedraad aangesloten op de experiabox?


Is deze 2de verbonden met een kabel aan de Experiabox? 


Aangesloten aan de Mac Mini of kan dat niet?

Ik denk de 1e aan de modem en de 2e aan de mac op de plek waar de Wifi slecht is.

Of slaat dit nergens op? 🙂 maar waarom dan 2 versterkers?


Hallo @GideonC , zijn het de zwarte vierkante of de witte ronde?

Welk merk en type modem heb je? Als het een 7, 8 9 of 10 is wordt de interne wifi van de modem uitgeschakeld, daarom 2 stuks wifipunten. Bij de V10a blijft de wifi aan.

Indien de zwarte vierkante, dan dient er 1 rechtstreeks op de modem aangesloten te worden en de andere ook of op de 1e zwarte aansluiten.

De witte ronde ken ik niet precies, maar 1 dient rechtstreeks op het modem aangesloten te worden en de 2e kan draadloos aangesloten worden.

wifipunten rechtstreeks op een computer aansluiten gaat nooit werken.

Je kunt wel een computer op een wifipunt aansluiten, mits dat wifipunt reeds eerder goed aangesloten is.

 


de zwarte vierkante.

Dus ik moet ook die 2e versterker aan het modem koppelen met draad?


modem 10


de zwarte vierkante.

Dus ik moet ook die 2e versterker aan het modem koppelen met draad?

Hallo @GideonC ja, óf aan de 1e versterker, wat het gemakkelijkste is.

 


1e versterker zit al verboden aan het modem. dus ga ik die 2e ook aan het modem verzinnen. Maar snap hier niet de logica van


modem 10

Hallo @GideonC , dan wordt dus inderdaad de interne wifi uitgeschakeld, vandaar 2 Experia Wifi's, die werken perfect,

Gebruik ik zelf ook i.c.m. de V10


dan ga ik beide versterkers aansluiten op het Modem.

 

Dank voor jullie snelle reactie! 

Gideon


Hallo @GideonC , graag gedaan, succes en laat even weten of het gelukt is.

 


Ik denk dat het gelukt is.

Beide versterkers aangesloten etc. op de experia box en nu hopen dat ik op mijn zolder weer goed internet heb.

Nogmaals dank!

 

Gideon


Hallo @GideonC , bedankt voor de update.

Veel plezier van de nieuwe configuratie.:relaxed: