Skip to main content

Heb een klein probleem sinds 2 dagen en dat is dat het internet opeens echt bijzonder traag is (niet te werken zo traag, minder dan 1mb/s als je iets moet downloaden etc.). Ben er al snel achter gekomen dat dit aan de 4G booster ligt. Deze na het herstarten van modem, en apparaat zelf, geeft bij het 4G symbol/lampje rood aan.

 

Ik neem aan dat dit betekent dat de 4G booster geen 4G signaal meer binnen krijgt (of wel problemen met mast, of met het kastje zelf)? Weet er niet veel van, maar het lijkt mij dat de 4G booster het signaal opvangt, en dit dan via de netwerk kabel naar de kpn modem stuurt om het internet te boosten?

 

Dit heeft namelijk lange tijd prima gewerkt, maar nu brand het 4g lampje opeens rood. Booster heeft wel stroom (anders branden de lampjes natuurlijk sowieso niet) en als mijn omschrijving hier boven klopt, moet hij dus eerst het signaal op kunnen vangen voor hij het via de netwerk kabel naar de modem stuurt.

 

Ik ga vanavond denk nog even reset knopje op de booster proberen aangezien ik nu alleen 2x de stekker er 30 sec uit heb gehad. Zijn er verder nog dingen die ik kan proberen? En klopt mijn omschrijving hierboven of werkt dit anders (en moet ik netwerkkabel etc checken)?

Nou je hebt er best verstand van hoor. Ontkoppel voor  de reset het 4g modem even van het modem.  Druk dan het resetknopje in. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.


Top, net even de reset geprobeerd, meteen zonder de ethernet kabel er in en het lampje brand nu gelukkig weer blauw. Internet lijkt ook weer een stuk soepeler te lopen in plaats van die 1mb/s

 

Dank voor de hulp!