Skip to main content

Sinds dat mijn Expedia box de van Telfort naar KPN update(V1.01.00T03.8V4) heeft ontvangen doet mijn 5GHz internet raar. Ik gebruik de volgende set up 

- Expedia box waarvan e wifi (zowel 2.4 en 5GHZ) is uitgeschakeld

- Archer C7, wifi voor zowel 2.4 en 5 GHz heb ik actief staan 

 

Nu merk ik dat dat de 5GHz super traag is en hick-ups krijgt. Hebben jullie tips hoe ik dit kan oplossen. Alles heb ik al een keer herstart maar mocht niet baten.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

 

@Karish , Dit is niet echt een vraag voor in dit topic immers dit topic gaat over het vervangen van de Experia Box door een eigen router.

Ik denk dat je er verstandig aan doet om jouw vraag in een apart eigen topic te stellen en ander hoop ik dat een moderator van KPN jouw vraag af zal.splitsen naar een apart topic.

In principe zou de wifi van jouw eigen router net zo goed moeten werken als voorheen. De enige reden die ik me kan voorstellen is dat de V10 onterecht multicasts doorstuurt naar jouw Archer C7 en dat die door jouw Archer vervolgens vrolijk op de wifi doorgezet worden. Dat zou dit fenomeen kunnen verklaren.


Hoi @Karish, welkom op ons forum! Ik heb even een eigen topic voor je vraag aangemaakt.
Zoals WJB hierboven al noemt zou de nieuwe software op je modem geen invloed moeten hebben op het wifi van je eigen modem.

  • Ervaar je dit probleem ook met een bekabelde verbinding?
  • Heb je je experiabox ook al teruggezet naar de fabrieksinstellingen met het resetknopje achterop? (en daarna wifi weer uitgezet?)

Ik kijk ook graag even met je mee naar de verbinding. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!