Skip to main content
Beantwoord

403 Error bij inloggen: opeens geblokkeerd, alleen VPN werkt

• February 24, 2025
  • 4 reacties
  • 98 keer bekeken

Bij het inloggen bij een website van een stockbureau wordt ik na vier jaar opeens geconfronteerd met een 403 error melding. Deze melding krijg ik als ik de site bezoek met mijn pc, ipad en mobiele telefoon. Dit heb ik doorgegeven aan het desbetreffende stockbureau. Alle door hen voorgestelde opties om het probleem te verhelpen heb ik opgevolgd zonder het gewenste resultaat. Wel viel het mij op dat ik toegang kreeg als ik VPN inschakelde (Op ipad, computer en iphone) Ik kon ook inloggen met mijn iphone zonder VPN maar dan niet met een wifi-verbinding maar met het mobiele netwerk. Nu dit bekend was werd mij aangeraden om hierover met jullie contact op te nemen vandaar mijn vraag aan jullie hoe dit opgelost kan worden zoals het al die jaren zonder VPN kon.

Beste antwoord door eagle3824

Een 403 error betekend dat je wel verbinding hebt met de website maar dat die je de toegang weigert. Waarschijnlijk is jouw wan ipadres daar geblokkeerd. Dit is een probleem wat alleen de beheerder van de website kan oplossen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 24, 2025

Een 403 error betekend dat je wel verbinding hebt met de website maar dat die je de toegang weigert. Waarschijnlijk is jouw wan ipadres daar geblokkeerd. Dit is een probleem wat alleen de beheerder van de website kan oplossen. 

Toch vraag ik mij af waarom ik dan wel kan inloggen met mijn Iphone als ik gebruik maak van het mobiele netwerk. Heeft de Iphone dan een ander IP-adres?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 25, 2025

KPN gaat niet over servers, websites en netwerken van andere partijen. Het zou heel goed kunnen dat er misschien geo-blocking actief is op die site of netwerk.

KPN kan en gaat hier niks aan doen. Je zult je echt bij de website of netwerkbeheerder van die site moeten melden.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 25, 2025

Toch vraag ik mij af waarom ik dan wel kan inloggen met mijn Iphone als ik gebruik maak van het mobiele netwerk. Heeft de Iphone dan een ander IP-adres?

Hallo ​@Jan van der Wolf , als je via wifi met je thuis netwerk verbonden bent, dan gebruik je jouw ‘eigen’ publieke IP-adres. Als de iPhone met het mobiele netwerk is verbonden, dan krijg je een willekeurig ander IP-adres.