Skip to main content

4 Gbit/s en een nieuw modem: de KPN Box 14

4 Gbit/s en een nieuw modem: de KPN Box 14
Toon eerste bericht

506 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 183 reacties
  • 23 oktober 2023
GPStracks schreef:
Indodraakje schreef:

Als we upgraden van 1gbit/s → 4gbit/s raak ik dan mijn korting kwijt die ik voor 1gbit/s had, of word alleen de extra kosten inrekening gebracht? dus 15euro extra p/m?

Via https://mijn.kpn.com/ kun je die upgrade naar 4GB selecteren. En zoals je ziet betaal je alleen die 15 euro extra bovenop je 6 maanden kortingsprijs. Check het even in je mijn kpn account bij abonnement aanpassen.

Volgens mij klopt de opmerking van @Sanne_M op jouw vraag dus niet dat je korting vervalt...

Hier nog niet zichtbaar. En mogelijk door de reactie van Indodraakje is alles nu vertraagd en is KPN alles aan het aanpassen.

• Topper
  • 28 reacties
  • 23 oktober 2023
XS4-Arjan schreef:

Klopt het dat je binnen de XS4All propositie niet kan upgraden naar 4GBit/s? Het staat bij mij wel bij de max. snelhied, maar de keuzemogelijkheid ontbreekt. Als ik een nieuw KPN abonnement op mijn adres zou afsluiten, kan het wel.

Ik vraag met dat ook af. Ik heb Hussel Internet 1 Gbit/s en betaal nu €60, bij mij staat wel de max snelheid op 4GBit/s, maar kan deze (nog) niet kiezen. Inmiddels wel de cat6A besteld. Ik vraag me af of mensen ook wel goed worden voorgelicht; is je LAN verbinding van je pc/mac wel goed voor deze snelheid e.d. 

Indodraakje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 61 reacties
  • 23 oktober 2023

Ik heb het gecontroleerd ivm kortingen en de kortingen gaan niet vervallen.

Het leek alsof die vervallen werd, maar ik denk dat de combiprijs van 6.99 er gewoon bovenop kwam. maar na de vergelijking van kpn tussen voor en na de wijziging. Zit de korting er nog steeds op.

Dus ik heb het maar doorgezet en heb een bestelnummer ontvangen. Nu wachten wanneer de Box14 aankomt :) 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 23 oktober 2023

Gewoon in je app...? Of op internet..ik lees.welc4 gb beschikbaar maar kan het nog  niet aanklikken!!!

• Helper
  • 43 reacties
  • 23 oktober 2023
Wzawzdb48 schreef:

Gewoon in je app...? Of op internet..ik lees.welc4 gb beschikbaar maar kan het nog  niet aanklikken!!!

Bij mij werkt het via PC.

Indodraakje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 61 reacties
  • 23 oktober 2023

Via mijn desktop :)

Heb ondertussen ook de bevestiging ontvangen

• Helper
  • 43 reacties
  • 23 oktober 2023
Indodraakje schreef:

Via mijn desktop :)

Heb ondertussen ook de bevestiging ontvangen

Mooi, Kun je wat speedtestjes doen en hier rapporteren als je die box 14 binnen hebt. 

• Helper
  • 32 reacties
  • 23 oktober 2023

Bij mij staat helaas nog steeds foutief dat er nog geen glasvezel opgeleverd is (dit is wel al het geval en heb het ookal in gebruik sinds juli 2023) dus ik heb helaas helemaal nog geen glasvezel opties om uit te kiezen op Mijn KPN.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 23 oktober 2023

Helaas krijg ik bij beide niet de kans.!!!

• Helper
  • 32 reacties
  • 23 oktober 2023
cronixx schreef:

Bij mij staat helaas nog steeds foutief dat er nog geen glasvezel opgeleverd is (dit is wel al het geval en heb het ookal in gebruik sinds juli 2023) dus ik heb helaas helemaal nog geen glasvezel opties om uit te kiezen op Mijn KPN.

Ondanks dat er dan dus wel staat: actief abonnement “1 Gbit/s Giga” 😅krom systeem...

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1764 reacties
  • 23 oktober 2023
FastSpeed schreef:
XS4-Arjan schreef:

Klopt het dat je binnen de XS4All propositie niet kan upgraden naar 4GBit/s? Het staat bij mij wel bij de max. snelhied, maar de keuzemogelijkheid ontbreekt. Als ik een nieuw KPN abonnement op mijn adres zou afsluiten, kan het wel.

Ik vraag met dat ook af. Ik heb Hussel Internet 1 Gbit/s en betaal nu €60, bij mij staat wel de max snelheid op 4GBit/s, maar kan deze (nog) niet kiezen. Inmiddels wel de cat6A besteld. Ik vraag me af of mensen ook wel goed worden voorgelicht; is je LAN verbinding van je pc/mac wel goed voor deze snelheid e.d. 

Ik denk dat 4GBit/s niet zozeer de moeite is voor één PC, maar eerder voor meerdere power users binnen een huishouden. 4x op 1GBit/s downloaden is denk ik wat je eerder tegenkomt, dan iemand die in z’n eentje de volle 4Gbit lijn dicht trekt.

• Helper
  • 32 reacties
  • 23 oktober 2023
XS4-Arjan schreef:

Ik had eerder vanmorgen XS4ALL aan de lijn en die bevestigde inderdaad dat “zij” vooralsnog geen 4gbit/s aan gaan bieden.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 183 reacties
  • 23 oktober 2023

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1764 reacties
  • 23 oktober 2023
5Guru schreef:

Daar kan ik alleen 4Gbit/s selecteren als ik een nieuw abonnement afsluit. Zodra KPN vraagt of ik al internet heb, moet ik inloggen en is de 4GBit/s optie bij mij verdwenen (zit nog wel binnen XS4All).

• Helper
  • 32 reacties
  • 23 oktober 2023
XS4-Arjan schreef:
5Guru schreef:

Daar kan ik alleen 4Gbit/s selecteren als ik een nieuw abonnement afsluit. Zodra KPN vraagt of ik al internet heb, moet ik inloggen en is de 4GBit/s optie bij mij verdwenen (zit nog wel binnen XS4All).

Ik denk dat je dan je het dan telefonisch moet regelen en je dus uitkomt bij KPN zelf.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 183 reacties
  • 23 oktober 2023
XS4-Arjan schreef:
5Guru schreef:

Correct, hier ook. Tegenwoordig kan men niets meer. 🤓

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1764 reacties
  • 23 oktober 2023
cronixx schreef:
XS4-Arjan schreef:
5Guru schreef:

Ik denk dat je dan je het dan telefonisch moet regelen en je dus uitkomt bij KPN zelf.

De vorige keer dat ik iets telefonisch wilde wijzigen, werd ik doorverwezen naar het telefoonnummer van XS4All (dat is er nog steeds) en daar probeerden ze me vooral binnen XS4All te houden in plaats van een KPN optie te nemen die niet bij XS4All beschikbaar was. Toch wel benieuwd wat het antwoord van XS4All wordt, want ze hebben daar standaard de Fritz!Box en die is nog niet geschikt voor 4GBit/s.

• Helper
  • 32 reacties
  • 23 oktober 2023
XS4-Arjan schreef:
cronixx schreef:
XS4-Arjan schreef:
5Guru schreef:

De vorige keer dat ik iets telefonisch wilde wijzigen, werd ik doorverwezen naar het telefoonnummer van XS4All (dat is er nog steeds) en daar probeerden ze me vooral binnen XS4All te houden in plaats van een KPN optie te nemen die niet bij XS4All beschikbaar was. Toch wel benieuwd wat het antwoord van XS4All wordt, want ze hebben daar standaard de Fritz!Box en die is nog niet geschikt voor 4GBit/s.

Nja dat is wel mijn ervaring net toen ik belde (en dus xs4all aan de lijn kreeg). 4Gbit was niet beschikbaar en that’s it. Daarna nog eens geprobeerd door met KPN zelf te schakelen, maar daarbij liep het bij mij dus mis omdat er ergens op administratief niveau niet goed zit waardoor er staat dat er op mijn adres (nog) geen glasvezel beschikbaar is.

Dus ikzelf zit nu een beetje in een spagaat, maar als het goed is wordt dat administratieve stukje deze week opgepakt… fingers crossed.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 23 oktober 2023

Ik heb gewoon  kpn...1 gb maar hier samenstellen  wel en als ik dan inlog kan ik niks meer kiezen. Dus denk nog steeds dezelfde storing of iets anders.

• Topper
  • 28 reacties
  • 23 oktober 2023

Het is de omgekeerde wereld maar goed! ik heb sinds begin dit jaar een abonnement van 1gb, maar mag wel downgraden, maar nu niet upgraden. Dat mag pas nadat het jaarcontract is afgelopen. Je mag dus niet meer betalen voor meer snelheid, maar wel downgraden en geld terug krijgen, lekker klantvriendelijk 😠 

Muziekliefhebber1975
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Bij mij is de maximale snelheid op mijn adres veranderd van 4Gbit naar 1Gbit Dat is erg jammer en niet de bedoeling KPN.

Nu dus geen optie meer om 4Gbit te kiezen. 

• Helper
  • 43 reacties
  • 23 oktober 2023
FastSpeed schreef:

Het is de omgekeerde wereld maar goed! ik heb sinds begin dit jaar een abonnement van 1gb, maar mag wel downgraden, maar nu niet upgraden. Dat mag pas nadat het jaarcontract is afgelopen. Je mag dus niet meer betalen voor meer snelheid, maar wel downgraden en geld terug krijgen, lekker klantvriendelijk 😠 

En dan wordt er hier in het forum door de Moderator ook nog vermeld dat je korting vervalt als je wil upgraden naar 4GB (wat niet het geval is).. Misschien moet de commerciële afdeling wat beter hun werk doen.. 

• Topper
  • 15 reacties
  • 23 oktober 2023

Zojuist gebeld met KPN omdat ik geen 4Gb/s zag als optie (het is wel mogelijk qua snelheid). Ik vermoedde dat het kwam omdat ik nog de oudere benaming heb (Hussel 1Gb). Dus klantenservice even gebeld om te kijken of zij het handmatig konden aanpassen. Helaas kunnen zij het ook niet wijzigen. Sterker nog: het oude abonnement krijgt die optie simpelweg niet.

Als je nog het oude abonnementsvorm hebt (waar je dus €60pm betaalt voor 1gb ipv €52), dan kan je niet de hogere snelheid nemen. Dit omdat het oude abonnement niet vernieuwd wordt (je kan daarom nog steeds 50mb kiezen wat niet meer bestaat officieel) Daarom ontbreekt dus de 4Gb/s snelheidsoptie. Volgens de klantenservice is de enige mogelijkheid om 4Gb/s te nemen als bestaande klant die vóór 25 januari 2023 (toen gingen de nieuwe vormen in) klant werd, om het abonnement te verlengen (dus weer contract van een jaar) met de nieuwe vorm en prijzen.

Nu wilde ik sowieso wel verlengen omdat het goedkoper is, en toevallig kan ik binnenkort verlengen. Maar het is wel een vreemde manier van zaken doen door de snelheidsverhoging puur beschikbaar te maken voor de nieuwe vormen, waardoor je dus verplicht bent meteen te verlengen als je nog een ouder abonnement hebt.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 183 reacties
  • 23 oktober 2023

@ASNN hier een abo van Juni 2023, ik heb precies hetzelfde wat jij hierboven omschrijft.

KPN gaat toch niet nog meer kansloos doen?

Was ook lastig he? Om even kpn/com/ahoeuh (goofy uitspraak) te maken en daar alvast te testen?
Dan vraag je mensen om te testen: Pas hier uw abo aan, en laat ons weten of het goed is gegaan.
Waarom kan bijna niemand meer wat tegenwoordig?

• Topper
  • 28 reacties
  • 23 oktober 2023
ASNN schreef:

Zojuist gebeld met KPN omdat ik geen 4Gb/s zag als optie (het is wel mogelijk qua snelheid). Ik vermoedde dat het kwam omdat ik nog de oudere benaming heb (Hussel 1Gb). Dus klantenservice even gebeld om te kijken of zij het handmatig konden aanpassen. Helaas kunnen zij het ook niet wijzigen. Sterker nog: het oude abonnement krijgt die optie simpelweg niet.

Als je nog het oude abonnementsvorm hebt (waar je dus €60pm betaalt voor 1gb ipv €52), dan kan je niet de hogere snelheid nemen. Dit omdat het oude abonnement niet vernieuwd wordt (je kan daarom nog steeds 50mb kiezen wat niet meer bestaat officieel) Daarom ontbreekt dus de 4Gb/s snelheidsoptie. Volgens de klantenservice is de enige mogelijkheid om 4Gb/s te nemen als bestaande klant die vóór 25 januari 2023 (toen gingen de nieuwe vormen in) klant werd, om het abonnement te verlengen (dus weer contract van een jaar) met de nieuwe vorm en prijzen.

Nu wilde ik sowieso wel verlengen omdat het goedkoper is, en toevallig kan ik binnenkort verlengen. Maar het is wel een vreemde manier van zaken doen door de snelheidsverhoging puur beschikbaar te maken voor de nieuwe vormen, waardoor je dus verplicht bent meteen te verlengen als je nog een ouder abonnement hebt.

Ik mag wel al verlengen, maar de snelheid wordt pas medio januari toegepast. Volledig kansloos 😞

Reageer