Skip to main content

Wij hebben een  paar maanden geleden twee superwifi punten aangeschaafd en deze werken naar volle tevredenheid waardoor we er later nog twee bij hebben gekocht. En toen begon de ellende. Deze geínstalleerd als 3e en 4e punt ( want de wifi op zolder is er gewoon niet). Wat we ook doen, deze blijven paars branden zodra we de op de juiste plek zetten na installatie. zelfs op 2 meter afstand van het eerste punt blijven ze paars branden. Op de website van KPN staat hier helemaal niets over. 

Dat is wel vreemd. Heb je de betreffende versterkers al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen dus resetknopje gebruikt?


Bij een wel, maar dat heeft niets opgeleverd.


Heb je al ingelogd in de super wifi's?


Ja dat heb ik geprobeerd, maar dat leverde ook niets op. Ik ga als ik er niet uitkom maar bellen met de klantenservice, maar mijn ervaring is dat ze daar meestal niet zoveel weten.

 


Ik ga even iemand vragen die alles weet van de super wifi's. @Nick83 wil jij hier even maar kijken?


Bij een wel, maar dat heeft niets opgeleverd.

Resetten, hoe heeft u dat gedaan? Stekker in het stopcontact, utp kabel los, en dan met paperclip ongeveer 15 seconden vasthouden tot de lamp 3 x langzaam knippert. Zo gedaan?


Ja dat heb ik geprobeerd, maar dat leverde ook niets op.

Wat zag u toen u ingelogd was? Zoiets?

 


Wij hebben een  paar maanden geleden twee superwifi punten aangeschaafd en deze werken naar volle tevredenheid waardoor we er later nog twee bij hebben gekocht. En toen begon de ellende. Deze geínstalleerd als 3e en 4e punt ( want de wifi op zolder is er gewoon niet). Wat we ook doen, deze blijven paars branden zodra we de op de juiste plek zetten na installatie. zelfs op 2 meter afstand van het eerste punt blijven ze paars branden. Op de website van KPN staat hier helemaal niets over. 

Zijn de 2 nieuwe wifi punten beide voor ongeveer 30 minuten aangesloten geweest met een internetkabel aan het modem, want dat zie ik nergens staan. Zo nee, dan moet dit gebeuren, de 2 nieuwe wifi punten moeten zich namelijk updaten en koppelen met het bestaande systeem. Een paars lampje betekend namelijk dat deze in fabrieksstand staat en zich nog moet koppelen.


Ik heb dit gedaan maar lampje blijft branden. Ook na het resetten en daarna 30 minuten aangesloten op het modem. Het eerste en tweede WiFipunt doen het wel. 


dus je probeert wifi op de zolder te krijgen door een 3e superwifi op de zolder draadloos te plaatsen?

terwijl de 2e ook al draadloos op de 1e verdieping zit?

 

ik denk dat dat niet kan namelijk. 

 

je kan 1e superwifi bekabeld op begane grond meterkast of woonkamer

2e SW bekabeld op 1e verdieping 

 

3e SW draadloos op zolder

4e superwifi draadloos in de woonkamer/tuin

dus niet 1e bekabeld begane grond

2e draadloos 1e verd.

3e draadloos zolder. 

 

waar staat de 4e?

 

 

en wat gebeurt er als je de 3e en 4e bekabeld 10 min aansluit naast de eerste. wordt dat wel groen.  in 10 min nemen ze de instellingen over ze starten 2 x opnieuw op. 

daarna kunnen ze draadloos geplaatst worden. 

na 10 min start je ze even draadloos op naast de eerste. blijft dat groen? 

 

 


Ik neem aan dat @MoniqueGB eerst wel even op begane grond test toch?


Ja maar daar doen ze het ook niet. De eerste en tweede doen het gelukkig wel nog steeds beide op de begane grond. Eerste staat bijbedoelingen modem tweede in de woonkamer 


"bijbedoelingen"?


oke dan moet je ze even een reset geven. 

alle kabels uit de experiabox halen.  en alleen de 1e superwifi die "master is” aangesloten laten. 

daarna de 3e groen proberen te krijgen.  en  ook de 4e en probeer andere utp kabels 

 

paars kleur  betekent dat de super wifi niet ingesteld is.  

 

lukt het echt niet dan zou ik naar een kpn winkel gaan met je beklag en misschien willen ze het wel inruilen. 

je kan het ook terugsturen. maar duurt lang voordat je geld terug krijgt of omgeruild wordt. 

 

 

 


Is de KPN winkel wel open nu?


Is de KPN winkel wel open nu?

Er zijn 18 winkels open (volgen RIVM richtlijnen). Lees de update in dit topic: