Skip to main content

Ik ben sinds kort overgegaan op hussel 500/500 glasvezel echter kom ik met met download snelheid niet boven de 317 Mbps. Upload is prima 554 Mbps. 
 

Tijdens de KPN Speedtest de Laptop bekabeld aangesloten op de Experiabox en wifi uitgeschakeld. 
 

Heeft iemand hier reeds een oplossing voor?

alvast besankt! 😉👍🏻

HI, welkom op het forum. 

Hoe heb je dit getest? Via de webbased versie van de test? Die is namelijk niet betrouwbaar bij hogere snelheid. Zou dit programma willen installeren en ermee meten? Ben benieuwd wat je dan meet. 


G'morgen,

Ik heb reeds met de KPN Techdesk gesproken. Kreeg inderdaad het advies om de speedtest te installeren welke jij ook aangaf waarbij de up- en download snelheid beide boven de 500 testen. Verschil is dat je dan met KPN Amsterdam de snelheid kunt testen. Bij KPN Rotterdam blijft de download bij de 250 hangen. (ook als ik deze via de gedownloade speedtest meet)

Weet niet wat daar precies de reden van is maar een logische verklaring is omdat ik dichter bij Amsterdam woon dan Rotterdam. 


Ik weet het niet met zekerheid, maar volgens mij kan het programma meer dingen zien over je locatie en verbinding en meet dit rechtstreeks buiten een browser om. Fijn dat alles nu duidelijk is.