Skip to main content

4 Gbit/s en een nieuw modem: de KPN Box 14

4 Gbit/s en een nieuw modem: de KPN Box 14
Toon eerste bericht

506 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 27 oktober 2023
BolleArie schreef:

Wachttijd meer dan 15 minuten, ga je helemaal ** ******* schamen kpn

Admin: bericht aangepast i.v.m huisregels

Shyrin_ schreef:
GPStracks schreef:
BolleArie schreef:

Ik wil mensen aanraden deze box NIET te nemen. Ik heb hem vandaag aangesloten en helaas blijft er een power lampje oranje branden, ook na diverse resets van zowel het modem als het glasvezelkastje nog alttijd oranje lampje, hierdoor werkt mijn ethernet verbinding met de computer NIET. Echt schandalig. 

Toch wel een rare opmerking zonder enige context. Kan je niet beter aangeven wat je precies gedaan / getest hebt. Zodat je hulp / tips kan krijgen ?

☝🏾 Precies dit!

Dank je wel, @GPStracks

Ook hier helaas alleen een oranje lampje en groen lampje

• Topper
  • 28 reacties
  • 28 oktober 2023
5Guru schreef:

@Ik_Combineer dat was de vraag niet :)

Ik moet de kabel buigen onder deuren en plinten door. In hoeverre kan/mag dat?

De cat 6a is dikker dan de cat5 en ook ik moest door het huis natuurlijk soms vreemde bochten maken, dat gaat prima! Ik heb 2 nieuwe kabels aangelegd en in beide zitten (haakse) bochten. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Wzawzdb48 schreef:

@Wzawzdb48 ik zie dat jij een eigen topic hebt lopen. Daar zullen we binnen enkele dagen in reageren. Mocht je niet willen wachten, bel dan even met de collega's via 000-0402. Zij zijn 24/7 bereikbaar voor storingen. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 28 oktober 2023

Beste Marcia, klopt. Echter ik mag toch ook nog.op anderen reageren  ?! Ik zie dat anderen met bijna hetzelfde probleem(pje) reageren. Een monteur komt a.s. maandag langs en ik zal dit dan ook wel vermeldden. Fijn weekend.allemaal

• Helper
  • 43 reacties
  • 28 oktober 2023
Wzawzdb48 schreef:

Ben benieuwd of het wel weer gewoon werkt als je de Box12 of je eigen router er weer aan hangt ?

• Helper
  • 32 reacties
  • 28 oktober 2023
GPStracks schreef:
cronixx schreef:

Hier inmiddels alles aangesloten, ook de V14 ertussen omdat de snelheden als ik ONT rechstreeks op mijn UDM-SE aansluit blijven steken op ongeveer 2000/1000.

Maar op dit moment dus, met qua route naar de PC waarop ik test: 

ONT→ V14→ UDM-SE→ Ubiquiti USW-Enterprise-8-PoE→ PC met 10gbit ASUS NIC

Ben even benieuwd hoe je die 4 GB over die Ubiquiti USW-Enterprise-8-PoE haalt. Die rj45 poorten zijn 2.5 GB. Laat je het dan via die twee spf+ poorten lopen ?

Yes… 
ONT naar V14 (10gbit RJ45)
V14 naar SFP WAN poort op UDM-SE met SFP Module RJ45 (10gbit)

UDM-SE (Andere SFP poort met module) naar USW-Enterprise 8 PoE (ook op SFP Module ) (10gbit (RJ45))

USW-Enterprise 8 PoE (andere SFP Module) naar PC (Asus NIC) 10gbit (RJ45)

Dus heb voor nu geen 10gbit poorten meer over, maar nog wel ruim voldoende GbE op de UDM-SE en nog 8x 2.5GbE op USW-Enterprise 8 PoE

ONT, V14 en UDM-SE staan in de meterkast op de begane grond en zijn onderling verbonden met Cat6a.

USW-Enterprise 8 PoE (en PC) staan op kantoor op Zolder en de verbinding tussen UDM-SE en USW = Cat8.

• Helper
  • 43 reacties
  • 28 oktober 2023
cronixx schreef:

UDM-SE (Andere SFP poort met module) naar USW-Enterprise 8 PoE (ook op SFP Module ) (10gbit (RJ45))

Dus heb voor nu geen 10gbit poorten meer over, maar nog wel ruim voldoende GbE op de UDM-SE en nog 8x 2.5GbE op USW-Enterprise 8 PoE

ONT, V14 en UDM-SE staan in de meterkast op de begane grond en zijn onderling verbonden met Cat6a.

USW-Enterprise 8 PoE (en PC) staan op kantoor op Zolder en de verbinding tussen UDM-SE en USW = Cat8.

Zou leuk zijn als je eens wat foto's stuurde van je setup.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 28 oktober 2023
GPStracks schreef:
Wzawzdb48 schreef:

Ben benieuwd of het wel weer gewoon werkt als je de Box12 of je eigen router er weer aan hangt ?

Helaas niet

• Helper
  • 32 reacties
  • 28 oktober 2023
BolleArie schreef:

Ik wil mensen aanraden deze box NIET te nemen. Ik heb hem vandaag aangesloten en helaas blijft er een power lampje oranje branden, ook na diverse resets van zowel het modem als het glasvezelkastje nog alttijd oranje lampje, hierdoor werkt mijn ethernet verbinding met de computer NIET. Echt schandalig. 

Hier ook alleen oranje powerlampje (Ik heb wifi uitgezet, dus daar geen lampje), maar alles werkt verder prima… Dat lampje is dus niet perse indicatief van of de boel goed werkt of niet?

• Helper
  • 43 reacties
  • 28 oktober 2023
Wzawzdb48 schreef:
GPStracks schreef:
Wzawzdb48 schreef:

Helaas niet

Ok dat is wel apart dan. En dat gebeurde alleen na uitzetten / aanzetten ONT kastje en netwerkkabel omprikken ?

• Helper
  • 32 reacties
  • 28 oktober 2023
GPStracks schreef:

Zou leuk zijn als je eens wat foto's stuurde van je setup.

Haha alles staat nu nog in “ik ga mijn netwerk even verbouwen”-modus (Lees: alles schots en scheef door elkaar met kabels overal).

Ik wil de boel aankomende week weer even fatsoeneren en op zijn plek zetten, Daarna zal ik even kijken voor wat foto’s.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 29 oktober 2023
cronixx schreef:
GPStracks schreef:
cronixx schreef:

Yes… 

@cronixx Heb je er geen last van dat je Sfp+ to RJ45 module heel heet wordt?

Mij werd het afgeraden om zo'n module te gebruiken vanwege de warmte ontwikkeling.

Ervaar jij dit ook? Of heb je hier helemaal geen last van?

• Topper
  • 12 reacties
  • 29 oktober 2023

Met het toenemen van 1 persoon huishoudens vraag ik mij toch af of de markt echt zit te wachten op deze snelheden.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 29 oktober 2023
Yeul schreef:

Met het toenemen van 1 persoon huishoudens vraag ik mij toch af of de markt echt zit te wachten op deze snelheden.

Ook met 5-10 persoons huishoudens kan je je afvragen of dergelijke bandbreedtes enig toegevoegde waarde hebben. Persoonlijk weet ik het antwoord wel maar als ik dat hier ga ventileren zal dat vast opnieuw verwijderd worden omdat KPN vindt dat dit niet het topic is om dat te benoemen. Persoonlijk ben ik van mening dat dit juist wel het topic is om zoiets te benoemen ... maar goed, ik heb wel vaker een andere mening.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1209 reacties
  • 29 oktober 2023
Yeul schreef:

ik ben 1 persoon en heb helaas nog ziggo coax wel met een 1Gbps abbo

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 29 oktober 2023
MR_CHIP schreef:
Yeul schreef:

Lol. Ook goed toch

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23489 reacties
  • 29 oktober 2023
Wzawzdb48 schreef:
MR_CHIP schreef:
Yeul schreef:

Lol. Ook goed toch

Absoluut niet!

We willen iedereen bij KPN hebben, met onze hoge snelheden! 

Grapje natuurlijk, kies vooral wat goed bij je past. Soms is het KPN, soms een concurrent, afhankelijk van wat er beschikbaar is en wat bij je past.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1209 reacties
  • 29 oktober 2023
Wzawzdb48 schreef:
MR_CHIP schreef:
Yeul schreef:

Lol. Ook goed toch

nou

hier komt geen delta of kpn , hier is alleen ziggo

delta legt wel aan in de wijk voor ons gebouw (50 appartementen maar niet hier omdat ze geen potentie zien ) kan ik eventueel bij kpn een balletje opgooien?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23489 reacties
  • 29 oktober 2023
MR_CHIP schreef:
Wzawzdb48 schreef:
MR_CHIP schreef:
Yeul schreef:

Lol. Ook goed toch

nou

hier komt geen delta of kpn , hier is alleen ziggo

delta legt wel aan in de wijk voor ons gebouw (50 appartementen maar niet hier omdat ze geen potentie zien ) kan ik eventueel bij kpn een balletje opgooien?

Haalbaarheidsonderzoek? Meer kan ik er helaas niet van maken. 

• 0 reacties
  • 29 oktober 2023

@MR_CHIP los van dat haalbaarheidsonderzoek moet de eigenaar van een pand ook mee willen werken en als bijvoorbeeld een vereniging van eigenaren nee zegt gebeurt er niks.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1209 reacties
  • 29 oktober 2023
Galdor68 schreef:

@MR_CHIP los van dat haalbaarheidsonderzoek moet de eigenaar van een pand ook mee willen werken en als bijvoorbeeld een vereniging van eigenaren nee zegt gebeurt er niks.

een VVE hebben we niet

woonkracht 10 zegt ja Yulius zegt nee omdat ze alles zelf zouden moeten betalen qua kosten in het pand 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23489 reacties
  • 29 oktober 2023
MR_CHIP schreef:
Galdor68 schreef:

een VVE hebben we niet

woonkracht 10 zegt ja Yulius zegt nee omdat ze alles zelf zouden moeten betalen qua kosten in het pand 

@MR_CHIP, ik reageer hier ook even omdat ik een eigen topic voor je heb aangemaakt. Goed als we daar verdergaan? Dan blijft het hier on-topic. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 31 oktober 2023

Ter info:

• Helper
  • 32 reacties
  • 1 november 2023
5Guru schreef:

Ter info:

Waar kun je die check doen?

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 274 reacties
  • 1 november 2023

Ik moet toegeven, zo’n haalbaarheid onderzoek van KPN loopt als een zonnetje. 
Vanochtend ingediend en nu al antwoord. 
Ik woon in Krimpen aan den IJssel.

Reageer