Skip to main content

Vanaf 23 oktober introduceren we de hoogste internetsnelheid tot nu toe bij KPN; Maar liefst 4 Gbit per seconde, zowel voor het downloaden als het uploaden. Daarmee wordt met ongekende snelheden internetten mogelijk voor een deel van de Nederlandse glasvezelhuishoudens. Ons nieuwe glasvezelnetwerk maakt zelfs nog hogere snelheden in de toekomst mogelijk.

“De behoefte aan sneller én krachtiger internet neemt steeds meer toe en inmiddels is 1 Gbit/s uitgegroeid tot de nieuwe standaard,” zegt Robin Clements, EVP Consumentenmarkt. “Daarom spelen we hierop in en verhogen we de snelheid van ons glasvezelinternet. Met de introductie van 4 Gbit/s bieden wij het snelste internet voor thuis aan en kan iedereen op elk apparaat met dezelfde hoge internetsnelheid zijn ding doen. Handig als iedereen in huis tegelijk online wil zijn. Of je nu lekker thuiswerkt, je favoriete game binnen no time wilt downloaden óf een heel seizoen van je favoriete serie achter elkaar kijkt. Op volle snelheid online, iedereen tegelijk. Daar doen we het voor.”

De nieuwe hoogste snelheid is vanaf introductie beschikbaar voor glasvezelklanten zijn aangesloten op het nieuwste glasvezelnetwerk van KPN, met zogenaamde XGS-PON technologie. Stap voor stap wordt deze groep verder uitgebreid, totdat uiteindelijk iedereen die is aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN hierover beschikt.

Sinds 2021 passen we de nieuwe XSG-PON technologie toe in onze glasvezelnetwerken, dit is inmiddels beschikbaar op circa 1 miljoen adressen. Op termijn zullen alle Nederlandse huishoudens die zijn aangesloten op glasvezel van KPN gebruik gaan maken van deze technologie, die nog veel hogere snelheden in de toekomst mogelijk maakt. We testten een jaar geleden het internet van de toekomst met snelheden van wel 20 Gbit/s up en down.

 

Speciaal modem

Consumenten en kleinzakelijke klanten die de hoogste snelheid van 4 Gbit/s in huis willen halen krijgen een speciaal modem, de Box 14 die geschikt is voor snelheden tot 10 Gbit/s. Het modem beschikt over Wifi-6, waarmee je betere wifi prestaties in huis kunt verwachten. Ook sluit het apparaat qua specificaties aan bij de wensen van veeleisende gebruikers. Internet met 4 Gbit/s is een aanvulling op het bestaande internet aanbod en is verkrijgbaar voor € 67,50 per maand.


Het nieuwe KPN internetaanbod per 23 oktober:

100 Mbit/s 200 Mbit/s 1Gbit/s 4Gbit/s
up & down up & down up & down up & down
€42,50 €50,00 €52,50 €67,50

 

 

KPN Box 14 specificaties

 

Veelgestelde vragen


Ik ben al klant bij KPN. Kan ik ook 4 Gbit/s krijgen?

Doe de postcode check op https://www.kpn.com/internet/glasvezel.htm en kijk of er KPN Glasvezel internet beschikbaar is met 4 Gbit/s download- en 4 Gbit/s uploadsnelheid.

Let op: 4 Gbit/s is alleen beschikbaar op het nieuwste portfolio KPN Internet. Hiervoor moet je buiten je huidige contracttermijn zitten en jouw abonnement verlengen. Volg onderstaande stappen om dit te regelen.

  1. Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
  2. Log in op MijnKPN
  3. Klik op ‘zelf samenstellen’
  4. Klik op ‘abonnement aanpassen’ en kies voor internetsnelheid ‘SuperFiber 4’

Klik op ‘doorgaan naar winkelmand’ en rond de bestelling af.

 

Waar kan ik meer informatie vinden over de Box 14?

We hebben een Kennisbankartikel over de Box 14 met alle informatie van specificaties tot instellingen.

 

Is 4 Gbit/s op 23 oktober overal in Nederland beschikbaar?

Nee, vanaf de introductie op 23 oktober wordt 4 Gbit/s op steeds meer plekken in Nederland beschikbaar. Check de beschikbaarheid op jouw adres via de postcodecheck op https://www.kpn.com/internet/glasvezel.htm.

 

Kan mijn huidige modem 4Gbit/s aan?

Niet alle modems zijn geschikt. Heb je nu al KPN Internet en bestel je 4 Gbit/s? Dan krijg je van ons het nieuwe modem Box 14.

De Box 14 wordt alleen gebruikt voor klanten die een KPN Glasvezel abonnement nemen van 4 Gbit/s.

 

Meet ik ook 4 Gbit/s als ik een speedtest doe?
Dat is inderdaad mogelijk. Het apparaat waarop je de meting doet moet wel met een Cat 6A of Cat 7 kabel aangesloten zijn op het modem. Het apparaat zelf moet beschikken over een 10 Gbit/s ethernetpoort.

 

Ik meet met KPN Internet 4 Gbit/s een lagere snelheid op speedtest?

Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn.

  • De maximaal haalbare snelheid zal in de praktijk rond de 3940 Mbit/s liggen. Dit komt omdat het opzetten van de verbinding ook data verbruik met zich meebrengt. Het is hierbij belangrijk dat het apparaat waarmee de snelheidstest gedaan wordt beschikt over een 10 Gbit/s ethernetpoort. 
  • Maken meerdere apparaten tegelijk gebruik van de verbinding? Dan wordt de snelheid verdeeld over de verschillende apparaten.

Doe je de speedtest via Wifi, dan heb je te maken met de beperkingen van Wifi. In de praktijk ligt de snelheid dan maximaal op 800 Mbit/s.

 

4 Gbit/s en draadloos netwerk (WiFi)
Gebruik jij je apparaten het liefst via Wifi? Dan is het belangrijk om te weten dat je geen 4 Gbit/s kunt halen.  

Er is een groot verschil tussen de theoretische snelheid van wifi en de snelheid die je in de praktijk haalt. Dit heeft te maken met allerlei omgevingsfactoren die het wifisignaal beïnvloeden. Maar het heeft ook te maken met het aantal antennes waarover het apparaat beschikt waarmee je met wifi verbonden bent. In de praktijk haal je met een apparaat dat geschikt is voor Wifi 6 maximaal 800 Mbit/s snelheid. Met 4 Gbit/s kun je wel op meerdere apparaten tegelijk deze hoge snelheden halen.

@Kevin O Wanneer 4 Gb/s beschikbaar wordt kunnen we helaas niet vertellen. Daar hebben wij ook geen inzicht in. 

Mocht het nu nog niet beschikbaar zijn kan ik dan ook alleen vragen om af te wachten. 


Het 4GB abonnement is niet overal beschikbaar. Alleen op glasvezelnetwerken die na 2021 zijn aangelegd.

Kpn kan deze 4GB abonnement pas aanbieden als de glasvezelnetwerken die voor 2021 zijn aangelegd aangepast zijn naar XGS -PON verbindingen. Kpn moet deze oude glasvezelnetwerken van voormalige Reggefiber zo snel mogelijk aanpassen naar XGS-PON verbindingen. Want anders kun je deze 4GB abonnement niet verkopen aan alle KPN klanten. En verder moet je desktop computer uitgerust zijn met een losse 10GB netwerk kaart. Maar let op: de losse 10GB netwerkkaart is niet erg goedkoop. En verder moet je netwerkkabels van 6E en 7E label hebben om deze snelheden aan te kunnen.


Officiele KPN uitleg: Cat 6a

 


Echter, zijn er overal testen die met Cat 5e prima 10 Gbps download/upload testen halen. Zeker onder de 30 meter lengte. Ik zit hier onder de 20 meter, over een maand zal ik het hier melden.

Ligt er helemaal aan waar je kabels liggen. Hier gaat 20 meter door een dikke betonne muur, dik betonne plafond en komt dat direct in de meterkast uit, vanauit de woonkamer.

 

De shielding kan voor signalen van buitenaf zijn, maar ook van binnenuit.
Daarom zijn de kabels getwist tgedraaid per paar].

Heb je al een kabel liggen? Gewoon testen, werkt 4 Gbps? Dan prima.
Anders kan er altijd nog een nieuwe kabel getest/getrokken worden.

 

 

WiFi V14.
Ik hoop dat het WiFi verhaal niet klopt.

Want op de Sagemcom v12 modem haal je al prima 950 Mbps op een Samsung S22 of S23 (daarmee getest.) En al makkelijk 1230 Mbps op een Sagemcom WiFi 6 modem van Ziggo.

De linkspeed is zelfs 2400 Mbps op deze modems!
Wel is 800 Mbps een erg veilige marge om te vertellen aan klanten.
Maar het kan zeker harder. Ik hoop dat de V14 ook minimaal een link speed van 2400 Mbps kan doen.
Met een nieuwe Samsung telefoon redt je dat wel dan.


Ons als monteurs is het volgende verteld; 

Er zijn verschillende testen in laboratoria gedaan, tot max 40m cat5e kabel aan 1 stuk zonder koppelbusjes, switches of andere apparatuur er tussen kan in principe tot 4Gbps aan. Wanneer er een koppelbus aan het eind van de kabel zit zoals een cat5e RJ45 inbouwdoos dan mag je hierna nog maar met maximaal 1,5 meter kabel verlengen en anders verlies je de snelheid. 

Over wifi heb ik nog geen testen op kunnen doen, maar van horen zeggen over collega’s die dit al wel hebben getest is dit inderdaad ruim boven de 800Mbps, dat is het nu eigenlijk al op de 1gb lijnen. Ook ik gok dat het een veilige marge is maar weet het niet zeker. 


Ik zag vanochtend dat alles nu ook goed staat in mijn account 😀 Het modem wordt volgens PostNL vanmiddag bezorgd. 

 


Ik zag vanochtend dat alles nu ook goed staat in mijn account 😀 Het modem wordt volgens PostNL vanmiddag bezorgd. 

 

Kun je eens wat speed testresultaten plaatsen als je het binnen hebt.

 

https://www.delta.nl/internet/speedtest/

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm


GPStracks schreef:

Kun je eens wat speed testresultaten plaatsen als je het binnen hebt.

Dat heeft geen zin als de snelheid van het LAN en de netwerkadapter van de PC niet ook snelheden van 4Gbps of meer ondersteunen.

Ik verwacht dat er maar een heel klein aantal abonnees is dat apparatuur heeft die snelheden boven 1Gbps ondersteunt en dus zal een speedtest gewoon op 1Gbps blijven steken.


GPStracks schreef:

Kun je eens wat speed testresultaten plaatsen als je het binnen hebt.

Dat heeft geen zin als de snelheid van het LAN en de netwerkadapter van de PC niet ook snelheden van 4Gbps of meer ondersteunen.

Ik verwacht dat er maar een heel klein aantal abonnees zijn die apparatuur hebben die snelheden boven 1Gbps ondersteunt en dus zal een speedtest gewoon op 1Gbps blijven steken.

Mijn Mac ondersteund 10 gbps en mijn routers tussen 2,5 en 10 gbps. Ik ga eerst nog een nieuwe cat 6A kabel aanleggen. 


Zojuist mijn abonnement verlengd naar de 4Gb glasvezel-aansluiting.

Ik ben benieuwd. Wel moet ik nog wat zaken aanpassen; ik heb op dit moment Cat5 en 5e kabels door het huis liggen, die moet ik dus op termijn upgraden naar Cat7, dus ik begrijp dat ik de volle snelheid nu niet kan behalen.

Meest belangrijk voor nu; ik had bij mijn 1Gb een Fritz 7590 met de 2400 repeaters voor de bovenverdiepingen. Die moeten weg, ik krijg nu de nieuwe Box 14.
Welke repeaters raden jullie aan? Zijn de KPN SuperWifi  gewoon goed of kan ik beter naar een ander systeem kijken? En zo ja, waar moet ik dan op letten? 


GPStracks schreef:

Kun je eens wat speed testresultaten plaatsen als je het binnen hebt.

Dat heeft geen zin als de snelheid van het LAN en de netwerkadapter van de PC niet ook snelheden van 4Gbps of meer ondersteunen.

Ik verwacht dat er maar een heel klein aantal abonnees is dat apparatuur heeft die snelheden boven 1Gbps ondersteunt en dus zal een speedtest gewoon op 1Gbps blijven steken.

Een nogal kort door de bocht reactie.. Ik verwacht juist dat mensen die 4GB glasvezel nemen ook daadwerkelijk de apparatuur daar voor hebben.. tenslotte die box 14 heeft al een 10 GB Wan en een 10 GB Lan aansluiting. 

En heb je in feite alleen nog een 10 GB nic in pc nodig. 

Er zijn mogelijkheden genoeg te bedenken en evt een eigen 10 GB Router direct op de ONT


GPStracks schreef:

Kun je eens wat speed testresultaten plaatsen als je het binnen hebt.

Dat heeft geen zin als de snelheid van het LAN en de netwerkadapter van de PC niet ook snelheden van 4Gbps of meer ondersteunen.

Ik verwacht dat er maar een heel klein aantal abonnees is dat apparatuur heeft die snelheden boven 1Gbps ondersteunt en dus zal een speedtest gewoon op 1Gbps blijven steken.

Een nogal kort door de bocht reactie.. Ik verwacht juist dat mensen die 4GB glasvezel nemen ook daadwerkelijk de apparatuur daar voor hebben.. tenslotte die box 14 heeft al een 10 GB Wan en een 10 GB Lan aansluiting. 

En heb je in feite alleen nog een 10 GB nic in pc nodig. 

Er zijn mogelijkheden genoeg te bedenken en evt een eigen 10 GB Router direct op de ONT

Ik heb juist nu de 4Gb Glasvezel gekozen ipv de 1Gb die ik had, omdat het uiteindelijk op maandbasis voor mij niets uitmaakt. Ik ga geen cent meer betalen, omdat ik mijn Fritz-box inlever.
De juiste bekabeling heb ik niet, er ligt nu Cat 5/5e in huis, dus de volle snelheid zal ik toch niet halen. Op termijn upgrade ik wel een keer naar Cat7.

 

Misschien een enorm stomme vraag, maar de nieuwe Box 14 heeft de 10G, 2.5G en 1G poorten. Maakt het uit waar ik welk apparaat op aansluit?
Ik ben niet enorm thuis hierin.

Ter indicatie hoe ik nu alles op mijn Fritz heb zitten (met alleen 4 1G poorten);
Poort 1: KPN TV Ontvanger
Poort 2: Playstation 5
Poort 3: Philips Hue Bridge
Poort 4: Synology NAS

Dit werkt allemaal gewoon op de Box 14, ongeacht op welke poort ik het aansluit of is er een aanbeveling in deze?

Stel, ik sluit de PS5 aan op de 10G poort, betekent dit dan dat ik in theorie de volle snelheid van glasvezel kan benutten wanneer ik mijn kabels heb vervangen voor de Cat7?


GPStracks schreef:

Een nogal kort door de bocht reactie.. Ik verwacht juist dat mensen die 4GB glasvezel nemen ook daadwerkelijk de apparatuur daar voor hebben.. tenslotte die box 14 heeft al een 10 GB Wan en een 10 GB Lan aansluiting. 

En heb je in feite alleen nog een 10 GB nic in pc nodig.

En toch zijn er naar mijn verwachting maar heel weinig abonnees met apparatuur die snelheden boven 1Gbps ondersteunt. Het is mijns inziens ook volstrekt oninteressant om anno 2023 op één apparaat dergelijke bandbreedtes te implementeren immers er is geen server op de wereld te vinden die je data met dergelijke snelheden zal kunnen aanleveren, sterker nog, ook met 1Gbps zijn er nauwelijks servers te vinden die je dat aan zullen leveren.

Echt, ik adviseer iedereen om eerst eens te meten hoeveel bandbreedte ze nu werkelijk verbruiken. Je zult er zeer waarschijnlijk versteld van staan hoe weinig dat eigenlijk is. Ik zou niet verbaasd opkijken als ook bij jou de benodigde bandbreedte vrijwel altijd onder de 100Mbps zal blijven met af en toe een piekje net boven 100Mbps. Je moet wel een zware gamer zijn af en toe meer nodig te hebben maar ook dan zal je de 1Gbps waarschijnlijk nooit aantikken.

Nogmaals, het is een zeer goede ontwikkeling dat de mogelijke bandbreedtes steeds hoger worden, maar het zijn de providers die "gevangen" zitten in een "bandbreedte wedloop" gevoed door het feit dat de "onwetende" consument denkt dat meer ook beter is en ze de consument dat met hun marketing uitingen ook graag willen doen laten geloven. Maar, geloof me of niiet, niets is minder waar. Een bandbreedte van 200Mbps is anno 2023 {waarschijnlijk) voor meer dan 95% van de abonnees meer dan voldoende.

Persoonlijk besteed ik mijn geld liever aan iets waar ik ook iets voor geleverd krijg i.p.v. als een mak schaap achter die marketingmachines van de providers aan te lopen.

Een geluid zoals ik dat hier ventileer zal je niet snel van de marketingmachines van de providers horen en toch ben ik van mening dat het gehoord zou moeten worden want echt, je zult met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijk helemaal niets merken van die hogere bandbreedtes en er zal geen bitje meer (of sneller) aangeleverd worden.

 

FreddyOnderstal schreef:

Ter indicatie hoe ik nu alles op mijn Fritz heb zitten (met alleen 4 1G poorten);
Poort 1: KPN TV Ontvanger
Poort 2: Playstation 5
Poort 3: Philips Hue Bridge
Poort 4: Synology NAS

Dit werkt allemaal gewoon op de Box 14, ongeacht op welke poort ik het aansluit of is er een aanbeveling in deze? Zoals TV op de 10G poort en de PS5 op de 2.5G poort?

Veel televisies hebben zelfs nog maar een 100Mbps LAN poort en meer is eigenlijk ook niet nodig want er is geen enkele streaming dienst die hogere bandbreedtes nodig heeft.

Als ik jouw opzet zo bekijk dan is een 4Gbps abonnement een volstrekte overkill.

 

FreddyOnderstal schreef:

Stel, ik sluit de PS5 aan op de 10G poort, betekent dit dan dat ik in theorie de volle snelheid van glasvezel kan benutten wanneer ik mijn kabels heb vervangen voor de Cat7?

Jouw PS5 heeft een 1Gbps LAN adapter en dus zal de maximale snelheid nooit boven 1Gbps uitkomen. Daarbij komt, it takes two to tango en de kans dat het PlayStation Network jou met hogere snelheden iets kan aanleveren is nagenoeg nihil.


Dank je wel voor je reactie.

Zeker zal het overkill zijn. Maar ach, voor hetzelfde geld als voorheen, wat maakt het dan uit.
Heeft de TV+ ontvanger (de nieuwe) ook max 100Mbps ?

Maar de dumb-question van mij is dan ook; ik kan wel gewoon alles op die 10G-port van de Box14 aansluiten toch? Dus met andere woorden; backwards compatible?


@FreddyOnderstal gewoon eerst even testen! Over cat5e kom je een heel eind!
Ligt puur aan de storingen die je ontvangt/creëert zelf, valt vaak best mee.
En uiteraard de kabel lengte zoals Ik_Combineer omschrijft.

 

@wjb of je nu met 10 miljoen op de rekening of 9,9 miljoen op de rekening dood gaat maakt ook niet uit.

Snelheid wanneer het nodig en/of leuk is! En KPN een beetje spekken om alles nog beter te kunnen maken. Ook voor de andere abonnees! Win-Win.


Dank je wel voor je reactie.

Zeker zal het overkill zijn. Maar ach, voor hetzelfde geld als voorheen, wat maakt het dan uit.
Heeft de TV+ ontvanger (de nieuwe) ook max 100Mbps ?

Maar de dumb-question van mij is dan ook; ik kan wel gewoon alles op die 10G-port van de Box14 aansluiten toch? Dus met andere woorden; backwards compatible?

 

Die 10 GB poorten zullen backward compatible zijn.


Toch kan ik het abbo niet aanpassen naar 4GB/s ondanks dat er aangegeven wordt dat deze snelheid wel haalbaar is, zowel niet bij de optie “abonnement aanpassen” als bij de optie “internetsnelheid aanpassen”. Bij de verlengingspagina krijg ik een foutmelding als ik kies voor de SuperFiber 4 “

Er is helaas iets misgegaan.

Vernieuw de pagina en probeer het opnieuw.

Blijft dit probleem zich voordoen? Neem dan contact op met de KPN klantenservice via 0800 - 0402.

Inmiddels is de fout opgelost, vandaag kon ik via de website verlenging wel de aanvraag doen, echter dan krijg ik 4 TV+ boxen die ik helemaal niet wil gezien de slechte ervaringen van andere mensen. Weet iemand of het mogelijk is om de Arris VIP5202 boxen te behouden na het omzetten en gewoon de TV+ boxen terug te sturen? Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom men in het geheel van die Hussel pakketten af wil en er daarom ook geen 4Gbit optie mogelijk is, om zo toch nog ff die TV+ boxen door iemand zn strot te duwen….


FreddyOnderstal schreef:

Maar ach, voor hetzelfde geld als voorheen, wat maakt het dan uit.

Ik weet niet wat voor een abonnement je nu hebt en of je de prijzen exclusief welkomstkortingen met elkaar vergelijkt, maar feit blijft dat je voor 4Gbps €180,- per jaar meer uitgeeft dan voor 1Gbps en €210,- per jaar meer dan voor een 200Mbps abonnement terwijl zelfs dat abonnement voor jou zeer waarschijnlijk voldoende zal zijn gezien de apparatuur die je er op aangesloten hebt.

 

FreddyOnderstal schreef:

Heeft de TV+ ontvanger (de nieuwe) ook max 100Mbps ?

De TV+ Box heeft een 1Gbps LAN poort maar die is door KPN softwarematig nu nog gelimiteerd op 100Mbps.


Een geluid zoals ik dat hier ventileer zal je niet snel van de marketingmachines van de providers horen en toch ben ik van mening dat het gehoord zou moeten worden want echt, je zult met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijk helemaal niets merken van die hogere bandbreedtes en er zal geen bitje meer (of sneller) aangeleverd worden.

 

Begin toch echt het idee te krijgen dat je maar wat zit je zwammen.. Dat het voor jouw niet nodig is of relevant wil niet zeggen dat een ander er niets aan heeft. 

Ik haal gewoon 10 GB (10.000 Mbps) vanuit heel veel netwerken.. 

 


Patrick_1337

Inmiddels is de fout opgelost, vandaag kon ik via de website verlenging wel de aanvraag doen, echter dan krijg ik 4 TV+ boxen die ik helemaal niet wil gezien de slechte ervaringen van andere mensen. Weet iemand of het mogelijk is om de Arris VIP5202 boxen te behouden na het omzetten en gewoon de TV+ boxen terug te sturen? Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom men in het geheel van die Hussel pakketten af wil en er daarom ook geen 4Gbit optie mogelijk is, om zo toch nog ff die TV+ boxen door iemand zn strot te duwen….

Door het "verlengen" ben je dus overgestapt van jouw oude abonnement naar het "nieuwe" TV+ abonnement. Ze zult dan ook de TV+ Box moeten gaan gebruiken en de 5202's moeten retourneren.

Als je de 5202's wilt behouden dan zal je de "verlenging" moeten cancelen. Hiervoor zal je contact moeten opnemen met klantenservice waar het anderen ook gelukt is om terug te keren naar het voorgaande abonnement.


Een geluid zoals ik dat hier ventileer zal je niet snel van de marketingmachines van de providers horen en toch ben ik van mening dat het gehoord zou moeten worden want echt, je zult met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijk helemaal niets merken van die hogere bandbreedtes en er zal geen bitje meer (of sneller) aangeleverd worden.

Begin toch echt het idee te krijgen dat je maar wat zit je zwammen.. Dat het voor jouw niet nodig is of relevant wil niet zeggen dat een ander er niets aan heeft. 

Ik haal gewoon 10 GB (10.000 Mbps) vanuit heel veel netwerken.. 

 

Natuurlijk haal je met nperf of Speedtest metingen snelheden gelijk aan het abonnement maar dat is toch niet waar het om gaat? Waar het om gaat is of je die snelheden ook haalt bij de dagelijkse toepassingen die je gebruikt. Ik durf met grote stelligheid te beweren dat dat niet het geval zal zijn en dat het zelfs zo is dat 99,9% van de abonnees ook snelheden van 1Gbps bij lange na niet zullen halen bij hun "normale" gebruik van Internet. Om 1Gbps te verbruiken moet je bijvoorbeeld op 64 schermen naar een Netflix 4K film kijken. Wie doet dat nu?

Leuk overigens, zo'n meting vanaf (waarschijnlijk) een VPS binnen het cloudplatform van Digital Ocean.


 

Is er al iemand die de boel heeft aangesloten en die ons blij kan maken met een screenshot van de snelheid. Ben wel benieuwd, 😁

jazeker op het tweakers forum topic

niet mijn foto

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. off topic


 

Is er al iemand die de boel heeft aangesloten en die ons blij kan maken met een screenshot van de snelheid. Ben wel benieuwd, 😁

jazeker op het tweakers forum topic

niet mijn foto

Wouw, thanks. Wel vet dat dit mogelijk is.

 

Heb zelf AON 1Gbit, wat voldoende voor me is.

 

Tijden veranderen wel snel. Kan me nog herinneren dat ik bij UPC zat en 8Mbit Classic had. Dacht toen de man te zijn. Waren nog eens tijden, zullen we maar zeggen. 😁 Zullen we het niet over inbellen hebben. 🤣

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


UHDFreak schreef:

Ik ervaar, als iemand ongevraagd advies geeft, dat die persoon mij lastig valt, want ik vraag er niet om.

Jij vraagt er inderdaad niet om, maar dat maakt niet uit immers, zoals eerder ook al aangehaald, is mijn bericht niet aan jou gericht maar aan de consument.

En hoe kom je erbij dat ik geen consument ben? Zit nota bene op het consumenten gedeelte van het KPN forum.

 

Is er al iemand die de boel heeft aangesloten en die ons blij kan maken met een screenshot van de snelheid. Ben wel benieuwd, 😁

jazeker op het tweakers forum topic

niet mijn foto

Wouw, thanks. Wel vet dat dit mogelijk is.

 

Heb zelf AON 1Gbit, wat voldoende voor me is.

 

Tijden veranderen wel snel. Kan me nog herinneren dat ik bij UPC zat en 8Mbit Classic had. Dacht toen de man te zijn. Waren nog eens tijden, zullen we maar zeggen. 😁 Zullen we het niet over inbellen hebben. 🤣

ikzelf zit bij ziggo hier komt geen glas helaas , hier waar ik woon is alleen ziggo/coax

maar haal zelf 1030Mbps via wifi en bekabeld maakt niet uit

en tuurlijk is het slomer dan glas vooral in de upload maar dat gebruik ik toch bijna nooit volop

 


@MR_CHIP Doe het effe zonder quote, anders wordt het een lange post, maar je snelheid ziet er ook goed uit.

 

Vriend van mij heeft zowel een glasaansluiting in huis en Ziggo, maar blijft toch bij Ziggo, vooral voor de tv en zweert erbij. Vind het overigs wel bijzonder dat je geen last van overheat hebt, zoals met glas, want haal max 940 ongeveer. (klaag niet hoor)


Wat een onzin. 1 Gigabit  is 1 Gigabit of dat nu via koper gaat of glasvezel maakt totaal geen verschil.

Dat de upload bandbreedte voor sommigen niet toereikend is dat is een ander verhaal. 

De werkelijke snelheid ofwel de ping response dat zegt mij veel meer.

 

Tja die overhead is natuurlijk makkelijk verklaarbaar als er een 2,5 Gb poort wordt gebruikt  van de Ziggo Sagemcom, en andere hardware die hiermee overweg kan.

 

Het viel mij trouwens wel op dat KPN van Sagemcom weer geswitcht is naar arcadyan.

 

Admin: quote verwijderd i.v.m. leesbaarheid


Hmm, het is snel, maar niet veel kan zo snel verzenden 2 gb/2.5 gb was beter geweest denk ik. upload komt ook nergens hoger dan 1 gbit met geluk meestal “maar” rond 500-700 momenteel zelfs op de fast.com waar ik eerder wel veel meer kon halen. geen bandbreedte beschikbaar/geknepen? Dacht eerst dat het mogelijk aan iets van mij lag maar lukt nergens mee momenteel. Downstream haalt wel volle snelheid. en op fast.com zelfs veel meer dan dat. 

 


Reageer