Skip to main content

Er is 4 Gb/s beschikbaar op mijn adres.

Maar wanneer ik de snelheid of abonnement wil aanpassen, dan kan ik het niet kiezen?

Wat doe ik verkeerd?
 

Als XS4All klant zie ik mijzelf als early adopter, die zelfs meer betaald dan de gewone KPN klant, blijven de XS4ALL klanten nu achter? Of is dit een “interface” probleem?
Alvast bedankt voor elk antwoord!

/Alcindo

In jouw huidige abonnementsvorm is de 4Gbit-snelheid nooit een mogelijkheid geweest en derhalve ook niet beschikbaar. KPN maakt dergelijke opties voor zover ik weet nooit beschikbaar bij oude proposities.

 

Enkel in de laatste propositie is 4Gbps een optie. Je zult dus van abonnement moeten overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm, helaas betekent dit ook het einde van je huidige XS4ALL-abonnement.


Een andere post gevonden:
4 Gbit/s en een nieuw modem: de KPN Box 14 | KPN Community
In de originele XS4ALL “propositie” zat geen 1 Gb/s. Dat is er later bij gekomen. Mogelijk gaat dat weer gebeuren. Maar het kan natuurlijk ook dat KPN de XS4all wil laten uitsterven.

Mocht het bij XS4all komen, mogelijk willen ze een FRITZ!Box (5690 XGS) voor het uitrollen.
Technical details of the four new FRITZ! products at MWC 23 | AVM International

/Alcindo


Ik ben bang dat er bij de XS4All-propositie niet veel meer bij gaat komen.

De FritzBox die jij linkt vind ik niet superaantrekkelijk vanwege de 1Gbps LAN-poorten en het ontbreken van tenminste één 10Gbps-poortje. Dat is in Box14 bij KPN beter geregeld.

Je kan overigens die Fritz!Box ook zelf aanschaffen, overgaan naar KPN en dan niet meer betalen voor de huur-FritzBox en dan ben je per maand waarschijnlijk iets goedkoper uit.


Ik vind het super onduidelijk als Xs4all klant dat een heleboel info mij niet bereikt. Ook al ben ik wel TV en mobiel klant bij KPN. Geen info over 4 gig gehad, terwijl het wel beschikbaar is op mijn adres.

Dus als ik nu overstap naar KPN kan ik wel 4Gig krijgen? nergens staat hoe dit moet en wat de complicaties zijn….