Skip to main content

Beste,

 

Ik heb 2ghz van mijn modem uitgezet en nu heb ik geen internet meer. Ik kan het ook niet aanzetten. Help aub

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Huso27 

 

Kan je geen PC of laptop via een kabel aansluiten op je modem, dan zou je hem op die manier wel moeten kunnen benaderen en de WiFi weer kunnen aanzetten.

Anders kan je alleen nog maar resetten, daarna zou de WiFi weer aan moeten staan, je bent dan wel alle instellingen die je ooit gewijzigd hebt in je modem kwijt.

Hier kan je vinden hoe je de verschillende modems reset: https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-reset-ik-de-kpn-experia-box-modem-97446


@Huso27 je moet WiFi ook weer aan kunnen zetten via een knop aan de zijkant van het modem. Houd die knop een paar seconden vast, totdat het wifi lampje weer aangaat.


Bedankt. Ik heb het gereset en het doet het weer.

Ik heb wel nog 1 vraag. Hoe kan ik alleen 5ghz kiezen eigenlijk? Nu verbindt het automatisch, en weet zelf niet of het verbonden is met 2.4 ghz of 5ghz?


Welke experiabox heb je, bij sommige types kan je de 2.4GHz en de 5GHz een aparte naam geven.

Ondersteunt jouw apparaat wel 5GHz? Als je net geen verbinding meer had na uitzetten van de 2,4GHz vermoed ik van niet.


Versie 12


Voor zover ik kan vinden kan je daar geen aparte namen instellen voor WiFi.
Meestal is het wel ergens bij info of netwerk terug te vinden op het met WiFi verbonden apparaat of je met de 2,4 of 5GHz verbonden bent.

 

@RBxxWerkt dat dan ook als je maar 1 van beide WiFi frequenties uitzet in het modem zelf?

Zet hij daarna beide frequenties weer aan?

Dat wist ik niet, handig in dit geval maar niet als je dat echt zo wil hebben en ook je WiFi via die knop uit en weer aan wil zetten.


Voor zover ik kan vinden kan je daar geen aparte namen instellen voor WiFi.

Dat kan bij de Box 12 inderdaad niet.

 

Werkt dat dan ook als je maar 1 van beide WiFi frequenties uitzet in het modem zelf?

Zet hij daarna beide frequenties weer aan?

Dat weet ik (ook) niet zeker, maar ik kan het niet testen. I.v.m. de aangesloten SuperWiFi's staat de wifi van de Box 12 bij mij uit. Maar voor topicstarter ging het om toegang te krijgen ongeacht het kanaal.


 

Werkt dat dan ook als je maar 1 van beide WiFi frequenties uitzet in het modem zelf?

Zet hij daarna beide frequenties weer aan?

Dat weet ik (ook) niet zeker, maar ik kan het niet testen. I.v.m. de aangesloten SuperWiFi's staat de wifi van de Box 12 bij mij uit. Maar voor topicstarter ging het om toegang te krijgen ongeacht het kanaal.

 

Mijn gedachtengang was dat die knop geen zin had omdat hij alleen de 2,4Hz had uitgezet en geen verbinding meer had, dan leek het mij onlogisch dat je dan beide frequenties ineens weer aanzet via die knop.

 

 


Reageer