Skip to main content

Goede middag allemaal, recent heb ik een 4G modem gekregen voor verbeteringen van de ontvangst in het buitengebied, en dat werkt redelijk maar niet overal in huis. Mijn vraag: ik heb op de Expedia box een ethernet aansluiting over, als ik daar nog een 4G modem op aansluit, en die in de andere slaapkamer set, verbeterd dan mijn ontvangst, of kan dit helemaal niet. 

Telefoon ontvangst hier is slecht, en het lijkt of dat het signaal dan weer aan de voorkant goed is en dan weer aan de achterkant.

 

De aangeschafte "KPN Super WiFi punten" werkten in ieder geval niet.

Ben benieuwd, alvast bedankt voor het meedenken.

 

Als de snelheid  bedraad in huis slecht is, gaan super wifi punten het niet beter maken.

 

Misschien kunt u hier iets mee?

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/


Hallo Jeroen, dank voor de reactie, aan een buiten antenne heb ik ook zitten denken maar da's weer € 80,00. Ik kan een 4G modem krijgen, was dus nieuwsgierig of dat eventueel werkt.

 


Als je in huis met een KPN abbonement slecht bereik hebt, is de kans groot dat een 4g modem ook slecht werkt tenzij je deze op een andere plek kan zetten


Vandaar de vraag of een 2e 4G modem aangesloten kan worden, zodat ik aan beide kanten van het huis een sterker signaal ontvang, en dus een constanter signaal in het hele huis heb. Nu valt het af en toe compleet weg.


U kunt het de eerste zelf toch plaatsen aan de andere kant van het huis met een kabel. Waarom heeft u dan een 2e nodig. Is het niet zo dat de 4g modem het inkomende signaal doorstuurt naar de router en vanuit daar als wifi wordt verzonden?


Ik heb geen idee wat er met het inkomende signaal gebeurd, i.p.v. verplaatsen van het modem, wil ik graag weten of er een 2e aangesloten kan worden.


U krijgt van KPN een router en deze haalt een bepaalde verbinding in het buitengebied. Ik noem 10Mbit

U krijgt van KPN een 4G modem erbij zodat u snelheid in huis naar 20Mbit gaat.

Nu zegt u dat de wifi in huis slecht is op sommige stukken. Dat heeft dan niets met een 4g modem te maken.

Voor nu is het belangrijk om te weten wat u bedraad haalt aan snelheid. Een test naast het modem met wifi kan ook.

 

Als u naar boven gaat kan het goed kloppen dag wifi minder wordt. Dan moet u gaan werken met versterkers die bedraad worden aangesloten. De super wifi kan draadloos worden aangesloten maar kunnen in u geval ook slecht werken.

 

Een extra 4g modem als dit al kan zal aan de wifi niets veranderen.

 


Twee 4G modems gaat niet werken. Je zult het 4G modem op een plaats moeten zetten waar de ontvangst goed is. Dus met een smartphone in huis die plek zoeken. En dan lange RJ45 kabel of powerline tussen Experiabox en 4G modem. Of buitenantenne als er nergens goede ontvangst is. Andere opties zijn er niet.

En WiFi access points lossen dit niet op.


Goedemorgen Ernst-jan, duidelijk antwoord, ik snap het. Dankje.


Reageer