Skip to main content

Wat betekent de overgang naar 5G en het gebruik van onze oudere apparaten met wifi?

Ofwel, zal ik straks alle nog prima werkende apparatuur moeten gaan vervangen na de komst van 5G?

 

Met vr. groet

Uhm nee waarom?

 


5G = mobiel netwerk. Dat staat los van WiFi. Zijn 2 verschillende netwerken.

5G gebruik je op je mobiele telefoon als je buitenshuis bent. WiFi gebruik je binnen in huis op de laptop. En ook op de mobiele telefoon.


Voor WiFi is dit helemaal niet relevant, zolang je een verbinding op kunt zetten via 2.4Ghz of 5Ghz en straks zelf 6Ghz maakt dit niet uit omdat alle 3 de netwerken naast elkaar functioneren.

Maar ik denk dat je doelt op het 5G mobiele netwerk, dit duurt nog even voordat het helemaal oprationeel is, en 4G blijft er naast bestaan, 3G word geloof ik langzaam uitgezet maar dan is er nog 2G als back-up mogelijkheid, voordat dat allemaal uit de lucht zou zijn is je mobiele telefoon allang aan vervanging toe, tenzij je een oude Nokia 3310 hebt, die gaan nooit stuk, hooguit een nieuwe accu er in.


Ah, zo… :-) Ik dacht dat het als geheel vernieuwd werd.

Dus dan hoeven alleen de mobiele telefoons vervangen te worden...

Dank voor het vlotte antwoord!


Ah, zo… :-) Ik dacht dat het als geheel vernieuwd werd.

Dus dan hoeven alleen de mobiele telefoons vervangen te worden...

Dank voor het vlotte antwoord!

Die hoeven helemaal niet vervangen te worden. Die werken nu op 4G. En dat zal nog vele jaren blijven bestaan.


Reageer