Skip to main content

Vanaf 23 oktober introduceren we de hoogste internetsnelheid tot nu toe bij KPN; Maar liefst 4 Gbit per seconde, zowel voor het downloaden als het uploaden. Daarmee wordt met ongekende snelheden internetten mogelijk voor een deel van de Nederlandse glasvezelhuishoudens. Ons nieuwe glasvezelnetwerk maakt zelfs nog hogere snelheden in de toekomst mogelijk.

“De behoefte aan sneller én krachtiger internet neemt steeds meer toe en inmiddels is 1 Gbit/s uitgegroeid tot de nieuwe standaard,” zegt Robin Clements, EVP Consumentenmarkt. “Daarom spelen we hierop in en verhogen we de snelheid van ons glasvezelinternet. Met de introductie van 4 Gbit/s bieden wij het snelste internet voor thuis aan en kan iedereen op elk apparaat met dezelfde hoge internetsnelheid zijn ding doen. Handig als iedereen in huis tegelijk online wil zijn. Of je nu lekker thuiswerkt, je favoriete game binnen no time wilt downloaden óf een heel seizoen van je favoriete serie achter elkaar kijkt. Op volle snelheid online, iedereen tegelijk. Daar doen we het voor.”

De nieuwe hoogste snelheid is vanaf introductie beschikbaar voor glasvezelklanten zijn aangesloten op het nieuwste glasvezelnetwerk van KPN, met zogenaamde XGS-PON technologie. Stap voor stap wordt deze groep verder uitgebreid, totdat uiteindelijk iedereen die is aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN hierover beschikt.

Sinds 2021 passen we de nieuwe XSG-PON technologie toe in onze glasvezelnetwerken, dit is inmiddels beschikbaar op circa 1 miljoen adressen. Op termijn zullen alle Nederlandse huishoudens die zijn aangesloten op glasvezel van KPN gebruik gaan maken van deze technologie, die nog veel hogere snelheden in de toekomst mogelijk maakt. We testten een jaar geleden het internet van de toekomst met snelheden van wel 20 Gbit/s up en down.

 

Speciaal modem

Consumenten en kleinzakelijke klanten die de hoogste snelheid van 4 Gbit/s in huis willen halen krijgen een speciaal modem, de Box 14 die geschikt is voor snelheden tot 10 Gbit/s. Het modem beschikt over Wifi-6, waarmee je betere wifi prestaties in huis kunt verwachten. Ook sluit het apparaat qua specificaties aan bij de wensen van veeleisende gebruikers. Internet met 4 Gbit/s is een aanvulling op het bestaande internet aanbod en is verkrijgbaar voor € 67,50 per maand.


Het nieuwe KPN internetaanbod per 23 oktober:

100 Mbit/s 200 Mbit/s 1Gbit/s 4Gbit/s
up & down up & down up & down up & down
€42,50 €50,00 €52,50 €67,50

 

 

KPN Box 14 specificaties

 

Veelgestelde vragen


Ik ben al klant bij KPN. Kan ik ook 4 Gbit/s krijgen?

Doe de postcode check op https://www.kpn.com/internet/glasvezel.htm en kijk of er KPN Glasvezel internet beschikbaar is met 4 Gbit/s download- en 4 Gbit/s uploadsnelheid.

Let op: 4 Gbit/s is alleen beschikbaar op het nieuwste portfolio KPN Internet. Hiervoor moet je buiten je huidige contracttermijn zitten en jouw abonnement verlengen. Volg onderstaande stappen om dit te regelen.

  1. Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
  2. Log in op MijnKPN
  3. Klik op ‘zelf samenstellen’
  4. Klik op ‘abonnement aanpassen’ en kies voor internetsnelheid ‘SuperFiber 4’

Klik op ‘doorgaan naar winkelmand’ en rond de bestelling af.

 

Waar kan ik meer informatie vinden over de Box 14?

We hebben een Kennisbankartikel over de Box 14 met alle informatie van specificaties tot instellingen.

 

Is 4 Gbit/s op 23 oktober overal in Nederland beschikbaar?

Nee, vanaf de introductie op 23 oktober wordt 4 Gbit/s op steeds meer plekken in Nederland beschikbaar. Check de beschikbaarheid op jouw adres via de postcodecheck op https://www.kpn.com/internet/glasvezel.htm.

 

Kan mijn huidige modem 4Gbit/s aan?

Niet alle modems zijn geschikt. Heb je nu al KPN Internet en bestel je 4 Gbit/s? Dan krijg je van ons het nieuwe modem Box 14.

De Box 14 wordt alleen gebruikt voor klanten die een KPN Glasvezel abonnement nemen van 4 Gbit/s.

 

Meet ik ook 4 Gbit/s als ik een speedtest doe?
Dat is inderdaad mogelijk. Het apparaat waarop je de meting doet moet wel met een Cat 6A of Cat 7 kabel aangesloten zijn op het modem. Het apparaat zelf moet beschikken over een 10 Gbit/s ethernetpoort.

 

Ik meet met KPN Internet 4 Gbit/s een lagere snelheid op speedtest?

Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn.

  • De maximaal haalbare snelheid zal in de praktijk rond de 3940 Mbit/s liggen. Dit komt omdat het opzetten van de verbinding ook data verbruik met zich meebrengt. Het is hierbij belangrijk dat het apparaat waarmee de snelheidstest gedaan wordt beschikt over een 10 Gbit/s ethernetpoort. 
  • Maken meerdere apparaten tegelijk gebruik van de verbinding? Dan wordt de snelheid verdeeld over de verschillende apparaten.

Doe je de speedtest via Wifi, dan heb je te maken met de beperkingen van Wifi. In de praktijk ligt de snelheid dan maximaal op 800 Mbit/s.

 

4 Gbit/s en draadloos netwerk (WiFi)
Gebruik jij je apparaten het liefst via Wifi? Dan is het belangrijk om te weten dat je geen 4 Gbit/s kunt halen.  

Er is een groot verschil tussen de theoretische snelheid van wifi en de snelheid die je in de praktijk haalt. Dit heeft te maken met allerlei omgevingsfactoren die het wifisignaal beïnvloeden. Maar het heeft ook te maken met het aantal antennes waarover het apparaat beschikt waarmee je met wifi verbonden bent. In de praktijk haal je met een apparaat dat geschikt is voor Wifi 6 maximaal 800 Mbit/s snelheid. Met 4 Gbit/s kun je wel op meerdere apparaten tegelijk deze hoge snelheden halen.

@ASNN hier een abo van Juni 2023, ik heb precies hetzelfde wat jij hierboven omschrijft.

KPN gaat toch niet nog meer kansloos doen?

Was ook lastig he? Om even kpn/com/ahoeuh (goofy uitspraak) te maken en daar alvast te testen?
Dan vraag je mensen om te testen: Pas hier uw abo aan, en laat ons weten of het goed is gegaan.
Waarom kan bijna niemand meer wat tegenwoordig?

neem aan dat ze dat wel getest hebben :P


Zojuist gebeld met KPN omdat ik geen 4Gb/s zag als optie (het is wel mogelijk qua snelheid). Ik vermoedde dat het kwam omdat ik nog de oudere benaming heb (Hussel 1Gb). Dus klantenservice even gebeld om te kijken of zij het handmatig konden aanpassen. Helaas kunnen zij het ook niet wijzigen. Sterker nog: het oude abonnement krijgt die optie simpelweg niet.

 

Als je nog het oude abonnementsvorm hebt (waar je dus €60pm betaalt voor 1gb ipv €52), dan kan je niet de hogere snelheid nemen. Dit omdat het oude abonnement niet vernieuwd wordt (je kan daarom nog steeds 50mb kiezen wat niet meer bestaat officieel) Daarom ontbreekt dus de 4Gb/s snelheidsoptie. Volgens de klantenservice is de enige mogelijkheid om 4Gb/s te nemen als bestaande klant die vóór 25 januari 2023 (toen gingen de nieuwe vormen in) klant werd, om het abonnement te verlengen (dus weer contract van een jaar) met de nieuwe vorm en prijzen.

 

Nu wilde ik sowieso wel verlengen omdat het goedkoper is, en toevallig kan ik binnenkort verlengen. Maar het is wel een vreemde manier van zaken doen door de snelheidsverhoging puur beschikbaar te maken voor de nieuwe vormen, waardoor je dus verplicht bent meteen te verlengen als je nog een ouder abonnement hebt.

 

Ik mag wel al verlengen, maar de snelheid wordt pas medio januari toegepast. Volledig kansloos 😞

Vreemd, tegen mij werd gezegd: ja je nieuwe abonnement gaat dan meteen in wanneer je verlengt, nadat ik juist deze vraag stelde. Ik ga het wel nog eens navragen wanneer ik ze bel om te verlengen. Waarom zou ik in godsnaam nu verlengen en betalen, om over 3 maanden de snelheid te krijgen.


In de praktijk haal je met een apparaat dat geschikt is voor Wifi6 maximaal 800 Mbit/s snelheid

 

 

dat is ook echt pure onzin

ik haal met eigen router dan wel bij ziggo 

1030Mbps via de wifi 

 


Bij mij heeft t te maken met de fritz box die ik hsd. Deze uitgezet en nu de aanvraag kunnen doen


Zie nog steeds maar 1gbit terwijl ik xgs-pon heb en na 2021 is aangelegd meer mensen die het nog niet zien ?


Zie nog steeds maar 1gbit terwijl ik xgs-pon heb en na 2021 is aangelegd meer mensen die het nog niet zien ?

3 reacties boven je


Via mijn desktop :)

Heb ondertussen ook de bevestiging ontvangen

 

Oei, dat is weer lekkere communicatie van KPN.

De kosten na afloop van de 6 maanden actiekorting zullen per maand geen €72,50 zijn maar €80,-

Verder vraag ik me ook af waar de €66,99 vandaan komt immers de eerste drie maanden zal dat abonnement €60,- kosten en de drie maanden daarna €72,50. Blijkbaar wordt de combikorting niet meegenomen in die berekening. En zonder combikorting gaat dat abonnement na zes maanden zelfs €86,99 per maand kosten.


Hi all. Het is inderdaad zoals @ASNN aangeeft.

De 4Gbit/s optie is alleen beschikbaar bij de nieuwste abonnementsvormen. Heb je een oudere vorm zoals ‘Hussel’, dan moet je verlengen om de 4Gbit/s te kunnen krijgen. Dat betekent dus ook dat je buiten je huidige contractduur moet zitten. Is dat het geval? Dan doe je dat als volgt:

  1. Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
  2. Log in op MijnKPN
  3. Klik op ‘zelf samenstellen’
  4. Klik op ‘abonnement aanpassen’ en kies voor internetsnelheid ‘SuperFiber 4’

Binnen je huidige abonnement kun je doorgaans wisselen van internetsnelheid, maar die 4Gbit/s is dus alleen beschikbaar bij de nieuwste abonnementsvormen (niet bij Hussel en ouder).


Ik kan en ga niet al jullie individuele situaties zien, maar het is dus zeer afhankelijk van jou specifieke situatie (technisch en administratief) of/wanneer je gebruik kunt maken van de 4Gbit/s.

 

@Muziekliefhebber1975, jij bent aangesloten op GoF, en niet op PON. Dus dat gaat nog niet.


Hi all. Het is inderdaad zoals @ASNN aangeeft.

De 4Gbit/s optie is alleen beschikbaar bij de nieuwste abonnementsvormen. Heb je een oudere vorm zoals ‘Hussel’, dan moet je verlengen om de 4Gbit/s te kunnen krijgen. Dat betekent dus ook dat je buiten je huidige contractduur moet zitten. Is dat het geval? Dan doe je dat als volgt:

  1. Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
  2. Log in op MijnKPN
  3. Klik op ‘zelf samenstellen’
  4. Klik op ‘abonnement aanpassen’ en kies voor internetsnelheid ‘SuperFiber 4’

Binnen je huidige abonnement kun je doorgaans wisselen van internetsnelheid, maar die 4Gbit/s is dus alleen beschikbaar bij de nieuwste abonnementsvormen (niet bij Hussel en ouder).


Ik kan en ga niet al jullie individuele situaties zien, maar het is dus zeer afhankelijk van jou specifieke situatie (technisch en administratief) of/wanneer je gebruik kunt maken van de 4Gbit/s.

 

@Muziekliefhebber1975, jij bent aangesloten op GoF, en niet op PON. Dus dat gaat nog niet.

Hi Paul, dank voor de bevestiging. Kan jij ook aangeven dat indien je verlengt, de nieuwe vorm en dus 4Gb/s snelheid ook meteen in gaat? Klantenservice collega gaf aan mij aan van wel. Hier in dit draadje (paar posts boven) geeft iemand aan dat aan hem weer werd verteld dat de snelheid verhoging dan pas in januari in gaat.


Bij mij zal het morgen ook ingaan. Dus eigelijk per direct. 


Hi Paul, dank voor de bevestiging. Kan jij ook aangeven dat indien je verlengt, de nieuwe vorm en dus 4Gb/s snelheid ook meteen in gaat? Klantenservice collega gaf aan mij aan van wel. Hier in dit draadje (paar posts boven) geeft iemand aan dat aan hem weer werd verteld dat de snelheid verhoging dan pas in januari in gaat.

Het ligt eraan wanneer de wijziging ingaat. Dat kan per persoon verschillen. Wat ik me kan voorstellen bij FastSpeed is dat zijn verlenging pas ingaat zodra zijn huidige abonnement is verlopen. Dus in zijn/haar geval zou dat kunnen betekenen dat de snelheid, maar dus ook de kosten en eventuele andere wijzigingen dán pas ingaan.

 

*Dit is een inschatting. Ik heb geen klantgegevens.


Via mijn desktop :)

Heb ondertussen ook de bevestiging ontvangen

 

Oei, dat is weer lekkere communicatie van KPN.

De kosten na afloop van de 6 maanden actiekorting zullen per maand geen €72,50 zijn maar €80,-

Verder vraag ik me ook af waar de €66,99 vandaan komt immers de eerste drie maanden zal dat abonnement €60,- kosten en de drie maanden daarna €72,50. Blijkbaar wordt de combikorting niet meegenomen is die berekening. En zonder combikorting gaat dat abonnement na zes maanden zelfs €86,99 per maand kosten.

Zou wel leuk zijn dat ik ervan uit mag gaan dat de totaal per maand na afloop tijdelijke actiekorting 72.50 word en blijft. maar dat zal wel niet zo zijn ;<

p.s. Bij mij gaat die morgen ook actief, alleen ik moet wachten op de Box14. gaat wel even duren denk ik.


Hi all. Het is inderdaad zoals @ASNN aangeeft.

De 4Gbit/s optie is alleen beschikbaar bij de nieuwste abonnementsvormen. Heb je een oudere vorm zoals ‘Hussel’, dan moet je verlengen om de 4Gbit/s te kunnen krijgen. Dat betekent dus ook dat je buiten je huidige contractduur moet zitten. Is dat het geval? Dan doe je dat als volgt:

  1. Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
  2. Log in op MijnKPN
  3. Klik op ‘zelf samenstellen’
  4. Klik op ‘abonnement aanpassen’ en kies voor internetsnelheid ‘SuperFiber 4’

Binnen je huidige abonnement kun je doorgaans wisselen van internetsnelheid, maar die 4Gbit/s is dus alleen beschikbaar bij de nieuwste abonnementsvormen (niet bij Hussel en ouder).


Ik kan en ga niet al jullie individuele situaties zien, maar het is dus zeer afhankelijk van jou specifieke situatie (technisch en administratief) of/wanneer je gebruik kunt maken van de 4Gbit/s.

 

@Muziekliefhebber1975, jij bent aangesloten op GoF, en niet op PON. Dus dat gaat nog niet.

Hi Paul, dank voor de bevestiging. Kan jij ook aangeven dat indien je verlengt, de nieuwe vorm en dus 4Gb/s snelheid ook meteen in gaat? Klantenservice collega gaf aan mij aan van wel. Hier in dit draadje (paar posts boven) geeft iemand aan dat aan hem weer werd verteld dat de snelheid verhoging dan pas in januari in gaat.

Ik zou dat ook graag willen weten van Paul, er zou toch een oplossing moeten komen om de huidige klanten te behouden die meer snelheid willen en dus ook meer willen betalen.  


Dan mogen ze dit ook wel aanpassen. 

 


@Indodraakje, over die optelling op de bevestiging, die loopt inderdaad niet lekker. 

Bij het totaal per maand met actiekorting wordt de Combivoordeelkorting in de optelling inderdaad niet meegenomen. Ik denk dat dit is omdat deze afhangt van het hebben van een mobiel abonnement op hetzelfde adres. En dus niet een onderdeel is van je contract.

Dan krijg je 67,50 min de zes maanden actiekorting van 7,50 = 60, plus dan de 6,99 voor het Pluspakket maakt 66,99 tijdens de actieperiode. Wat dan in de praktijk 60 zal zijn.

 

En de optelling voor na de actieperiode raakt in de war van de verschillende actieperiodes, én deze rekent de combivoordeel wél mee. Eigenlijk zou deze regel moeten zeggen ‘Totaal per maand, na afloop van de 3 maanden korting op KPN TV+. Want als je dan gaat rekenen klopt het. Je krijgt dan 67,50 plus de 12,50 voor tv, maar nog wel min de 7,50 actiekorting, en dat is samen 72,50.

 

En dan, na afloopt van zes maanden, dan zit je op 67,50 plus 12,50 = 80.

Oftewel, béétje onoverzichtelijk. Nemen we intern mee.


Net gebeld met klantenservice, want kpn.com gaf aan aan max 1 Gbit/s.

Aangezien mijn glasvezel aansluiting spiksplinternieuw is, ging ik ervanuit dat ik ook 4 Gbit/s zou krijgen. Echter net met een aardige dame gesproken en zij gaf aan: nee meneer, u heeft pech, want u heeft een GOF aansluiting.

 

Strange… net nieuwe glasvezel in een nieuwbouw wijk (120 woningen) en dan toch GOF aanleggen?  

Edit: Overigens gaf de site vanochtend max 4 Gbit/s aan.

 

 


Via mijn desktop :)

Heb ondertussen ook de bevestiging ontvangen

 

Oei, dat is weer lekkere communicatie van KPN.

De kosten na afloop van de 6 maanden actiekorting zullen per maand geen €72,50 zijn maar €80,-

Verder vraag ik me ook af waar de €66,99 vandaan komt immers de eerste drie maanden zal dat abonnement €60,- kosten en de drie maanden daarna €72,50. Blijkbaar wordt de combikorting niet meegenomen is die berekening. En zonder combikorting gaat dat abonnement na zes maanden zelfs €86,99 per maand kosten.

Zou wel leuk zijn dat ik ervan uit mag gaan dat de totaal per maand na afloop tijdelijke actiekorting 72.50 word en blijft. maar dat zal wel niet zo zijn ;<

p.s. Bij mij gaat die morgen ook actief, alleen ik moet wachten op de Box14. gaat wel even duren denk ik.

Ik heb het signaal over de bevestiging doorgegeven! Dat ziet er niet goed uit. Excuses!

 

Dan mogen ze dit ook wel aanpassen. 

 

Ik ga het misschien wat ingewikkeld maken, maar je kunt binnen je je abonnementsvorm wel ‘gewoon’ wisselen van snelheid. Dus bijv. 100 Mbit/s, 200 Mbit/s en 1Gbit/s. De 4Gbit/s is alleen van toepassing bij de nieuwste versies. Dus de pakketten met TV+ (als je een tv abonnement hebt).

 

Ik zou dat ook graag willen weten van Paul, er zou toch een oplossing moeten komen om de huidige klanten te behouden die meer snelheid willen en dus ook meer willen betalen.  

Zie mijn reactie daarboven. Ik verwacht dat jouw contract dus later afloopt en dus het nieuwe contract dan pas ingaat.


Hi @Paul_ 

Zoiets had ik ook uitgerekend. Had al verwacht dat de formulier voor dat gewoon iets verkeerd was ontwikkeld. Bedankt voor de uitleg :)

Overigens wellicht de post van je collega aan te passen. Korting vervallen en daarna dat mijn kortingsperiode toch wel doorgaat lijkt mij ietwat verwarrend.

^ linkje naar specifieke post

Wanneer krijg ik de Box14 in de bus? word dat vandaag/vanavond nog verstuurd? :D

pdetails zijn zwz in mijn profiel al ingevuld]


 

Dan mogen ze dit ook wel aanpassen. 

 

Ik ga het misschien wat ingewikkeld maken, maar je kunt binnen je je abonnementsvorm wel ‘gewoon’ wisselen van snelheid. Dus bijv. 100 Mbit/s, 200 Mbit/s en 1Gbit/s. De 4Gbit/s is alleen van toepassing bij de nieuwste versies. Dus de pakketten met TV+ (als je een tv abonnement hebt).

 

Ik zou dat ook graag willen weten van Paul, er zou toch een oplossing moeten komen om de huidige klanten te behouden die meer snelheid willen en dus ook meer willen betalen.  

Zie mijn reactie daarboven. Ik verwacht dat jouw contract dus later afloopt en dus het nieuwe contract dan pas ingaat.

Het is duidelijk, maar het is en blijft natuurlijk knullig. Ik neem aan dat je niet verplicht bent om TV erbij te nemen. 


@FastSpeed, in je bevestiging staat aangegeven op welke datum je wijziging ingaat. In de meeste gevallen is dat voor iets als dit gewoon dezelfde of de volgende dag. Let er even op dat je in eerste instantie een bevestiging krijgt van de wijziging, en dan later een aparte mail waarin de wijzigingsdatum wordt bevestigd. Deze kan dan anders zijn dan in de eerste mail stond aangegeven. Als deze datum verder in de toekomst is dan binnen een dag of twee, dan is daar over het algemeen een reden voor, en wordt dit ook aangegeven in de mail. Als daar geen reden staat, dan kunnen we kijken of we meer kunnen achterhalen. Vul in dat geval je forumprofiel even in en reageer hier weer.

Let op: zoals Paul al aangaf, we kunnen dit niet voor iedereen individueel gaan nakijken, dan blijven we bezig. 

 

Als een abonnement eenmaal actief is, dan is het mogelijk om maandelijks de internetsnelheid aan te passen, zenderpakketten aan of uit te zetten etc…

 

Edit, omdat jullie sneller typen dan ik :D

Het is duidelijk, maar het is en blijft natuurlijk knullig. Ik neem aan dat je niet verplicht bent om TV erbij te nemen. 

Je bent inderdaad niet verplicht om TV af te nemen. Dat is alleen even ter illustratie dat het gaat om de abonnementen die zijn geïntroduceerd rond dezelfde tijd als dat TV+ geïntroduceerd werd.


Net gebeld met klantenservice, want kpn.com gaf aan aan max 1 Gbit/s.

Aangezien mijn glasvezel aansluiting spiksplinternieuw is, ging ik ervanuit dat ik ook 4 Gbit/s zou krijgen. Echter net met een aardige dame gesproken en zij gaf aan: nee meneer, u heeft pech, want u heeft een GOF aansluiting.

 

Strange… net nieuwe glasvezel in een nieuwbouw wijk (120 woningen) en dan toch GOF aanleggen?  

Edit: Overigens gaf de site vanochtend max 4 Gbit/s aan.

Net gebeld met KPN Zakelijk, zij geven precies hetzelfde aan. In de nieuwbouwwijk heeft ook niemand de optie voor 4 Gbit. Ik kan echter zien dat iedereen aan de achterkant een GoF-verbinding heeft. Daar zit denk ik de crux.


Hi @Paul_ 

Zoiets had ik ook uitgerekend. Had al verwacht dat de formulier voor dat gewoon iets verkeerd was ontwikkeld. Bedankt voor de uitleg :)

Overigens wellicht de post van je collega aan te passen. Korting vervallen en daarna dat mijn kortingsperiode toch wel doorgaat lijkt mij ietwat verwarrend.

^ linkje naar specifieke post

Wanneer krijg ik de Box14 in de bus? word dat vandaag/vanavond nog verstuurd? :D

pdetails zijn zwz in mijn profiel al ingevuld]

 

Je krijgt een mail en sms met track en trace zodra de Box 14 is ingepakt en aangemeld voor verzending. Normaliter is dat vaak dezelfde dag al, of anders de dag erop. Afhankelijk van hoe laat op de dag je hebt besteld enzo. Zelf had ik eerder deze maand mijn nieuwe tv-ontvangers binnen 2 dagen in huis toen ik overging naar TV+. Ik verwacht vergelijkbaar hiervoor. 

En ik heb een admin edit toegevoegd aan de post van Sanne.


Hi all. Het is inderdaad zoals @ASNN aangeeft.

De 4Gbit/s optie is alleen beschikbaar bij de nieuwste abonnementsvormen. Heb je een oudere vorm zoals ‘Hussel’, dan moet je verlengen om de 4Gbit/s te kunnen krijgen. Dat betekent dus ook dat je buiten je huidige contractduur moet zitten. Is dat het geval? Dan doe je dat als volgt:

  1. Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
  2. Log in op MijnKPN
  3. Klik op ‘zelf samenstellen’
  4. Klik op ‘abonnement aanpassen’ en kies voor internetsnelheid ‘SuperFiber 4’

Binnen je huidige abonnement kun je doorgaans wisselen van internetsnelheid, maar die 4Gbit/s is dus alleen beschikbaar bij de nieuwste abonnementsvormen (niet bij Hussel en ouder).


Ik kan en ga niet al jullie individuele situaties zien, maar het is dus zeer afhankelijk van jou specifieke situatie (technisch en administratief) of/wanneer je gebruik kunt maken van de 4Gbit/s.

 

@Muziekliefhebber1975, jij bent aangesloten op GoF, en niet op PON. Dus dat gaat nog niet.

Hi Paul, dank voor de bevestiging. Kan jij ook aangeven dat indien je verlengt, de nieuwe vorm en dus 4Gb/s snelheid ook meteen in gaat? Klantenservice collega gaf aan mij aan van wel. Hier in dit draadje (paar posts boven) geeft iemand aan dat aan hem weer werd verteld dat de snelheid verhoging dan pas in januari in gaat.

Ik zou dat ook graag willen weten van Paul, er zou toch een oplossing moeten komen om de huidige klanten te behouden die meer snelheid willen en dus ook meer willen betalen.  

 

Precies! Doe niet zo kansloos naar je bestaande klanten KPN! Gewoon 4 Gbps voor 67.50 euro prima! Weer een jaar contract? Prima!

Een jaar extra na mijn eerste contract? Ook goed!

Ik ga morgen wel bellen. Moet toch iets kunnen?

Echt... waarom moet alles zo moeilijk tegenwoordig?


Hi all. Het is inderdaad zoals @ASNN aangeeft.

De 4Gbit/s optie is alleen beschikbaar bij de nieuwste abonnementsvormen. Heb je een oudere vorm zoals ‘Hussel’, dan moet je verlengen om de 4Gbit/s te kunnen krijgen. Dat betekent dus ook dat je buiten je huidige contractduur moet zitten. Is dat het geval? Dan doe je dat als volgt:

  1. Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
  2. Log in op MijnKPN
  3. Klik op ‘zelf samenstellen’
  4. Klik op ‘abonnement aanpassen’ en kies voor internetsnelheid ‘SuperFiber 4’

Binnen je huidige abonnement kun je doorgaans wisselen van internetsnelheid, maar die 4Gbit/s is dus alleen beschikbaar bij de nieuwste abonnementsvormen (niet bij Hussel en ouder).


Ik kan en ga niet al jullie individuele situaties zien, maar het is dus zeer afhankelijk van jou specifieke situatie (technisch en administratief) of/wanneer je gebruik kunt maken van de 4Gbit/s.

 

@Muziekliefhebber1975, jij bent aangesloten op GoF, en niet op PON. Dus dat gaat nog niet.

Hi Paul, dank voor de bevestiging. Kan jij ook aangeven dat indien je verlengt, de nieuwe vorm en dus 4Gb/s snelheid ook meteen in gaat? Klantenservice collega gaf aan mij aan van wel. Hier in dit draadje (paar posts boven) geeft iemand aan dat aan hem weer werd verteld dat de snelheid verhoging dan pas in januari in gaat.

Ik zou dat ook graag willen weten van Paul, er zou toch een oplossing moeten komen om de huidige klanten te behouden die meer snelheid willen en dus ook meer willen betalen.  

 

Precies! Doe niet zo kansloos naar je bestaande klanten KPN! Gewoon 4 Gbps voor 67.50 euro prima! Weer een jaar contract? Prima!

Een jaar extra na mijn eerste contract? Ook goed!

Ik ga morgen wel bellen. Moet toch iets kunnen?

Echt... waarom moet alles zo moeilijk tegenwoordig?

Ik heb begrepen dat er totaal niks mogelijk is, ook al zeg je nu nieuw contract en extra betalen. 


Precies! Doe niet zo kansloos naar je bestaande klanten KPN! Gewoon 4 Gbps voor 67.50 euro prima! Weer een jaar contract? Prima!

Een jaar extra na mijn eerste contract? Ook goed!

Ik ga morgen wel bellen. Moet toch iets kunnen?

Echt... waarom moet alles zo moeilijk tegenwoordig?

Als jij nu nog binnen een jaarcontract zit, dan laat het systeem niet toe dat je verlengt. En om over te gaan naar 4 Gbit vanuit een Hussel of ouder type abonnement moet je de verlengoptie gebruiken. Wat er dus toe leidt dat als je een Husselabonnement hebt dat nog binnen contractstermijn is, het systeem je niet gaat laten verlengen. 

Zit je al in een nieuwe stijl abonnement (die we dus vanaf afgelopen januari ongeveer aanbieden), dan hoef je niet te verlengen om 4 GBit aan te zetten, voor die abonnementen geldt dit als een wijziging. En dat kan wel binnen contractstermijn.


Reageer