Skip to main content

Hoi,

Wij hadden al 2 draadloze verbindings adapters. 1 van versie 200+ die met het modem verbonden is, 1 van de 650 serie die al op op de boven verdieping hangt. En nu een nieuwe van de 1200, die we in een andere kamer boven wilde aansluiten. We hebben hem beneden gekoppeld waar die goed werkt en daar brand het lampje ook wit. Maar daar hebben we hem niet nodig. We hebben hem boven nodig maar daar wil die niet werken. Dan geeft die voor 5 seconden een wit lampje, vervolgens gaat die rood knipperen en heel af en toe is die weer voor een paar seconden wit. Dat geeft volgens mij aan dat die geen goede verbinding heeft.

We hebben de adapter al in alle mogelijke stopcontacten gehad in die kamer. 1 stopcontact had een lichtschakelaar ernaast, de ander zijn er 2 boven elkaar maar in het tweede stopcontact zat geen ander apparaat. Iemand enig idee waar het wel aan kan liggen? Het is bedoeld voor internet via de ethernet kabel. Alvast bedankt voor de antwoorden!

Je kan de 200 niet combineren met de 650 of 1200. Sowieso is het onverstandig om die dvs te gebruiken voor internet. Overal de 1200 gaat misschien werken maar zodra je verschillende fases/groepen hebt kunnen er problemen ontstaan.


Je kan de 200 niet combineren met de 650 of 1200. Sowieso is het onverstandig om die dvs te gebruiken voor internet. Overal de 1200 gaat misschien werken maar zodra je verschillende fases/groepen hebt kunnen er problemen ontstaan.

Toch werkt het wel.. De 2 eerste DVS die wij hebben (200 en 650) werken prima samen. En ik kan mij niet meer goed herinneren of we die samen hebben gekocht, maar als ik ze vergelijk met tekeningen van de 200 en 650 dan zijn dat ze. Verder staat er ook overal dat verschillende types goed samenwerken. En zoals ik ook al noemde, beneden gaat het lampje van de 1200 wit branden


Als je die 1200 eens beneden houd en je plaatst die je nu beneden hebt boven in het stopcontact? 


Dat klopt @FamDame 

Er zijn verschillende typen Draadloze Verbindingsadapter (Bijvoorbeeld DVS 200, DVS 650, DVS 1200). Al deze adapters kunnen aan elkaar gekoppeld worden. De maximaal haalbare verbindingssnelheid wordt altijd bepaald door de minst sterke adapter (bron)

Het is daarom aan te bevelen om de DVS 1200 bij het modem te plaatsen, dus de ‘sterkste’ unit centraal plaatsen.

Je moet je echter wel realiseren dat transporteren van de data over het elektriciteitsnetwerk (afhankelijk van de omstandigheden) erg storingsgevoelig kan zijn. Goedkope ledlampen, zonnepanelen of een slechte telefoonlader kunnen snel roet in het eten gooien.


Als je die 1200 eens beneden houd en je plaatst die je nu beneden hebt boven in het stopcontact? 

Dat klopt @FamDame 

Er zijn verschillende typen Draadloze Verbindingsadapter (Bijvoorbeeld DVS 200, DVS 650, DVS 1200). Al deze adapters kunnen aan elkaar gekoppeld worden. De maximaal haalbare verbindingssnelheid wordt altijd bepaald door de minst sterke adapter (bron)

Het is daarom aan te bevelen om de DVS 1200 bij het modem te plaatsen, dus de ‘sterkste’ unit centraal plaatsen.

Je moet je echter wel realiseren dat transporteren van de data over het elektriciteitsnetwerk, (afhankelijk van de omstandigheden) erg storingsgevoelig kan zijn. Goedkope ledlampen, zonnepanelen of een slechte telefoonlader kunnen snel roet in het eten gooien.

Dit heeft het inderdaad verholpen! Vandaag heeft die het de hele dag gedaan en de internet snelheid was ook beter dan hiervoor. Bedankt allebei!