Skip to main content
Beantwoord

4g modem ontvangst versterken

• September 4, 2020
  • 32 reacties
  • 1371 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

32 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Very nice, @Ernst-Jan . Een foto zegt meer dan duizend woorden.

Erwin van KPN
Moderator

@AdvBerkel : Het is aan jou.  We weten zeker dat die sagecom met externe antennes overweg kan. Het zou natuurlijk kunnen dat jouw apparaat op dat vlak gewoon niet goed functioneert. Mocht jij weer zo'n antenne gaan aansluiten en het levert niks op (terwijl er uiteraard wel bereik op jouw locatie moet zijn). Dan ruil ik met liefde die router voor je om. 

• Topper
  • March 17, 2021

Hoi Erwin,

Ik heb samen met mijn schoonzoon twee dagen aan het uitrichten geweest, en wij vinden op de gsm en tablet met diversen apps wel, maar met de KPN antenne aangesloten op het Sagem modem geen enkele reactie. Het blijft bij geen of  1 streepje ontvangst. Daarnaast moet ik toch minimaal 2x per week naar het 4G modem klimmen om het te resetten, het staat boven op een zoldertje onder een metalen dak, beneden doet het helemaal niets.

Dus mijn vraag blijft of het mogelijk is om zelf een modem van een ander merk te kopen dat ook op de Experia box kan worden aangesloten.

Met vriendelijke groet, 

Ad van Berkel 

• Topper
  • March 17, 2021

Lees: wij vinden met diverse apps de zendmast wel.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi Erwin,

Ik heb samen met mijn schoonzoon twee dagen aan het uitrichten geweest, en wij vinden op de gsm en tablet met diversen apps wel, maar met de KPN antenne aangesloten op het Sagem modem geen enkele reactie. Het blijft bij geen of  1 streepje ontvangst. Daarnaast moet ik toch minimaal 2x per week naar het 4G modem klimmen om het te resetten, het staat boven op een zoldertje onder een metalen dak, beneden doet het helemaal niets.

Dus mijn vraag blijft of het mogelijk is om zelf een modem van een ander merk te kopen dat ook op de Experia box kan worden aangesloten.

Met vriendelijke groet, 

Ad van Berkel 

Dat is helaas niet mogelijk. Die hybride techniek zit alleen in de KPN apparatuur. Welk type experiabox heb jij daar trouwens staan? Dat resetten zou eigenlijk ook niet moeten. Begrijp ik het goed dat ‘ie dan gewoon stopt met werken?

• Topper
  • March 18, 2021

Ik heb hier de Xperia Box V10  ZXHN  H369A staan maar die blijft gewoon werken  maar het 4g modem moet ik vrij regelmatig resetten, soms wel 2 keer per week en dan wel een wat langer maar eigenlijk veel te vaak.

Heeft de KPN  mimo antenne speciale specificaties, of heb jij de specificaties van die antenne?

Erwin van KPN
Moderator

Die heb ik voor je van de website geplukt:

Iskra type P-58 L700 UNI, Dual Directional MIMO-antenne, 690-2600MHz, 2x11dBi, met SMA-connectors

LET OP :  De 2 antenne elementen zijn 1 Meter lang

Kun jij tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?