Skip to main content

Hallo,

Ik heb sinds kort een abonnement afgesloten met 4 Gbit/s. Nu is er voor mij een kans gekomen op een koopwoning waar momenteel maximaal 1 Gbit/s mogelijk is.

Moet/kan ik dan mijn huidige abonnement meenemen? Moet ik dan gaan verlagen naar 1 Gbit? Of is het mogelijk dat de woning een ‘upgrade’ krijgt zodat 4 Gbit mogelijk is?

Uiteraard is dit hypothetisch, want het moet nog maar blijken dat de woning koop doorgaat.

Als je een postcode/huisnummer controle doet op je nieuwe adres, zie je wat er maximaal leverbaar is. Als dat maximaal 1Gb is, kun je je abo beter terugzetten naar 1Gb, de 14 kun je blijven gebruiken @cryptic 


Hoi @cryptic : Heb je postcode + huisnummer van dat nieuwe adres? Zo ja, zet die even in je profiel en geef mij een seintje.

Soms kan een centrale al ge-upgrade worden.  Dus misschien is die 4gig mee te nemen. Zo niet, wordt het idd een downgrade naar 1Gb. 


Helaas is het niet doorgegaan met de woning, maar het is goed om te weten dat een centrale upgrade soms mogelijk is.

@Nomen Nominandum & @Erwin_ Hartelijk dank voor het antwoord! Ik weet voorlopig genoeg.

Mocht in de toekomt dezelfde situatie voorkomen zal ik het zeker laten weten / opnieuw vragen.


Hoi @cryptic : Heb je postcode + huisnummer van dat nieuwe adres? Zo ja, zet die even in je profiel en geef mij een seintje.

Soms kan een centrale al ge-upgrade worden.  Dus misschien is die 4gig mee te nemen. Zo niet, wordt het idd een downgrade naar 1Gb. 

Het is momenteel wel gelukt om een huis te bemachtigen! Het nieuwe adres heb ik ge-update in mijn profiel. @Erwin van KPN 

Dus bij deze de zelfde vraag: is het mogelijk om op dit adres 4Gb/s te krijgen?


Dus bij deze de zelfde vraag: is het mogelijk om op dit adres 4Gb/s te krijgen?

Dat kun je via een postcodecheck dus zelf controleren @cryptic 


Dus bij deze de zelfde vraag: is het mogelijk om op dit adres 4Gb/s te krijgen?

Dat kun je via een postcodecheck dus zelf controleren @cryptic 

Ja klopt, dat heb ik ook bekeken. Momenteel staat er 1Gb/s op dat adres. Maar volgens @Erwin van KPN is het misschien mogelijk om een centrale te updaten zodat het alsnog 4Gb/s kan worden.


Dus bij deze de zelfde vraag: is het mogelijk om op dit adres 4Gb/s te krijgen?

Dat kun je via een postcodecheck dus zelf controleren @cryptic 

Ja klopt, dat heb ik ook bekeken. Momenteel staat er 1Gb/s op dat adres. Maar volgens @Erwin van KPN is het misschien mogelijk om een centrale te updaten zodat het alsnog 4Gb/s kan worden.

Maar stel dat 4 Gbit niet mogelijk is, dat ziet u toch af van dat huis en gaat u op zoek naar iets anders? 


Ja natuurlijk, met maar 1Gb/s kun je niet . . .  ( ja wat eigenlijk ?)


Ik heb nog voor 8 maanden een mooie deal voor 4Gb/s. (Bijna 50% goedkoper dan ziggo + 4x sneller). Dus zou het mooi zijn als ik daar de volledige duur van het contract gebruik van kan maken.


@cryptic .  Wat ik nu kan vinden is dat de aansluiting al wel in jouw woning zit maar het lijkt er op dat de verbinding naar de centrale nog niet klaar is. 

Heb je daar al buren gesproken? Is daar überhaupt al glasvezel actief? 

Kun je nog wat context over die woning geven? Is het nieuwbouw? Nieuwe wijk/straat?


@cryptic .  Wat ik nu kan vinden is dat de aansluiting al wel in jouw woning zit maar het lijkt er op dat de verbinding naar de centrale nog niet klaar is. 

Heb je daar al buren gesproken? Is daar überhaupt al glasvezel actief? 

Kun je nog wat context over die woning geven? Is het nieuwbouw? Nieuwe wijk/straat?

Ik heb de buren nog niet gesproken en heb daarom ook geen idee of er in die straat al actief glasvezel gebruikt wordt. Wel heb ik inderdaad de glasvezel module in de woonkamer zien zitten. Ik weet ook dat in die omgeving (2 a 3 straten verderop) al wel glasvezel gebruikt wordt. Het is een oude woning (ongeveer midden jaren 50). Aankomende maandag spreek ik persoonlijk met de huidige bewoners, dan zal ik het eens navragen.


Ja, laat even weten.  Als ik nu púúr op mijn systeem afga, is glasvezel simpelweg nog niet actief. Maar het zou niet voor het eerst zijn dat mijn systeem foutieve informatie geeft. Vandaar mijn vraag. Ik lees het wel.