Skip to main content
Beantwoord

5 GHz Box 12 doet het niet meer en wifi erg traag

• 15 januari 2025
  • 6 reacties
  • 157 keer bekeken

De 5GHz is ineens down in de Box12 en wifi is ontzettend traag ondanks de hulp. Hoe kan dit verholpen worden?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Erik en Lotte. Welkom terug op de KPN Community! 

Hoe merk je dat het 5GHz-sginaal ineens niet meer werkt? Gebruik je de functie Extra Wifi en heb je het 2,4GHz en 5GHz gesplitst van elkaar? 

Het is in ieder geval vreemd als de Wifi niet meer naar behoren werkt en ik wil je dan ook aanraden om dan eerst de Experia Box eens te resetten. Volg daarvoor de instructie die je hieronder tegenkomt. Daarna kun je weer eventueel Extra Wifi aanzetten en je Wifi splitsen. 

Laat maar weten of dit je probleem verholpen heeft!

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2132 reacties
  • Antwoord
  • 17 januari 2025

Hoi ​@Erik en Lotte. Welkom terug op de KPN Community! 

Hoe merk je dat het 5GHz-sginaal ineens niet meer werkt? Gebruik je de functie Extra Wifi en heb je het 2,4GHz en 5GHz gesplitst van elkaar? 

Het is in ieder geval vreemd als de Wifi niet meer naar behoren werkt en ik wil je dan ook aanraden om dan eerst de Experia Box eens te resetten. Volg daarvoor de instructie die je hieronder tegenkomt. Daarna kun je weer eventueel Extra Wifi aanzetten en je Wifi splitsen. 

Laat maar weten of dit je probleem verholpen heeft!

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 18 januari 2025

Hoi Arjan, bedankt voor jouw reactie!

Ineens zaten wij zonder 5GHz verbinding. De TP-link werkte ook niet meer. In het modem bleek het down aan het blokje naar aan verschuiven werkt ook niet. De verbinding is ineens rond de 20 ipv de 80 tot 100 mbits. 

Wij hebben twee originele KNP versterkers in huis.

De modem heb ik intussen meerdere malen tevergeefs gereset. 

Zie de afbeeldingen van de meldingen.

Wat te doen?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2132 reacties
  • 20 januari 2025

Hm, wat raar dat je 5GHz Wifi signaal niet wordt hersteld na een hard reset. Mogelijk dat je Wifi gegevens staan opgeslagen op onze servers en steeds weer opgehaald worden. Wat ik voor je kan doen is de Wifi weer herstellen naar de stickergegevens van je Experia Box. Daarmee zou ook weer het 5GHz signaal hersteld moeten worden. Dan kun je daarna eventueel weer in je modem de twee netwerken een eigen naam geven. Wil je je profiel daarvoor invullen en mij een seintje geven wanneer dat gelukt is? Dan ga ik daarna gelijk voor je aan de slag. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2132 reacties
  • 23 januari 2025

Je had je gegevens al ingevuld zag ik. Dank daarvoor. Als ik nu je Wifi gegevens uitlees, dan staat volgens onze informatie je 5GHz signaal wel aan. Raar dat wanneer jij inlogt op de webinterface er wat anders tevoorschijn komt. Nu heb ik vanaf hier geprobeerd je Wifi gegevens terug te zetten naar de stickergegevens, maar dat lukte in eerste instantie niet. Daarom heb ik je modem eerst gereset en daarna lukte het wel. 

Zou je eens kunnen verbinden met de Wifi via de stickergegevens van het modem (of een apparaat bekabeld verbinden met het modem) en dan eens inloggen op de webinterface? Dan ben ik benieuwd of je nu bij de Extra Wifi functie wel de 5GHz kunt aanzetten. 

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 24 januari 2025

Goedemorgen,

Het is nog steeds down, wij zien het bij de wifiscan ook niet terug. Kan het apparaat defect zijn?

Mvg, Erik

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2132 reacties
  • 27 januari 2025

Het vreemde is dat wanneer ik jouw Wifi-gegevens uitlees, hier naar voren komt dat 5GHz wel up zou zijn. Zou je nog eens het volgende kunnen proberen:

Zou je in de webinterface bij de Wifi settings en onder de Extra Wi-Fi functie eens kunnen kiezen voor ‘Extra Wi-Fi Defaults’? Daarna druk je op apply. Dan ben ik benieuwd of er dan iets veranderd.