Skip to main content

4G buitengebied modem: kat in de zak.

Omdat ik in het buitengebied woon beschik ik over een snelheid van 8Mb via DSL verbinding. Als troost krijg ik dan 5 euro korting op mijn abo. Totdat ik in aanmerking bleek te komen voor een 4G modem buitengebied. Daarmee loopt de snelheid op naar +/- 30 Mb. De korting van 5 euro kwam dan wel te vervallen.

Ik heb twee HD tv’s en het genieten van mooie tv beelden kon beginnen. Helaas, volgens KPN is 8 Mb niet voldoende voor twee ontvangers en van HD ontvangst is al helemaal geen sprake.

Wat blijkt: het 4G modem werkt niet bij iTV. Alleen de DSL verbinding wordt gebruikt. Dag extra modem, dag HD ontvangst.

Ook als je gebruik maakt van een VPN verbinding hou je alleen de DSL snelheid over!

In ruil voor de 5 euro korting kan ik nu dus mijn email 0,3 sec sneller binnen halen.

Voelt een beetje als een kat in de zak!

 

 

 

Als je via de app in je telefoon streamt naar Chromecast aan je tv kan je volgens mij wel gebruik maken van de extra snelheid en dus HD kijken.


Dank voor je reactie Peter,

Maar het gaat mij erom dat KPN met het extra 4G modem 30Mb snelheid beloofd maar dat kan vervolgens niet gebruikt worden om tv te kijken. En je kan geen 2e ontvanger krijgen omdat ze uitgaan van de max 8Mb DSL snelheid.

Wat mij betreft dus een halfslachtige oplossing

 


Tja, helaas is het 4G netwerk niet geschikt voor de extra VLAN. Dat wordt met 5G opgelost. Dan kan (in de toekomst) ITV wél via het mobiele net gebruikt worden.

Je kunt LIVE in HD kijken met Digitenne. I.c.m. met ITV is dat € 5 per ontvanger per maand.

En dus via Chromecast met de tablet/phone-app. Of website via browser G. Chrome.


Ik had Digitenne 2x. Toen was dat (nog) niet digitaal.  En vaak zoeken vanwege de slechte ontvangst.

Ik denk dat ik maar wacht tot 5G in gebruik wordt genomen of dat er hier ook glasvezel wordt gelegd.

Tot die tijd hou ik het wel vol met wat ik nu heb hoop ik.

In ieder geval bedankt voor je reacties en uitleg!


Digitenne is altijd al digitaal geweest. Alleen geen HD. Sinds een jaar is dat landelijk HD. Beeld echt supermooi.

Voor ITV via 5G, dat komt niet eerder dan 2022. Pas dan komen de hiervoor geschikte frequenties beschikbaar. Voorlopig gaat het met 5G via 700 Mhz nog niet lukken.

Dus:

Digitenne
Streamen met Chromecast of
Schotel (Canaldigitaal of Joyne)


Digitaal moest inderdaad HD zijn :-)