Skip to main content

Kan ik zelf mijn 5G aanpassen naar 2.4G?

 

Welkom op ons Forum @Lienes. Dat kan zeker! Je dient daarvoor eerst in te loggen in je modem. Typ/kopieer daarvoor dit getal met punten 192.168.2.254 in je browser. Daarna gaat het als volgt:  

  1. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen.
  2. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    LET OPV10A modem heeft wél een ADMIN wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  3. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

Vervolgens ben je ingelogd en kun je de WiFi-instellingen wijzigen. Je kunt de 5Ghz frequentie helemaal uitschakelen.  

 


Oké, dankjewel. En kan het ook specifiek voor één apparaat (robostofzuiger) worden omgezet?


Je kunt zowel 5 Ghz als 2.4 Ghz in gebruik hebben op hetzelfde moment. Wanneer je beide netwerken een verschillende naam geeft (dit kun je in dezelfde omgeving aanpassen), dan kun je per apparaat selecteren met welke frequentie (/aangepaste naam van het netwerk) je verbinden wil. 


@Niek_ Verschillende namen instellen voor de 2.4 en 5 band gaat toch niet meer, KPN heeft in zijn wijsheid besloten dat dit beter is.:drooling_face:


Je kunt zowel 5 Ghz als 2.4 Ghz in gebruik hebben op hetzelfde moment. Wanneer je beide netwerken een verschillende naam geeft (dit kun je in dezelfde omgeving aanpassen), dan kun je per apparaat selecteren met welke frequentie (/aangepaste naam van het netwerk) je verbinden wil. 

@Niek_, Kan je ook aangeven hoe je de 2.4GHz en 5GHz wifi verschillende namen geeft?


Oké, dankjewel. En kan het ook specifiek voor één apparaat (robostofzuiger) worden omgezet?

Begrijp ik hieruit dat jouw robot stofzuiger geen verbinding kan maken met de wifi?


@wjb @Doornekamp33 Dit kan inderdaad niet meer… :zipper_mouth:   


Reageer