Skip to main content

Beste,

 

Mijn abbonnement betreft een KPN Hussel 100 MB internetverbinding. Volgens de nodige speedtesten komt de verbinding echter helaas niet sneller dan +/- 40 MB. Vrij vervelend ivm de nodige video-calls etc tegenwoording met het thuiswerken.

 

Graag advies hoe deze snelheid te verbeteren.

 

Dank en groet,
K. Borsje

Ik neem aan dat je video calls met een bekabelde pc of laptop doet. Is de snelheid die je opgeeft bekabeld of via Wi-Fi gemeten?


40 mb is normaliter voldoende voor video bellen. De snelheid zal het probleem niet zijn. Meer de stabiliteit. 


Hallo @K.Borsje, welkom op ons forum.

Is de snelheid gemeten via wifi of bekabeld internet? Indien je deze snelheid via wifi hebt gemeten, kan ik je aanraden onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer, dan weet je meteen of de verbeteringen effect hebben gehad.

Afgezien daarvan zou ik je willen aanraden om voor thuiswerken een bekabelde internetverbinding te gebruiken. Wifi is namelijk een draadloos signaal en daarmee erg gevoelig voor storingsbronnen. Hier heb je met een bekabelde verbinding geen last van.