Skip to main content

Goedemiddag,

vandaag maar eens gebeld met de KPN. Op mijn adres krijg ik -sinds ik er woon - maar rond de 30Mbs binnen (Ik betaal voor 50Mbs). Dit heb ik gemeten met de laptop direct op de Experia aangesloten en de rest ontkoppeld (TV etc etc)

Na de hele riedel van de app uitgevoerd te hebben (voor de zoveelste keer) is er totaal geen verbetering en kreeg ik van de dame te horen dat er überhaupt maar maximaal 38Mbs binnenkomt hier.

Heel veel meer wist de dame verder ook niet te vertellen behalve dat er door pair bonding wél een hogere snelheid gehaald kan worden. Hoe dat te regelen valt wist ze evenwel niet te zeggen…

Weet iemand hier hoe ik een hogere snelheid kan krijgen? Volgens de KPN ligt mijn snelheid dus 24% onder de snelheid waar ik voor betaal, volgens mijn metingen zo’n 40% te laag.

Ik zou ook graag een sneller abbonement willen hebben maar dat geeft op dit moment geen verbetering volgens de helpdeskjuffrouw...

Dus twee vragen:

  1. Hoe komt mijn snelheid op de snelheid waar ik voor betaal?
  2. Kan ik hier een snellere verbinding krijgen?

Wat levert dit op en plaats de uitslagin je volgende topic

 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/


Dit kwam er uit…

 

 


@Tim Keller helaas is tot 39 Mbit/s is wat je kunt krijgen en het abonnement wat je hebt is tot 50 Mbit/s  mits het geleverd kan worden, kortom  je betaald niet teveel en ik zie ook niets dat er glasvezel in aantocht is op jou adres dus hier moet je het mee doen.

Log eens in op je modem daar kun je zien hoeveel er op het modem binnenkomt via http://192.168.2. 254 


Hoi Jimny,

Dank voor je reactie, maar de vraag is eigenlijk hoe het sneller kan...

Is pair bonding een optie?


Hoi Jimny,

Dank voor je reactie, maar de vraag is eigenlijk hoe het sneller kan...

Is pair bonding een optie?

Graag gedaan en pair bonding is ook niet aan de orde in het overzicht bij de fourstick 


Hoi Jimny,

Dank voor je reactie, maar de vraag is eigenlijk hoe het sneller kan...

Is pair bonding een optie?


Het antwoord daar op is nee als dat wel zo geweest zou zijn dan  zou "Bondend koper/dsl” ingevuld zijn op het vorige screenshot.

Op korte termijn zou je moeten hopen op glasvezel van KPN of misschien glasvezel van een andere partij houd hier wel rekening mee dat KPN dan niet beschikbaar is maar wellicht Solcon wel.
En anders moet je overstappen naar ziggo indien mogelijk mocht meer snelheid gewenst zijn.

Er anders zit helaas even niks anders op.


Tim Keller schrijft: Dank voor je reactie, maar de vraag is eigenlijk hoe het sneller kan…

Via KPN, T-mobile, Tele2, Online, BudgetThuis, xs4all, freedom-internet e.a kan het niet sneller. Je hebt een enkelvoudige lijn met maximum van 39 Mb/s en pair bonding is niet mogelijk, want er is geen bonding-lijn beschikbaar.

Wil je via (een van) deze providers meer bandbreedte dan is het wachten op glasvezel van KPN-NetwerkNL.

Enige optie momenteel voor sneller (nou ja, eigenlijk meer bandbreedte) is …. Ziggo of het kabelbedrijf in jouw regio.

Nota Bene. Een webpagina komt niet sneller. Als ie verzonden wordt met max. zo'n 15 Mb/s dan komt ie bij jouw ook niet sneller dan dat binnen.
Ter vergelijk: een videostream met HD beeld is ca. 5 Mb/s.

Meer bandbreedte maakt het niet sneller, maar je kunt wel meer doen met meerdere gebruikers tegelijk. Die moeten er wel zijn….

 

Ik betaal voor 50Mbs

De snelheid waar je voor betaalt is TOT 50 Mb/s. Het zit 'm in dat woordje, tot, waardoor het juridisch gewoon klopt.

 

Ziggo kan over coax momenteel op elk adres tot 500 Mb/s leveren.


Het gaat me met name om het up- en downloaden van grafische en videobestanden.  Bestanden van meer dan 1GB zijn geen uitzondering. Daarnaast doe ik mijn backups in de cloud. Dat gaat nu langzamer dan ik de bestanden kan bewerken. Bandbreedte is dus wel “een dingetje”. 

Ik gebruik nu regelmatig mijn iPhone als hotspot als ik snel bestanden weg moet hebben... 


Als er Ziggo beschikbaar is: snel overstappen dan...


Het gaat me met name om het up- en downloaden van grafische en videobestanden.

Dan is ook je upload van belang. Zelfs als er 50 Mb/s down beschikbaar is wordt de up niet hoger dan 5 Mb/s. Pas bij een down van 100 Mb/s (lijnsnelheid) via DSL is er een up van 30 Mb/s mogelijk.

Aangezien voor jou de up ook van behoorlijk belang is is over naar Ziggo de énige optie. Dat ben ik geheel met @Nick83 eens!

Ik gebruik nu regelmatig mijn iPhone als hotspot als ik snel bestanden weg moet hebben... 

Ja, uiteraard. Je hebt nu namelijk maar zo'n 5 Mb/s upload ter beschikking...