Skip to main content

Ik zit met ADSL in een buitengebied, met een snelheid van zo'n 10 Mbps down en 0,6 Mbps up.
De download is nog wel te doen, maar upload is een ander verhaal :)

Hoe/waar kan ik zo'n extra 4g modem aanvragen? Totdat er glasvezel is.

Er ligt wel al glasvezel van een lokaal initiatief. Men zegt dat KPN daar ook over gaat leveren, maar dat vraag ik me af. Doet KPN dat liever niet volledig in eigen beheer?

Hallo @Rene352342 via www.kpnnetwerk.nl kun je via je huisnummer/postcode de status van glasvezel op jouw adres zien.

Als je op www.kpn.com doet alsof je een nieuwe klant bent die een internetpakket samenstelt krijg je te zien wat er op jouw adres mogelijk is, als daar buitengebied bij staat kun je alsnog vragen om een 4G-modem voor het buitengebied via 0800 0402.

 

 


Hi Rene, welkom hier. 

Hallo @Rene352342 via www.kpnnetwerk.nl kun je via je huisnummer/postcode de status van glasvezel op jouw adres zien.

Als je op www.kpn.com doet alsof je een nieuwe klant bent die een internetpakket samenstelt krijg je te zien wat er op jouw adres mogelijk is, als daar buitengebied bij staat kun je alsnog vragen om een 4G-modem voor het buitengebied via 0800 0402.

Dit klopt helemaal. Kleine toevoeging: op onze website kun je ook makkelijker controleren of dit beschikbaar is op je adres, zonder je voor te doen als nieuwe klant. 


@Alex_P ik heb die check gedaan, dan krijg ik het volgende:

 

KPN Internet is op jouw adres beschikbaar

KPN legt in rap tempo Glasvezel aan door heel Nederland. Op jouw adres kun je nu alvast Standaard Internet bestellen.

Zodra KPN Glasvezel op jouw adres beschikbaar is, zetten we je abonnement gratis over. De maximale internetsnelheid op jouw adres is 41 Mbit/s download- en 7 Mbit/s uploadsnelheid.

 

Ik haal nu dus niet meer dan 10 / 0.6 Mbps.

Maar het is dan niet mogelijk om gebruik te maken van het extra 4G modem?


De grote vraag is waarom je maar 10 hebt van de 40. Welk type modem heb je?


Een nieuwe Experiabox 12. Uiteraard bekabeld getest.


Het sneller internet buitengebied is alleen mogelijk als de snelheid lager is dan 30. Dus het klopt dat het volgens de systemen niet mogelijk is. De moderater zal waarschijnlijk de lijn nameten om te kijken hoe het nou eigenlijk zit. Wordt dus vervolg.


Het sneller internet buitengebied is alleen mogelijk als de snelheid lager is dan 30. Dus het klopt dat het volgens de systemen niet mogelijk is. De moderater zal waarschijnlijk de lijn nameten om te kijken hoe het nou eigenlijk zit. Wordt dus vervolg.

Dit is inderdaad de volgende stap. @Rene352342  Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Check, bij deze @Alex_P 


Dankjewel voor de gegevens. Ik zie dat dit inmiddels geregeld is, zou je dit kunnen en willen bevestigen? 


Klopt, ik kreeg opeens wel de optie om het via Mijn KPN aan te vragen.

Opgelost!


4G Modem ontvangen en aangesloten op de Experiabox 12b.

Dat gaat zeker niet werken? Ik zie het niet terug in de web interface van de Experiabox en het lijkt verder weinig te doen qua snelheid.


4G Modem ontvangen en aangesloten op de Experiabox 12b.

nee dit gaat niet werken. je hebt een Experiabox V10 nodig in combinatie met het 4G modem.


4G Modem ontvangen en aangesloten op de Experiabox 12b.

Dat gaat zeker niet werken? Ik zie het niet terug in de web interface van de Experiabox en het lijkt verder weinig te doen qua snelheid.

Er moet inderdaad een andere modem komen, bij deze in werking gezet. 

De modem moet worden ingeruild, in dit geval bij Hema Bergen, Mosaique nummer 8. Ik verwacht dat het morgen al voor je klaar staat, kan ook volgende week zijn. Je ontvangt nog een sms hierover, op het nummer eindigend op 218. Neem je oude modem mee in een doosje en een geldig identiteitsbewijs. 

Laat je hier nog weten hoe dit afloopt? 

 


Bedankt @Alex_P, maar eh…. Hema Bergen en mobiel nummer eindigend op 218, dar komt mij niet bekend voor. Ben bang dat je de verkeerde gegevens hebt?


@Alex_P helaas nog niets ontvangen!


Excuus Rene, is heb je bericht van 6 oktober gemist. Ik denk dat ik verkeerd heb gekeken inderdaad. Ik heb de juiste mensen aangestuurd om de juiste modem bij je te krijgen, het kan zijn dat ze nog contact met je op gaan nemen. Hou dus je telefoon in de gaten. Het is nu in ieder geval in gang gezet. 


Nog even een update: hij doet het hoor :)

Toch wel fijn dat we nu 50 Mbit/s halen in zo'n buitengebied!

KPN en @Alex_P, bedankt!


Nog even een update: hij doet het hoor :)

Toch wel fijn dat we nu 50 Mbit/s halen in zo'n buitengebied!

KPN en @Alex_P, bedankt!

Top, erg fijn om te lezen en uiteraard graag gedaan. Bedankt voor de update.


Reageer