Skip to main content

Beste Heer/ Mevrouw,

Ik zit in een lastige situatie voor internet in mijn appartement. Ik ben onlangs een bovenwoning gaan huren (2e etage) bij een tandartspraktijk (verhuurder). Ik kan geen internet krijgen van de tandartspraktijk (kpn) omdat dit niet mag i.v.m. patienten dossiers. Op de 1e etage woont een andere bewoner die zijn eigen provider heeft (ziggo), hierbij kan ik mij ook niet aansluiten omdat hij vanuit zijn werk hier bestanden opstaan die beveiligd moeten zijn. Dus ik moet een 3e provider afsluiten op 1 adres, mijn vraag is of dit mogelijk is. Naar mijn weten zou het hiervoor nodig zijn om een nieuwe aansluiting te laten leggen.

Met vriendelijke groet,

Mike Faassen

Hoi @MikeFaassen en welkom op het forum! Dat is inderdaad een lastige situatie, maar geen onmogelijke. Is de woning onlangs opgesplitst in de verdiepingen en heeft jouw verdieping een eigen toevoeging? Zo ja, kijk dan in het BAG register of jouw adres met toevoeging daar ook correct tussen staat. 

Zo ja, check dan of je via onze bestelpagina een abonnement aan kunt vragen. Mocht dat zo zijn, dan ligt er wel een kabel naar de woning en komen wij ook langs om het aansluitpunt in orde te maken, mits er dus een kabel naartoe loopt. 

Mocht je adres niet op het BAG register staan, dan is het aan de verhuurder om jouw woning correct bij de gemeente te laten registeren als adres. Mocht hij wel in het BAG register staan maar mocht je geen bestelling kunnen plaatsen via de website, dan is het aan de verhuurder om een aansluitpunt aan te vragen via mijnaansluiting.nl. Zo heb je alle mogelijke situaties op een rijtje. 🙂 Mocht je hier verder nog vragen over hebben, laat het gerust weten! 


Of natuurlijk via 4G… als je een goede verbinding naar de zendmast hebt. Kun je zien op je smartphone. KPN heeft tegenwoordig unlimited abonnementen.


Hopelijk is het inderdaad voor het register een ‘eigen’ adres. Dan moet een vaste aansluiting mogelijk zijn. (zie reactie Sanne_M)

KPN is niet zo geschikt voor "vast” internet via 4G. Hun 4G “buitengebied” kan alleen met een vaste aansluiting gecombineerd en die vaste kan hier nou net niet.

Het unlimited mobiele abonnement is 5 GB per dag. Wel met gratis aanvullers van 1 GB. Maar voor 3 GB extra moet je dus 3 x die handeling doen.

Dan zou ik voor 4G voor thuis van de roze conculega gaan.


Ik kan geen internet krijgen van de tandartspraktijk (kpn) omdat dit niet mag i.v.m. patienten dossiers. Op de 1e etage woont een andere bewoner die zijn eigen provider heeft (ziggo), hierbij kan ik mij ook niet aansluiten omdat hij vanuit zijn werk hier bestanden opstaan die beveiligd moeten zijn.

Dit zijn eigenlijk bulshit argumenten die opgelost kunnen worden met een extra router.


Reageer