Skip to main content

Goedemiddag klantenservice,

omdat ik via telefonische weg of de chat assistant niet direct antwoord krijg dan maar via deze weg. Voordat er vragen komen hieronder de volgende.

Bekabeld getest; vanuit de router/modem direct naar laptop met CAT 6A kabel max behaalde overdracht 606.7 M/Bit download en 924.3 M/Bit upload snelheid op KPN Box v14. 

heb alle de 4 poorten uitgeprobeerd en zit helaas dus rond 1 G/Bit echter heb ik voor 4 G/bit snelheid een contract afgesloten, dus ik vraag mij af waar de rest van de overdracht is op de glasvezel netwerk.

Ik snap dat er inderdaad een verlies kan zijn maar desondanks dat zouden de waardes dichterbij de 4 Gigabit moeten zijn..ook via de router zie ik max bitrate als 1 G/Bit aangegven. graag mij contacteren, misschien lees ik het verkeerd.

@Anton1959

Er dient in port 1, die een 10Gbps aansluiting heeft, een cat6a kabel geplugd te worden die naar een pc of laptop gaat die ook een 10Gbps port heeft.

In dit geval een router:

“Overigens, ook nadat ik een router aangesloten heb (overigens gemaakt voor snelle verbindingen) blijft het modem 1Gbps uitlezen,”

Als er ergens in het traject een knelpunt zit haalt u nooit de 4Gbps.

Om welke router gaat het?

Heeft die ook een of meerdere 10Gbps porten?

@Anton1959

Er dient in port 1, die een 10Gbps aansluiting heeft, een cat6a kabel geplugd te worden die naar een pc of laptop gaat die ook een 10Gbps port heeft.

Als er ergens in het traject een knelpunt zit haalt u nooit de 4Gbps.

Dankjewel voor jouw input. Echter geeft het modem zelf al aan dat het 1Gbps doorstuurt;-) Die cat6a kabel en netwerkkaart voldoen aan 10Gbps vereisten, maar als het niet doorgezet wordt, zal het die snelheid nooit halen;-)

Ik vind het, als netwerk en hardwarebeheerder met 20+ jaar ervaring, altijd weer grappig dat de oorzaak van een probleem altijd eerst tussen stoelrugleuning en toetsenboard wordt gezocht;-) Geloof me, mijn aansluitingen en hardware voldoen ruim aan de vereisten om een netwerksignaal van meer dan 1Gbps te verwerken. KPN heeft het signaal niet afgestemd op mijn abbo, maar nu is mijn probleem een persoon daar te vinden die dat wil aanpassen;-) Ben overgestapt van Ziggo naar KPN vanwege de abominabele servicedesk van Ziggo, waar soms niet eens goed/verstaanbaar Nederlands gesproken werd, maar om nou te zeggen dat het bij KPN beter is...

Waarom moeten we u geloven? Waarom verteld u niet gewoon welke router u op die poort aangesloten heeft?

KPN heeft het signaal niet afgestemd op mijn abbo, maar nu is mijn probleem een persoon daar te vinden die dat wil aanpassen;-) 

Als u echt 20 jaar ervaring heeft, dan zou u moeten weten dat dit niets te maken heeft met wat KPN "afgestemd" heeft. Wat u daar ook maar mee bedoeld. Zelfs met een 100 mbit abonnement zou daar 10 gbit moeten staan. Zelfs als er helemaal geen verbinding naar buiten is, dan zou daar nog steeds 10 gbit moeten staan.

@Anton1959 

“waar soms niet eens goed/verstaanbaar Nederlands gesproken werd, maar om nou te zeggen dat het bij KPN beter is.”

Dat is tegenwoordig overal zo.

Heeft u de ONT al eens uit- en aangezet?

U zegt zelf al dat uw hardware aan de eisen voldoet, en dat de bal bij KPN ligt.

Ik zal dit topic dan ook verder geintereseerd blijven volgen.

Hallo @Anton1959 er wordt hier een denkfout gemaakt:

Echter geeft het modem zelf al aan dat het 1Gbps doorstuurt;

De modem laat het apparaat zien dat op de betreffende poort is aangesloten en welke snelheid deze maximaal aan kan.

Test het maar eens met een DIW7022 TV+-decoder als je die hebt, die is softwarematig afgeknepen tot 100Mbit/s en als je die op een LAN-poort van je router aansluit zie je dus 100Mb staan, want dat is de maximale snelheid die dat aangesloten device aan kan.

Bij de klantenservice wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, wordt gezegd dat er een ‘case’ aangemaakt wordt, maar bij verder contact blijkt dat case-nummer helemaal niet te bestaan. En aangezien KPN niet via email te bereiken is, probeerde ik het op deze manier, en met een nieuw topic. Denk eigenlijk dat ik m’n abbo gewoon verlaag naar 1 Gbps zodra dat mogelijk is.

Wat heeft u op die poort aangesloten? Een pc? Laptop? Wat voor netwerkkaart zit daar in? Ondersteund die wel 10 gbit?

PC aangesloten op de 10Mbps poort, en ja die kan dat makkelijk aan 😉 Overigens, ook nadat ik een router aangesloten heb (overigens gemaakt voor snelle verbindingen) blijft het modem 1Gbps uitlezen, wat aanduidt dat het signaal gewoon niet sneller wordt doorgegeven. Ik zal eerdaags weer een poging wagen bij de servicedesk. Evengoed bedankt.

Toch is de line speed tussen de V14 en die PC 1Gbps en dus lijkt het erop dat de netwerkkaart in die PC maximaal 1Gbps aankan of dat de netwerkkabel niet goed genoeg is voor een 10Gbps verbinding.

Wat is het merk en type van de netwerkkaart in die PC?

Wat voor een netwerkkabel gebruik je tussen de V14 en die PC?

Hallo @Anton1959 er wordt hier een denkfout gemaakt:

De modem laat het apparaat zien dat op de betreffende poort is aangesloten en welke snelheid deze maximaal aan kan.

Test het maar eens met een DIW7022 TV+-decoder als je die hebt, die is softwarematig afgeknepen tot 100Mbit/s en als je die op een LAN-poort van je router aansluit zie je dus 100Mb staan, want dat is de maximale snelheid die dat aangesloten device aan kan.

Dit klopt zeker niet, want heb diverse apparaten op de poort aangesloten maar bij alles is die waarde volgens modem hetzelfde, terwijl dat in jouw wereld niet zo zou moeten zijn (pc met 10gbps nice, router met 2.5gbps poort en laptop met 100mbps poort) Dus bedankt voor het antwoord maar helaas.

Hallo @Anton1959 er wordt hier een denkfout gemaakt:

Dit klopt zeker niet, want heb diverse apparaten op de poort aangesloten maar bij alles is die waarde volgens modem hetzelfde, terwijl dat in jouw wereld niet zo zou moeten zijn (pc met 10gbps nice, router met 2.5gbps poort en laptop met 100mbps poort) Dus bedankt voor het antwoord maar helaas.

Dan is dat firmware-matig aangepast, want bij de 12 en 14 die ik heb gehad was dat altijd wèl zo.

Nu heb ik een V10 en kan het helaas niet meer controleren. @Anton1959 

Misschien dat andere forumleden met een 12 of 14 dat eens kunnen testen 

Dan is dat firmware-matig aangepast, want bij de 12 en 14 die ik heb gehad was dat altijd wèl zo.

Nu heb ik een V10 en kan het helaas niet meer controleren. @Anton1959 

@JanD 

dit is ook nog steeds het geval met de laatste firmware versie (V14.C.24.07.02.)

bijgevoegd een screenshot van de box14 met de laatste firmware.

op LAN1 vaste pc met een 2.5gbit nic

op LAN2 een laptop met een 1gbit nic

op LAN3 een DIW7022 met een 100mbit verbinding. 

Nu heb ik een V10 en kan het helaas niet meer controleren. @Anton1959 

@JanD

dit is ook nog steeds het geval met de laatste firmware versie (V14.C.24.07.02.)

bijgevoegd een screenshot van de box14 met de laatste firmware.

op LAN1 vaste pc met een 2.5gbit nic

op LAN2 een laptop met een 1gbit nic

op LAN3 een DIW7022 met een 100mbit verbinding. 

Bedankt voor het bevestigen @joey92 , ik hoop dat @Anton1959 ook meelesst.