Skip to main content
Beantwoord

4g nieuw modem

  • December 19, 2019
  • 10 reacties
  • 108 keer bekeken

Tonpol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Vandaag 4g modum geplaatst.

wanneer wordt hij actief.??

hoe controleer ik de signaalsterkte, heb geen kpn mobiel

 

Admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Beste antwoord door Erwin van KPN

Oh, wat jammer. Dan lijkt me die monteur geen overbodige luxe.

Voorlopig kan ik je dan nog aanbevelen om zowel de experiabox als het 4g modem te resetten.(voor zover je dat nog niet geprobeerd hebt) Als het dan nog steeds zo blijft, is het écht een klus voor de monteur.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Tonpol . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat jij overgaat op internet buitengebied? Ik heb iets meer info nodig. Begrijp ik het goed dat er ook een monteur komt? 

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 


Tonpol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 19, 2019

Hoi Erwin, er komt een monteur op de 24e, is dit wel nodig..

heb mijn profiel bijgewerkt,ter infoalle blauwe ledjes branden op het modem, moet het nerwerkledje ook branden?


Erwin van KPN
Moderator

Als alle lampjes blauw branden komt er 4G signaal binnen en is het apparaat actief. Dat is dus gunstig.

Ik neem aan dat je hem verbonden hebt met de experiabox? Zou je in dat geval eens (liefst via een bedrade verbinding met een laptop of pc) deze website willen bezoeken: https://www.whatismyip.com/

Ik ben daarna alleen benieuwd of het ip adres wat je te zien krijgt begint met: 77.167.xx.xx  of 86.84.xx.xx

Kun je dat voor mij testen en de uitkomst doorgeven? Ik hoef het exacte ip adres niet te weten. Alleen of ie begint met bovenstaande


Tonpol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 20, 2019

IPv4 = begint met bovenstaande getallen.

 

admin: IP adres verwijderd. 

 


Erwin van KPN
Moderator

Dat is goed nieuws, @Tonpol . Je experiabox maakt gebruik van de hybride technologie.

Kun je nu eens een snelheidstest doen via deze website? https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst. 


Tonpol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2019

Dat is goed nieuws, @Tonpol . Je experiabox maakt gebruik van de hybride technologie.

Kun je nu eens een snelheidstest doen via deze website? https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst. 

Hoi erwin, er niets verandert, nlijfr 10mbit

 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 23, 2019

Oh, wat jammer. Dan lijkt me die monteur geen overbodige luxe.

Voorlopig kan ik je dan nog aanbevelen om zowel de experiabox als het 4g modem te resetten.(voor zover je dat nog niet geprobeerd hebt) Als het dan nog steeds zo blijft, is het écht een klus voor de monteur.


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Tonpol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 3, 2020

Op de dag dat de monteur zou komen werd het modum aktief.

de monteur heeft alles nog eens gecheckt en wifi versterkers geplaatst.

alles is nu dik voor elkaar.

dank voor de feedback

 gr ton


Erwin van KPN
Moderator

Goed om te lezen, Ton. Ik ben blij dat het nu goed werkt. Als je ooit andere vragen hebt, weet je mij te vinden.