Skip to main content

Vanaf 23 oktober introduceren we de hoogste internetsnelheid tot nu toe bij KPN; Maar liefst 4 Gbit per seconde, zowel voor het downloaden als het uploaden. Daarmee wordt met ongekende snelheden internetten mogelijk voor een deel van de Nederlandse glasvezelhuishoudens. Ons nieuwe glasvezelnetwerk maakt zelfs nog hogere snelheden in de toekomst mogelijk.

“De behoefte aan sneller én krachtiger internet neemt steeds meer toe en inmiddels is 1 Gbit/s uitgegroeid tot de nieuwe standaard,” zegt Robin Clements, EVP Consumentenmarkt. “Daarom spelen we hierop in en verhogen we de snelheid van ons glasvezelinternet. Met de introductie van 4 Gbit/s bieden wij het snelste internet voor thuis aan en kan iedereen op elk apparaat met dezelfde hoge internetsnelheid zijn ding doen. Handig als iedereen in huis tegelijk online wil zijn. Of je nu lekker thuiswerkt, je favoriete game binnen no time wilt downloaden óf een heel seizoen van je favoriete serie achter elkaar kijkt. Op volle snelheid online, iedereen tegelijk. Daar doen we het voor.”

De nieuwe hoogste snelheid is vanaf introductie beschikbaar voor glasvezelklanten zijn aangesloten op het nieuwste glasvezelnetwerk van KPN, met zogenaamde XGS-PON technologie. Stap voor stap wordt deze groep verder uitgebreid, totdat uiteindelijk iedereen die is aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN hierover beschikt.

Sinds 2021 passen we de nieuwe XSG-PON technologie toe in onze glasvezelnetwerken, dit is inmiddels beschikbaar op circa 1 miljoen adressen. Op termijn zullen alle Nederlandse huishoudens die zijn aangesloten op glasvezel van KPN gebruik gaan maken van deze technologie, die nog veel hogere snelheden in de toekomst mogelijk maakt. We testten een jaar geleden het internet van de toekomst met snelheden van wel 20 Gbit/s up en down.

 

Speciaal modem

Consumenten en kleinzakelijke klanten die de hoogste snelheid van 4 Gbit/s in huis willen halen krijgen een speciaal modem, de Box 14 die geschikt is voor snelheden tot 10 Gbit/s. Het modem beschikt over Wifi-6, waarmee je betere wifi prestaties in huis kunt verwachten. Ook sluit het apparaat qua specificaties aan bij de wensen van veeleisende gebruikers. Internet met 4 Gbit/s is een aanvulling op het bestaande internet aanbod en is verkrijgbaar voor € 67,50 per maand.


Het nieuwe KPN internetaanbod per 23 oktober:

100 Mbit/s 200 Mbit/s 1Gbit/s 4Gbit/s
up & down up & down up & down up & down
€42,50 €50,00 €52,50 €67,50

 

 

KPN Box 14 specificaties

 

Veelgestelde vragen


Ik ben al klant bij KPN. Kan ik ook 4 Gbit/s krijgen?

Doe de postcode check op https://www.kpn.com/internet/glasvezel.htm en kijk of er KPN Glasvezel internet beschikbaar is met 4 Gbit/s download- en 4 Gbit/s uploadsnelheid.

Let op: 4 Gbit/s is alleen beschikbaar op het nieuwste portfolio KPN Internet. Hiervoor moet je buiten je huidige contracttermijn zitten en jouw abonnement verlengen. Volg onderstaande stappen om dit te regelen.

  1. Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
  2. Log in op MijnKPN
  3. Klik op ‘zelf samenstellen’
  4. Klik op ‘abonnement aanpassen’ en kies voor internetsnelheid ‘SuperFiber 4’

Klik op ‘doorgaan naar winkelmand’ en rond de bestelling af.

 

Waar kan ik meer informatie vinden over de Box 14?

We hebben een Kennisbankartikel over de Box 14 met alle informatie van specificaties tot instellingen.

 

Is 4 Gbit/s op 23 oktober overal in Nederland beschikbaar?

Nee, vanaf de introductie op 23 oktober wordt 4 Gbit/s op steeds meer plekken in Nederland beschikbaar. Check de beschikbaarheid op jouw adres via de postcodecheck op https://www.kpn.com/internet/glasvezel.htm.

 

Kan mijn huidige modem 4Gbit/s aan?

Niet alle modems zijn geschikt. Heb je nu al KPN Internet en bestel je 4 Gbit/s? Dan krijg je van ons het nieuwe modem Box 14.

De Box 14 wordt alleen gebruikt voor klanten die een KPN Glasvezel abonnement nemen van 4 Gbit/s.

 

Meet ik ook 4 Gbit/s als ik een speedtest doe?
Dat is inderdaad mogelijk. Het apparaat waarop je de meting doet moet wel met een Cat 6A of Cat 7 kabel aangesloten zijn op het modem. Het apparaat zelf moet beschikken over een 10 Gbit/s ethernetpoort.

 

Ik meet met KPN Internet 4 Gbit/s een lagere snelheid op speedtest?

Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn.

  • De maximaal haalbare snelheid zal in de praktijk rond de 3940 Mbit/s liggen. Dit komt omdat het opzetten van de verbinding ook data verbruik met zich meebrengt. Het is hierbij belangrijk dat het apparaat waarmee de snelheidstest gedaan wordt beschikt over een 10 Gbit/s ethernetpoort. 
  • Maken meerdere apparaten tegelijk gebruik van de verbinding? Dan wordt de snelheid verdeeld over de verschillende apparaten.

Doe je de speedtest via Wifi, dan heb je te maken met de beperkingen van Wifi. In de praktijk ligt de snelheid dan maximaal op 800 Mbit/s.

 

4 Gbit/s en draadloos netwerk (WiFi)
Gebruik jij je apparaten het liefst via Wifi? Dan is het belangrijk om te weten dat je geen 4 Gbit/s kunt halen.  

Er is een groot verschil tussen de theoretische snelheid van wifi en de snelheid die je in de praktijk haalt. Dit heeft te maken met allerlei omgevingsfactoren die het wifisignaal beïnvloeden. Maar het heeft ook te maken met het aantal antennes waarover het apparaat beschikt waarmee je met wifi verbonden bent. In de praktijk haal je met een apparaat dat geschikt is voor Wifi 6 maximaal 800 Mbit/s snelheid. Met 4 Gbit/s kun je wel op meerdere apparaten tegelijk deze hoge snelheden halen.

Er is gevraagd om meer uitleg, bij deze dan! 

 

Ook ik heb gisteren gebeld met KPN om te vragen of ik mijn lopende Hussel-abonnement (met een lopende contract tot medio januari) kon upgraden naar 4 Gb/s. Ik heb met verschillende medewerkers gesproken en kreeg steeds nul op het rekest. Ze vertelden me dat een lopend contract van een Hussel-abonnement niet kan worden onderbroken en dat ik tot medio januari moest wachten. Er werd wel gezegd dat ik mijn abonnement alvast kon verlengen, maar dat ik geen gebruik kon maken van de 4 Gb/s snelheid.

Vanochtend heb ik opnieuw gebeld en uitgelegd dat het belachelijk is dat de snelheid niet verhoogd kan worden tijdens een lopend contract. Ik sprak met een heel vriendelijke dame die aangaf dat er inderdaad onduidelijkheid bestaat. Ze verzekerde mij dat ik vanaf morgen gebruik kan maken van de snelheid van 4 Gb/s. Ik heb daar inmiddels ook een bevestiging van ontvangen. Mijn contract loopt af in januari, maar vanaf morgen of overmorgen (zodra de modem binnen is) zal ik beschikken over de gewenste snelheid, en niet pas in januari. ik vroeg haar waarom het nu wel kan, ze zei dat ze in een ander systeem kan komen. Ze zou de situatie nog met haar collega's bespreken, aangezien ik had aangegeven dat er op dit forum veel onduidelijkheid is. Ik kan het niet anders omschrijven dan hierboven; het is simpelweg zoals het is!

 

 

 

 


Er is gevraagd om meer uitleg, bij deze dan! 

 

Ook ik heb gisteren gebeld met KPN om te vragen of ik mijn lopende Hussel-abonnement (met een lopende contract tot medio januari) kon upgraden naar 4 Gb/s. Ik heb met verschillende medewerkers gesproken en kreeg steeds nul op het rekest. Ze vertelden me dat een lopend contract van een Hussel-abonnement niet kan worden onderbroken en dat ik tot medio januari moest wachten. Er werd wel gezegd dat ik mijn abonnement alvast kon verlengen, maar dat ik geen gebruik kon maken van de 4 Gb/s snelheid.

Vanochtend heb ik opnieuw gebeld en uitgelegd dat het belachelijk is dat de snelheid niet verhoogd kan worden tijdens een lopend contract. Ik sprak met een heel vriendelijke dame die aangaf dat er inderdaad onduidelijkheid bestaat. Ze verzekerde mij dat ik vanaf morgen gebruik kan maken van de snelheid van 4 Gb/s. Ik heb daar inmiddels ook een bevestiging van ontvangen. Mijn contract loopt af in januari, maar vanaf morgen of overmorgen (zodra de modem binnen is) zal ik beschikken over de gewenste snelheid, en niet pas in januari. ik vroeg haar waarom het nu wel kan, ze zei dat ze in een ander systeem kan komen. Ze zou de situatie nog met haar collega's bespreken, aangezien ik had aangegeven dat er op dit forum veel onduidelijkheid is. Ik kan het niet anders omschrijven dan hierboven; het is simpelweg zoals het is!

 

 

 

 

Dan is dit toch exact wat ik telefonisch gisteren te horen kreeg? Jij hebt nu gewoon 90 dagen van te voren verlengd (wat de maximale termijn is om vooraf te verlengen). Ik kan vrijdag terugbellen om dit te doen. En dat gaat dus gewoon gelijk in (zoals mij telefonisch was gemeld), in tegenstelling tot wat hier in dit draadje paar keer is gezegd (dat het na je contract datum pas in zou gaan).


Dan is dit toch exact wat ik telefonisch gisteren te horen kreeg? Jij hebt nu gewoon 90 dagen van te voren verlengd (wat de maximale termijn is om vooraf te verlengen). Ik kan vrijdag terugbellen om dit te doen. En dat gaat dus gewoon gelijk in (zoals mij telefonisch was gemeld), in tegenstelling tot wat hier in dit draadje paar keer is gezegd (dat het na je contract datum pas in zou gaan).

Over die 90 dagen heb ik dan weer niks vernomen, die mevrouw vertelde dat het voor iedereen geldt. Maar goed, eind goed al goed! 


@FastSpeed welk nummer heb jij gebeld?

Bij mij komen ze er niet uit voor alsnog.


@FastSpeed welk nummer heb jij gebeld?

Bij mij komen ze er niet uit voor alsnog.

0800/0402 


@FastSpeed welk nummer heb jij gebeld?

Bij mij komen ze er niet uit voor alsnog.

0800/0402 

 

Duidelijk!
Hier deze:
Hulp nodig? Bel KPN:

088-7650017 (ma - zo 08:00 - 20:00u)

Mochten ze er niet uitkomen weet ik nog een optie. Thanks!


Je abonnement is daarbij zo te zien wel gewijzigd @FastSpeed, het is nu geen Hussel abonnement meer. Door deze overgang naar de nieuwe samenstelling werd het mogelijk om voor de 4 GB/s optie te kiezen.


Je abonnement is daarbij zo te zien wel gewijzigd @FastSpeed, het is nu geen Hussel abonnement meer. Door deze overgang naar de nieuwe samenstelling werd het mogelijk om voor de 4 GB/s optie te kiezen.

Ja dat klopt, anders ging het niet. Ik heb nu gelijk de nieuwste abbo-vorm. Zie voor de rest hierboven! 


Je abonnement is daarbij zo te zien wel gewijzigd @FastSpeed, het is nu geen Hussel abonnement meer. Door deze overgang naar de nieuwe samenstelling werd het mogelijk om voor de 4 GB/s optie te kiezen.

Ja dat klopt, anders ging het niet. Ik heb nu gelijk de nieuwste abbo-vorm. Zie voor de rest hierboven! 



Toevallig de naam van die persoon (niet posten hier)? Die het wel kon aanpassen?
Of het tijdstip van bellen? Dan kunnen ze misschien zien wie die kundige persoon is.

Er werken altijd een paar personen die het snappen, de rest doet maar wat 😅

 

Helaas dus, niet gelukt, meer dan een uur aan de telefoon gezeten.

 

Volgende stap: Klacht consumenten misleiding. Dit is nergens ooit aangegeven dat je muur vast zit.
En 4 Gbps dus NIET beschikbaar op uw adres! Altijd handig, een jurist in het bedrijf.

@FastSpeed dank voor de hulp!


Je abonnement is daarbij zo te zien wel gewijzigd @FastSpeed, het is nu geen Hussel abonnement meer. Door deze overgang naar de nieuwe samenstelling werd het mogelijk om voor de 4 GB/s optie te kiezen.

Ja dat klopt, anders ging het niet. Ik heb nu gelijk de nieuwste abbo-vorm. Zie voor de rest hierboven! 



Toevallig de naam van die persoon (niet posten hier)? Die het wel kon aanpassen?
Of het tijdstip van bellen? Dan kunnen ze misschien zien wie die kundige persoon is.

Er werken altijd een paar personen die het snappen, de rest doet maar wat 😅

 

Helaas dus, niet gelukt, meer dan een uur aan de telefoon gezeten.

 

Volgende stap: Klacht consumenten misleiding. Dit is nergens ooit aangegeven dat je muur vast zit.
En 4 Gbps dus NIET beschikbaar op uw adres! Altijd handig, een jurist in het bedrijf.

@FastSpeed dank voor de hulp!

Ik heb vandaag gebeld om 9.06 uur 


Je abonnement is daarbij zo te zien wel gewijzigd @FastSpeed, het is nu geen Hussel abonnement meer. Door deze overgang naar de nieuwe samenstelling werd het mogelijk om voor de 4 GB/s optie te kiezen.

Ja dat klopt, anders ging het niet. Ik heb nu gelijk de nieuwste abbo-vorm. Zie voor de rest hierboven! 



Toevallig de naam van die persoon (niet posten hier)? Die het wel kon aanpassen?
Of het tijdstip van bellen? Dan kunnen ze misschien zien wie die kundige persoon is.

Er werken altijd een paar personen die het snappen, de rest doet maar wat 😅

 

Helaas dus, niet gelukt, meer dan een uur aan de telefoon gezeten.

 

Volgende stap: Klacht consumenten misleiding. Dit is nergens ooit aangegeven dat je muur vast zit.
En 4 Gbps dus NIET beschikbaar op uw adres! Altijd handig, een jurist in het bedrijf.

@FastSpeed dank voor de hulp!

Als ik het goed heb, loopt jouw contract tot Juni 2024 (als ik je eerdere post zie). Want het is denk ik gewoon echt al wat ik hier paar keer heb aangegeven. Je kan 90 dagen vooraf verlengen (dat is wat KS mij gister vertelde). FastSpeed zit nu in dat termijn (die van hem loopt medio janauari af zei hij), waardoor hij gewoon zijn contract heeft kunnen verlengen via KS. Zijn abonnement is in die zin dus niet omgezet binnen zijn contract. Je ziet ook dat hij weer een jaarcontract heeft. Als jouw contract nog langer loopt dan 90 dagen, dan kan je ook niet verlengen, dus ook niet over naar de nieuwe vorm. Dus de oplossing voor FastSpeed (en voor mij) is niet hetzelfde voor jou, gezien dat voor jou ergens in maart 2024 zou zijn (90 maanden voor je eind datum).

 

Aanstaande vrijdag is het voor mij 90 dagen (dit heeft de klantenservice gister ook aan mij zo uitgelegd). En dan kan ik al verlengen. Enige verwarring die is ontstaat is dat de KS mij aangaf dat het direct in zou gaan, en hier in dit draadje gaven mensen aan dat het in gaat na de contractperiode. FastSpeed meldt nu echter dat het bij hem direct in gaat, dus lijkt mij dat het verhaal wat ik via KS gisteren kreeg gewoon klopt.

 

Overigens vind ik het bizar dat jij in juni 2023 nog een Hussel abonnement hebt kunnen afsluiten (of hebt gekregen). Die bestaan namelijk sinds eind januari niet meer. Mijn abonnement ging in op de dag dat Hussel verdween en de nieuwe vormen kwamen (24 januari) omdat de aanvraag een maand eerder plaats vond, waardoor ik de pech heb aan Hussel te zitten (en maandelijks €7,50 meer betaal voor letterlijk niks). Misschien dat je dat op deze manier met ze kan regelen, dat jij een abonnement hebt gekregen die niet eens aangeboden werd in juni.


Je abonnement is daarbij zo te zien wel gewijzigd @FastSpeed, het is nu geen Hussel abonnement meer. Door deze overgang naar de nieuwe samenstelling werd het mogelijk om voor de 4 GB/s optie te kiezen.

Ja dat klopt, anders ging het niet. Ik heb nu gelijk de nieuwste abbo-vorm. Zie voor de rest hierboven! 



Toevallig de naam van die persoon (niet posten hier)? Die het wel kon aanpassen?
Of het tijdstip van bellen? Dan kunnen ze misschien zien wie die kundige persoon is.

Er werken altijd een paar personen die het snappen, de rest doet maar wat 😅

 

Helaas dus, niet gelukt, meer dan een uur aan de telefoon gezeten.

 

Volgende stap: Klacht consumenten misleiding. Dit is nergens ooit aangegeven dat je muur vast zit.
En 4 Gbps dus NIET beschikbaar op uw adres! Altijd handig, een jurist in het bedrijf.

@FastSpeed dank voor de hulp!

Ik heb vandaag gebeld om 9.06 uur 

 

Thanks!
Nog een poging gedaan via opzeggen, via 0800 0402 inderdaad.
Opzeggen mag/kan. Contract afkopen mag/kan.

Dan weer nieuw abo, met 6 maanden 32.5 euro korting elke maand.
Dan valt de schade mee.

 

MAAR, dat lukt alsnog niet! Haha, ze gaan het vandaag/morgen nog een keer proberen.

Systeem crasht constant met de optie 4 Gbps. Ben je dan kansloos of wat? Ik dit geval ben ik dus kansloos! 🤣


Inderdaad net na het lezen van het bericht van @FastSpeed contact gehad. 
 

Nu een keurig gesprek en bevestiging dat ik per 31-10 de nieuwe abonnementsvorm heb met 4Gbit snelheid. 
 

Jammer dat dit zo moet lopen maar eind goed al goed. 


@FastSpeed @ASNN 

 

Startdatum KPN Internet 4 Gbit/s
U hebt ons gevraagd om uw abonnement te starten op 22 november 2023. Wij controleren of dit mogelijk is. U ontvangt nog een aparte e-mail van ons met extra informatie over uw bestelling. Hierin staat ook de definitieve startdatum van uw abonnement.

 

Afkoop minus nieuwe korting, kom ik op zo'n 120 euro schade, valt mee.

En geld is eerlijk gezegd hier geen issue, nooit over gehad. 4 Gbps in upload tijd, is dat in een week allang weer terug verdiend!

 

We wachten af! Dank voor alle hulp!


Inderdaad net na het lezen van het bericht van @FastSpeed contact gehad. 
 

Nu een keurig gesprek en bevestiging dat ik per 31-10 de nieuwe abonnementsvorm heb met 4Gbit snelheid. 
 

Jammer dat dit zo moet lopen maar eind goed al goed. 

Top!


Hoi glasvezel vrienden 😊,

 

Ik heb zoals eerder aangegeven vanaf morgen een nieuwbouw woning en heb gisteren een 1Gbit glasvezel aansluiting aangevraagd, aangezien 4Gbit/s niet beschikbaar was.

De informatie die ik kreeg, was dat mijn nieuwbouw adres een GoF aansluiting had.

 

Aangezien ik hier toch twijfels bij had, nog eens gebeld met een wat meer technisch onderlegd persoon en die gaf aan, nadat hij in mijn order had gekeken, dat het niet om een GoF, maar GPON aansluiting ging. Dit kon hij zien aan de hand van de apparatuur die zou worden aangelegd (TK01). Nu gaf hij aan dat GPON omgezet zou kunnen worden naar XGS.PON via een verzoek (selfservice portal). Daarna zou 4Gbit/s ook beschikbaar moeten zijn.

 

Heeft iemand hier ervaring mee, hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Thanks! 


Hoi glasvezel vrienden 😊,

 

Ik heb zoals eerder aangegeven vanaf morgen een nieuwbouw woning en heb gisteren een 1Gbit glasvezel aansluiting aangevraagd, aangezien 4Gbit/s niet beschikbaar was.

De informatie die ik kreeg, was dat mijn nieuwbouw adres een GoF aansluiting had.

 

Aangezien ik hier toch twijfels bij had, nog eens gebeld met een wat meer technisch onderlegd persoon en die gaf aan, nadat hij in mijn order had gekeken, dat het niet om een GoF, maar GPON aansluiting ging. Dit kon hij zien aan de hand van de apparatuur die zou worden aangelegd (TK01). Nu gaf hij aan dat GPON omgezet zou kunnen worden naar XGS.PON via een verzoek (selfservice portal). Daarna zou 4Gbit/s ook beschikbaar moeten zijn.

 

Heeft iemand hier ervaring mee, hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Thanks! 

Een TK01 zit ook bij GOF. De klantenservice was niet technisch vaardiger. Al helemaal niet als hij of zij over GPON begon wat we eigenlijk niet meer leveren. 


Hoi glasvezel vrienden 😊,

 

Ik heb zoals eerder aangegeven vanaf morgen een nieuwbouw woning en heb gisteren een 1Gbit glasvezel aansluiting aangevraagd, aangezien 4Gbit/s niet beschikbaar was.

De informatie die ik kreeg, was dat mijn nieuwbouw adres een GoF aansluiting had.

 

Aangezien ik hier toch twijfels bij had, nog eens gebeld met een wat meer technisch onderlegd persoon en die gaf aan, nadat hij in mijn order had gekeken, dat het niet om een GoF, maar GPON aansluiting ging. Dit kon hij zien aan de hand van de apparatuur die zou worden aangelegd (TK01). Nu gaf hij aan dat GPON omgezet zou kunnen worden naar XGS.PON via een verzoek (selfservice portal). Daarna zou 4Gbit/s ook beschikbaar moeten zijn.

 

Heeft iemand hier ervaring mee, hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Thanks! 

Een TK01 zit ook bij GOF. De klantenservice was niet technisch vaardiger. Al helemaal niet als hij of zij over GPON begon wat we eigenlijk niet meer leveren. 

Ok bedankt voor je antwoord. Dan zit een upgrade er de komende jaren waarschijnlijk niet in.

Scheelt ook weer een investering in een 10 Gbit netwerk 🤣


https://tweakers.net/nieuws/214910/kpn-introduceert-box-14-modem-voor-4gbit-s-abonnement.html

Het abonnement is ook alleen beschikbaar voor nieuwe klanten en klanten die verlengen. Bestaande klanten kunnen niet upgraden.

Betekent het dat ik moet wachten tot ik kan verlengen?


Hallo KPN,

Hebben jullie enig idee wanneer er 4Gb/s Glasvezel in mijn omgeving komt?,

Tot nu toe is alleen 1Gb/s haalbaar.

 

(Ik weet het, Wat moet je met die snelheid) Nou gewoon omdat het kan 😅

Zelf thuis heb ik al 2.5Gb en 10Gb apparatuur met cat7a kabels, dus ik ben er klaar voor 😁

 

Mvg

Kevin

Admin: bericht samengevoegd met het algemene 4Gbit topic


Het 4GB abonnement is niet overal beschikbaar. Alleen op glasvezelnetwerken die na 2021 zijn aangelegd.

Kpn kan deze 4GB abonnement pas aanbieden als de glasvezelnetwerken die voor 2021 zijn aangelegd aangepast zijn naar XGS -PON verbindingen. Kpn moet deze oude glasvezelnetwerken van voormalige Reggefiber zo snel mogelijk aanpassen naar XGS-PON verbindingen. Want anders kun je deze 4GB abonnement niet verkopen aan alle KPN klanten. En verder moet je desktop computer uitgerust zijn met een losse 10GB netwerk kaart. Maar let op: de losse 10GB netwerkkaart is niet erg goedkoop. En verder moet je netwerkkabels van 6E en 7E label hebben om deze snelheden aan te kunnen.


Er zijn 2 vereisten voor 4gbit/s

1: https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials 

bij Je aansluitingstype MOET er “XGSPON” staan.

2: Je moet de nieuwe KPN (glas) abonnements soort hebben, dus geen Hussel of eerder.

Dan moet het te lukken zijn :)


Er zijn 2 vereisten voor 4gbit/s

1: https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials 

bij Je aansluitingstype MOET er “XGSPON” staan.

2: Je moet de nieuwe KPN (glas) abonnements soort hebben, dus geen Hussel of eerder.

Dan moet het te lukken zijn :)

 

Dit krijg ik eruit:
 

Je aansluitingstype

GoF

Het modem dat je van KPN hebt ontvangen

KPN Box V12 F5359

Eigen of een KPN glasvezel ONT

KPN ONT


Er zijn 2 vereisten voor 4gbit/s

1: https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials 

bij Je aansluitingstype MOET er “XGSPON” staan.

2: Je moet de nieuwe KPN (glas) abonnements soort hebben, dus geen Hussel of eerder.

Dan moet het te lukken zijn :)

 

Dit krijg ik eruit:
 

Je aansluitingstype

GoF

Het modem dat je van KPN hebt ontvangen

KPN Box V12 F5359

Eigen of een KPN glasvezel ONT

KPN ONT

Dan heb jij nog het ‘oude’ AON waar 1gbit/s de max is en moet je wachten tot ooit (denk aan jaren) voordat je geupgrade word naar XGSPON.


Heb de klantenservice gebeld waarom 4gbit hier niet beschikbaar was ook niet met nieuwe abbonoment, had idee toen ik over XGS-PON begon ze de draad kwijt raakte. In de buurt van wat nog later is aangelegd kan het ook niet aanvragen terwijl allemaal na 2021 is aangelegd  en XGS-PON lijkt zelfs de hele stad te zijn.Service tool geeft ook xgs pon aan en via de telefoon krijg ik geen antwoord waarom wel of niet, ze snappen het nietheb ik het idee, enigste antwoord dat ik krijg staat er niet tussen.


Reageer