Skip to main content

In mijn factuur staat dat ik €500 moet betalen voor glasvezel aanleg. Terwijl er op deze locatie al een glasvezel aansluiting zit. Hoe kan ik dit oplossen?

Kunt u wat meer context geven? Betreft het het een normale woning? Geen bedrijfspand? U bent een nieuwe bewoner? Of woont u er al jaren? Word er bij iedereen in de straat glasvezel aangelegd of alleen bij u? Is de glasvezel die er al ligt daadwerkelijk van KPN? Niet van een ander? Betreft het misschien iets van vast recht ofzo? In sommige gebieden word wel gewoon bij iedereen glasvezel aangelegd, maar moet er vervolgens nog iets betaalt worden voordat het daadwerkelijk gebruikt mag worden.


Het betreft een bedrijfspand. Een half jaar terug is er glasvezel aangesloten. Ik weet niet wie het glasvezel heeft aangelegd of dit van KPN is. 

Het pand is 2 jaar oud.


Ok. Zakelijk word er sowieso al heel makkelijk geld gevraagd. Gratis aanleg is bij bedrijfspanden niet vanzelfsprekend. 

Is het glasvezelkabeltje oranje?


@Hoge aanlegkosten https://www.kpn.com/zakelijk/glasvezel.htm

Moet ik betalen voor glasvezel?

Een internetabonnement via glasvezel kost hetzelfde als standaard internet. Als je al klant bent van KPN, kun je gratis de overstap maken naar glasvezel.

In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat er een eenmalige bijdrage van toepassing is voor het gebruik van de glasvezelaansluiting. We informeren je hierover per post of e-mail als dit voor jou geldt. Of je kan het zelf ontdekken in de postcodecheck.


Het adres is: xxxxxx

 Of het kabeltje oranje is zal ik even checken. Ik ben nu niet op locatie. Ik hoorde dat glaspoort het heeft aangesloten.

 

  • Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Glaspoort leg inderdaad netwerk aan voor KPN. En die vragen vaker een vastrechtvergoeding. Hier bijvoorbeeld 1800 euro: