Skip to main content

Ik kan via kpn geen 4gb glasvezel krijgen maar max 1gb ik heb contact gehad met obido en die kan wel 8gb leveren zelfe lijn en onder whosale gewoon via de lijn van kpn 

Hoe kan kpn dit niet leveren en odido wel

Liever blijf ik bij kpn want ik heb kpn iets hoger in het vaandel staan als odido 

Dus hoe kan ik kpn duidelijk maken van hey hier zit een klant die 4gb wilt actie graag 

Kan ik hier uitleg over krijgen want de klantenservice kan maar geen duidelijkheid verschaffen word van kastje naar de muur gestuurd in dit geval kpn netwerk en die stuurt me weer terug 

Alsjeblieft geen reacties waarom heb je die snelheid nodig en dat soort reacties 

Ik draai meerdere gameservers waar 128 man op spelen en moet veel bestanden van 80gb plus dagelijks uploaden dus wel zo fijn als de onderbreking zo kort mogelijk is 1gb is al fijn maar 4gb zou fijner zijn mvg 

 

Als je via kpn.com een pseudobestelling doet, kun je precies zien wat er op jouw adres door KPN leverbaar is, bij glasvezel kan dat maximaal 1Gb of 4Gb zijn en via koper kan dat maximaal TOT 200Mb zijn.

Als Odido TOT 8Gb kan leveren is dat prima, als je dat ook bevestigd kan krijgen, maar dat zal dan niet via de KPN-lijn zijn.

Let op het woordje TOT, zoals op hun website staat. @Mike2165 

Bij mij levert Odido maximaal 1Gb terwijl ik bij KPN maximaal 4Gb kan krijgen.

Heb je bij Odido een postcodecheck gedaan en wat kwam daar uit?

 

 


Als je via kpn.com een pseudobestelling doet, kun je precies zien wat er op jouw adres door KPN leverbaar is, bij glasvezel kan dat maximaal 1Gb of 4Gb zijn en via koper kan dat maximaal TOT 200Mb zijn.

Als Odido TOT 8Gb kan leveren is dat prima, als je dat ook bevestigd kan krijgen, maar dat zal dan niet via de KPN-lijn zijn.

Let op het woordje TOT, zoals op hun website staat. @Mike2165 

Bij mij levert Odido maximaal 1Gb terwijl ik bij KPN maximaal 4Gb kan krijgen.

Heb je bij Odido een postcodecheck gedaan en wat kwam daar uit?

 

 

Daar kwam uit 8gb 

Heb ze ook aan de telefoon gehad en ze hebben gecheckt en gezegd 8gb is haalbaar via de lijn van kpn dus zowel gebeld en via de postcode check bevestigd 


Odido heeft eigen apparatuur staan in de wijkcentrale in de gebieden waar al wat langer (voor 2021) glasvezel ligt. 

waar KPN in deze gebieden nog AON levert. kan het zijn dat Odido al wel XGS-pon kan leveren via hun eigen apparatuur.

uiteindelijk zal ook KPN in deze gebieden over gaan naar XGS-pon, maar wanneer dat is nog de vraag.


Bij KPN zijn ook hele volksstammen die geen 4Gb kunnen krijgen omdat zij al een aansluiting hebben van vóór medio 2021. In de loop van 2021 is KPN overgeschakeld naar XGS-PON en daar kan in veel, niet alle, gevallen maximaal 4Gb besteld worden. In de oudere gebieden tot nader order nog alleen tot 1Gb.

Hoe Odido het voor elkaar krijgt om bij jou TOT 8Gb te leveren, weet alleen Odido, dat kun je dus bij hen navragen. KPN, als provider, is daar geen partij in.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Odido, het kan ook zijn dat de PC-check bij Odido nog niet optimaal werkt, ik zou daarom voor alle zekerheid even met hun klantenservice bellen @Mike2165 

 


Odido heeft eigen apparatuur staan in de wijkcentrale in de gebieden waar al wat langer (voor 2021) glasvezel ligt. 

waar KPN in deze gebieden nog AON levert. kan het zijn dat Odido al wel XGS-pon kan leveren via hun eigen apparatuur.

uiteindelijk zal ook KPN in deze gebieden over gaan naar XGS-pon, maar wanneer dat is nog de vraag.

Kijk dat schept al meer duidelijkheid dan wat de klantenservice heeft gedaan 


Kijk dat schept al meer duidelijkheid dan wat de klantenservice heeft gedaan 

Belangrijk om te melden is dat de klantenservice hier niet vanaf weet. De wijkcentrale is het domein van KPN Netwerk en de apparatuur van waar diensten van KPN op draaien zijn van KPN Wholesale. De klantenservice is echt voor de providertak van KPN. Die kunnen je helpen met aansluiten of met enige problemen, echt technische vragen over hoe de infrastructuur eruit ziet zit niet in hun pakket.

De monteurs van KPN komen met enige regelmaat in de wijkcentrales met ‘een pet’ op van KPN Wholesale of KPN Netwerk. In dit geval worden zij dus door deze twee losse takken ingehuurd om werkzaamheden te verrichten. Hetzelfde als bijvoorbeeld de KPN monteur komt kijken voor een koperverbinding van bijvoorbeeld Budget Energie. De monteur werkt op dat moment even niet voor KPN maar voor KPN Wholesale.


Kijk dat schept al meer duidelijkheid dan wat de klantenservice heeft gedaan 

Belangrijk om te melden is dat de klantenservice hier niet vanaf weet. De wijkcentrale is het domein van KPN Netwerk en de apparatuur van waar diensten van KPN op draaien zijn van KPN Wholesale. De klantenservice is echt voor de providertak van KPN. Die kunnen je helpen met aansluiten of met enige problemen, echt technische vragen over hoe de infrastructuur eruit ziet zit niet in hun pakket.

De monteurs van KPN komen met enige regelmaat in de wijkcentrales met ‘een pet’ op van KPN Wholesale of KPN Netwerk. In dit geval worden zij dus door deze twee losse takken ingehuurd om werkzaamheden te verrichten. Hetzelfde als bijvoorbeeld de KPN monteur komt kijken voor een koperverbinding van bijvoorbeeld Budget Energie. De monteur werkt op dat moment even niet voor KPN maar voor KPN Wholesale.

Heel duidelijk omschreven dank.

Nu hopelijk nog enig antwoord vanuit kpn Hoe ik eventueel kan regelen dat ik ook aangesloten kan worden op 4gb moet ik.iets in gang zetten of is het afwachten. En als het afwachten is hoelang duurt zoiets toch heel.erg bedankt voor je uitleg zover 


Heel duidelijk omschreven dank.

Nu hopelijk nog enig antwoord vanuit kpn Hoe ik eventueel kan regelen dat ik ook aangesloten kan worden op 4gb moet ik.iets in gang zetten of is het afwachten. En als het afwachten is hoelang duurt zoiets toch heel.erg bedankt voor je uitleg zover 

als je via de postcode check maximaal 1gbit aan snelheid ziet. dan is dit helaas de maximale snelheid voor nu. het is helaas niet mogelijk om dan het 4gbit abonnement af te nemen. dit omdat dus de apparatuur in de wijkcentrale nog niet geschikt is.

wanneer het dan wel komt? dat durf ik helaas niet te zeggen. ik kan me voorstellen dat de prioriteit van KPN eerst het uitrollen van glasvezel betreft, en dat hierna de bestaande glasvezel technieken vervangen gaan worden.


wanneer het dan wel komt? dat durf ik helaas niet te zeggen. ik kan me voorstellen dat de prioriteit van KPN eerst het uitrollen van glasvezel betreft, en dat hierna de bestaande glasvezel technieken vervangen gaan worden.

Wat ik voor het laatst hoorde toen ik nog monteur was was dat er momenteel nog geen plannen zijn voor het ombouwen van AON-wijkcentrales naar PON-centrales. Natuurlijk weten we allemaal dat dit ooit echt wel gaat gebeuren maar de vraag is inderdaad wanneer. Ik deel hierin jouw mening ook dat het mij logischer lijkt dat de uitrol van glasvezel nu een hogere prioriteit heeft dan het ombouwen van perfect functionerende AON-wijkcentrales.


Thank you everyone for helping.


Hi @mike2165, fijn om te lezen dat je goed bent geholpen. 

Odido heeft eigen apparatuur staan in de wijkcentrale in de gebieden waar al wat langer (voor 2021) glasvezel ligt. 

waar KPN in deze gebieden nog AON levert. kan het zijn dat Odido al wel XGS-pon kan leveren via hun eigen apparatuur.

Dit is inderdaad juist, het heeft met de apparatuur te maken. Wanneer alle centrales worden omgezet is nog de vraag, Het aansluiten van nieuwe gebieden op glasvezel heeft wel een voorkeur. 

Tot die tijd kun je een postcode check op de KPN website doen om te zien wat er haalbaar is. 


Hi @mike2165, fijn om te lezen dat je goed bent geholpen. 

Odido heeft eigen apparatuur staan in de wijkcentrale in de gebieden waar al wat langer (voor 2021) glasvezel ligt. 

waar KPN in deze gebieden nog AON levert. kan het zijn dat Odido al wel XGS-pon kan leveren via hun eigen apparatuur.

Dit is inderdaad juist, het heeft met de apparatuur te maken. Wanneer alle centrales worden omgezet is nog de vraag, Het aansluiten van nieuwe gebieden op glasvezel heeft wel een voorkeur. 

Tot die tijd kun je een postcode check op de KPN website doen om te zien wat er haalbaar is. 

I appreciate  your help.


Hi @mike2165, fijn om te lezen dat je goed bent geholpen. 

Odido heeft eigen apparatuur staan in de wijkcentrale in de gebieden waar al wat langer (voor 2021) glasvezel ligt. 

waar KPN in deze gebieden nog AON levert. kan het zijn dat Odido al wel XGS-pon kan leveren via hun eigen apparatuur.

Dit is inderdaad juist, het heeft met de apparatuur te maken. Wanneer alle centrales worden omgezet is nog de vraag, Het aansluiten van nieuwe gebieden op glasvezel heeft wel een voorkeur. 

Tot die tijd kun je een postcode check op de KPN website doen om te zien wat er haalbaar is. 

I appreciate  your help.

You're very welcome!