Skip to main content

Wij zitten thuis in een buitengebied dis we hebben deze week een 4G modem aangevraagd en dit abonnement gaat maandag in.

Op de plek waar de router staat is slecht 4G bereik dus ik zou de modem op een andere kamer neer te zetten, maar ik wil niet een kabel door het huis heen trekken, dus is het mogelijk om de 4G modem aan te sluiten op een powerline adapter en die dan weer aan de router?

Als dat mogelijk is dan ga ik er snel nog 1 bestellen.

Alvast bedankt voor de info.

In theorie zou het misschien kunnen. Maar ik zou het niet doen. Want als het al werkt, zal de snelheid en stabiliteit  wel bagger zijn vermoed ik.


Is er voor het buitengebied ook een antenne te koop of in bruikleen die het mogelijk wat aangenamer maakt?


Werkt hier perfect hoor, met Devolo powerline adapters. KPN verkoopt ze ook, aanmerkelijk goedkoper dan in webshops; DVS1200 meen ik. Ik heb de V10 beneden en het 4G modem boven, want daar is redelijke ontvangst en met een binnen antenne goede ontvangst, van VDSL 10/2 naar gemiddeld 40/8.


Werkt hier perfect hoor, met Devolo powerline adapters. KPN verkoopt ze ook, aanmerkelijk goedkoper dan in webshops; DVS1200 meen ik. Ik heb de V10 beneden en het 4G modem boven, want daar is redelijke ontvangst en met een binnen antenne goede ontvangst, van VDSL 10/2 naar gemiddeld 40/8.

Dan ga ik snel nog een powerline adapter aanschaffen zodat ik die maandag heb als het abonnement ingaat.


https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/


Ha @Gert-Jan1998, welkom! Wij adviseren inderdaad niet om een DVS te gebruiken. Als het werkt, is dat wel mooi meegenomen natuurlijk! Kijk in ieder geval ook nog eens naar het linkje dat Jeroen stuurt. Wellicht heb je er wat aan 🙂.