Skip to main content

goedeavond

 

ik heb sinds een jaar goed internet via een 4g modem van kpn. maar heb maar 1 streepje ontvangst.

hierdoor heb ik 35mbit. dit is genoeg voor mijn eigen dingen maar als er nog iemand op gaat of als ik een lan party wil houden is dat net krap aan.

 

nu vond ik op internet een 4g antenne van rond de 170 euro. deze zou zelfs voor ontvangst zorgen op een boot. zie onderstaand

4G MIMO antenne | 4G antenne | LTE antenne | boot antenne | 3-7 dBi 

 

nu is mijn vraag, kan ik deze op deze modem aansluiten en zou dit werken?

 

volgens de omschrijving moet hij op een modem met 2 externe aansluitingen moeten passen. dat heeft deze modem van kpn wel lijkt het.

 

voordat ik het aanschaf, wat zeggen de experts?

Very nice, @Ernst-Jan . Een foto zegt meer dan duizend woorden.


@AdvBerkel : Het is aan jou.  We weten zeker dat die sagecom met externe antennes overweg kan. Het zou natuurlijk kunnen dat jouw apparaat op dat vlak gewoon niet goed functioneert. Mocht jij weer zo'n antenne gaan aansluiten en het levert niks op (terwijl er uiteraard wel bereik op jouw locatie moet zijn). Dan ruil ik met liefde die router voor je om. 


Hoi Erwin,

Ik heb samen met mijn schoonzoon twee dagen aan het uitrichten geweest, en wij vinden op de gsm en tablet met diversen apps wel, maar met de KPN antenne aangesloten op het Sagem modem geen enkele reactie. Het blijft bij geen of  1 streepje ontvangst. Daarnaast moet ik toch minimaal 2x per week naar het 4G modem klimmen om het te resetten, het staat boven op een zoldertje onder een metalen dak, beneden doet het helemaal niets.

Dus mijn vraag blijft of het mogelijk is om zelf een modem van een ander merk te kopen dat ook op de Experia box kan worden aangesloten.

Met vriendelijke groet, 

Ad van Berkel 


Lees: wij vinden met diverse apps de zendmast wel.


Hoi Erwin,

Ik heb samen met mijn schoonzoon twee dagen aan het uitrichten geweest, en wij vinden op de gsm en tablet met diversen apps wel, maar met de KPN antenne aangesloten op het Sagem modem geen enkele reactie. Het blijft bij geen of  1 streepje ontvangst. Daarnaast moet ik toch minimaal 2x per week naar het 4G modem klimmen om het te resetten, het staat boven op een zoldertje onder een metalen dak, beneden doet het helemaal niets.

Dus mijn vraag blijft of het mogelijk is om zelf een modem van een ander merk te kopen dat ook op de Experia box kan worden aangesloten.

Met vriendelijke groet, 

Ad van Berkel 

Dat is helaas niet mogelijk. Die hybride techniek zit alleen in de KPN apparatuur. Welk type experiabox heb jij daar trouwens staan? Dat resetten zou eigenlijk ook niet moeten. Begrijp ik het goed dat ‘ie dan gewoon stopt met werken?


Ik heb hier de Xperia Box V10  ZXHN  H369A staan maar die blijft gewoon werken  maar het 4g modem moet ik vrij regelmatig resetten, soms wel 2 keer per week en dan wel een wat langer maar eigenlijk veel te vaak.

Heeft de KPN  mimo antenne speciale specificaties, of heb jij de specificaties van die antenne?


Die heb ik voor je van de website geplukt:

 

Iskra type P-58 L700 UNI, Dual Directional MIMO-antenne, 690-2600MHz, 2x11dBi, met SMA-connectors

LET OP :  De 2 antenne elementen zijn 1 Meter lang

 

Kun jij tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?