Skip to main content

Wij hebben een 4g-modem dat onze internetsnelheid tot voor kort keurig aanvulde van zo'n 12 mb naar ongeveer 45 mb. Dit is echter niet meer aan de orde, we moeten het alweer een tijdje doen zonder de aanvulling. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik heb het 4g-modem al uit- en aangezet maar er verandert helaas niets aan de downloadsnelheid. Het lijkt er dus op dat het modem geen aanvulling meer geeft.

Dag @MdW, branden de ledjes wel blauw op het 4g modem?


Alle lampjes op het modem zijn blauw.


En is er wel activiteit van data maw knippert het lampje bij de kabel die naar het modem gaat?


Bij die kabel knippert er zowel een groen als oranje lampje.


Dat zou betekenen dat er wel iets van data over gaat. Heb je beide modems al gereset?


Zojuist beide modems gereset. Alle blauwe lampjes op 4g-modem zijn aan. Experiabox ook in orde qua lampjes. Snelheid blijft 12…


Heb je ze wel los gemaakt van elkaar? Zoja dan is het wachten op een monteur. Overigens gebruik ik de bijbehorende buitenantenne en heb de maximale snelheid. Misschien iets om over na te denken. 


Zit je toevallig in het postcodegebied 1723?


Reset gedaan maar nu losgekoppeld van elkaar, daarna weer aangekoppeld: download van boven de 80…👍🏻

Voor 50 teken ik ook al, tot we volgend jaar glasvezel hebben.

Bedankt voor je goede tips!


Reageer