Skip to main content
Beantwoord

4G Sneller Buitengebied doet het niet meer, Sagecom schakelt niet meer bij

• 23 juli 2025
  • 6 reacties
  • 44 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+7

Vanmorgen was internet (Experiabox V10, VDSL) weg. Restart van de V10 hielp niet. Geen storingen in de buurt bekend bij KPN. 4G op mobiel werkt ook.

Na enige tijd werkte het weer. Alleen 4G Sneller Buitengebied via het Sagemcom 4G modem schakelt niet meer bij. De verbinding naar de Sagemcom is goed. Ik kan er ook op inloggen. Signaal zelfde als altijd. 

Er is verbinding tussen V10 en Sagemcom want ik gebruik de 2e LAN poort van de Sagemcom voor een PC. Die is gewoon te benaderen vanuit een PC rechtstreeks op de V10.

Reset naar fabrieksinstellingen van de Sagemcom gedaan. De Sagemcom geeft in de GUI aan dat 4G LTE is.

Ik zie in de GUI van de Experiabox ook “Rural internet” niet meer staan.

Experiabox V10 firmware V10.C.25.08.02

Suggesties?

Beste antwoord door Ernst-Jan

Update: ik heb nu ook op de V10 een reset naar fabrieksinstellingen gedaan en zowaar… “Rural Internet” is er weer met de vertrouwde instellingen.

Geeft wel wat werk want de gereserveerde IP adressen moest ik dus opnieuw instellen.

Bekijk origineel

6 reacties

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1391 reacties
  • 23 juli 2025

Als het de nieuwe software is op de v10 en er zijn reset acties geweest waarbij die extra tegel sneller internet buitengebied niet zichtbaar is dan werkt het niet. 
Bij een reset wordt door beheerssysteem van kpn opnieuw bekeken of het internet buitengebied is waarna de functie op afstand wordt aangezet. Als dat aanzetten faalt of niet gebeurt dan verschijnt die extra info tegel niet en dan werkt het niet samen met de lte box. Hier zal een moderator een ticket voor moeten aanmaken.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 1130 reacties
  • Antwoord
  • 23 juli 2025

Update: ik heb nu ook op de V10 een reset naar fabrieksinstellingen gedaan en zowaar… “Rural Internet” is er weer met de vertrouwde instellingen.

Geeft wel wat werk want de gereserveerde IP adressen moest ik dus opnieuw instellen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 1130 reacties
  • 23 juli 2025
BruisTablet schreef:

Als het de nieuwe software is op de v10 en er zijn reset acties geweest waarbij die extra tegel sneller internet buitengebied niet zichtbaar is dan werkt het niet. 
Bij een reset wordt door beheerssysteem van kpn opnieuw bekeken of het internet buitengebied is waarna de functie op afstand wordt aangezet. Als dat aanzetten faalt of niet gebeurt dan verschijnt die extra info tegel niet en dan werkt het niet samen met de lte box. Hier zal een moderator een ticket voor moeten aanmaken.

Ik had al een maand de meest recente firmware op de V10. Dus het was geen firmware update die de boel verstoorde. 

Enfin, het werkt weer.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1391 reacties
  • 23 juli 2025

Misschien een update in versie van de nieuwe software die de boel verstoord heeft qua buitengebied internet. Door de reset is het automatisch script opnieuw tot leven gekomen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 1130 reacties
  • 23 juli 2025
BruisTablet schreef:

Misschien een update in versie van de nieuwe software die de boel verstoord heeft qua buitengebied internet. Door de reset is het automatisch script opnieuw tot leven gekomen.

Zoiets. Wel vervelend. Ben er toch een paar uur mee bezig geweest.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 1130 reacties
  • 23 juli 2025

Aha, het was dus toch een recente update:

Reageer