Skip to main content

5Ghz en 2,4Ghz verbinding scheiden met ExperiaWifi.

  • September 16, 2018
  • 61 reacties
  • 31042 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

61 reacties

wjb
Wijsgeer
  • August 25, 2019
Jij hebt zo te lezen een Experia Box V10a?
De V10a heeft een bug in de firmware t.a.v. IPv6 waarbij met name Android apparaten heel traag kunnen worden bij het laden van gegevens vanaf Internet. Daarom is IPv6 op de V10a uit gezet bij de laatste firmware update. Het is echter gebleken dat dit niet op alle V10a's gelukt is en dat zou ook wel eens kunnen gelden voor jouw V10a. De enige oplossing is dan om de V10a een factory reset te geven. Let op, daarbij gaan wel de handmatig gewijzigde instellingen verloren.

  • Topper
  • August 25, 2019
Nee, ik heb nog een Experia v9 van ZTE. Ipv6 lijkt daarop geen probleem. De monteur gaf wel aan dat de standaard WiFi van dat ding vrij slecht is, vandaar ook de Experia WiFi's.

wjb
Wijsgeer
  • August 25, 2019
Nee, ik heb nog een Experia v9 van ZTE.
Oeps, ik verwarde je met de topic-starter. 😥

  • Topper
  • August 25, 2019

Nee, ik heb nog een Experia v9 van ZTE.Oeps, ik verwarde je met de topic-starter. 😥

Geen probleem 🙂

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 25, 2019
Nee, ik heb nog een Experia v9 van ZTE. Ipv6 lijkt daarop geen probleem. De monteur gaf wel aan dat de standaard WiFi van dat ding vrij slecht is, vandaar ook de Experia WiFi's.
Die wifi van de v9 is helemaal niet slecht, die werkt prima. Hij heeft geen 5 GHz wifi. Maar dat maakt hem nog niet slecht.

  • Topper
  • August 25, 2019

Nee, ik heb nog een Experia v9 van ZTE. Ipv6 lijkt daarop geen probleem. De monteur gaf wel aan dat de standaard WiFi van dat ding vrij slecht is, vandaar ook de Experia WiFi's.Die wifi van de v9 is helemaal niet slecht, die werkt prima. Hij heeft geen 5 GHz wifi. Maar dat maakt hem nog niet slecht.

De monteur zei dat de sterkte van het signaal slecht was, niet het modem zelf. En dat dat de reden was dat je die Experia WiFi's krijgt.

  • Nieuwkomer
  • May 9, 2020

Klopt het dat het niet meer mogelijk is om de frequentie te scheiden?

Ik heb namelijk niet meer de mogelijkheid om links in het menu te kiezen tussen, 2,4 GHz en 5 GHz.

 

 


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 9, 2020

Dat klopt @maantje15 , sinds de laatste updates is het niet meer mogelijk om het SSID te splitsen, of selectief de 2,4 of 5Ghz uit te zetten.

bron (Experia Wifi updates)


  • Deelnemer
  • August 9, 2020

Ik heb de Experia WiFi's juist op non-actief gesteld omdat deze de stabaliteit van ons wifi netwerk volledig om zeep hielpen.
Zo zie je dat ervaringen heel verschillend kunnen zijn.


Is soms bij ons ook, moet ik ze aan en uit zetten voordat ze weer correct functioneren. Omdat ze regelmatig 'uitvallen' waardoor ik van een hoge snelheid naar ongeveer 0.10Mbps ga.

Hier ooit een oplossing voor gevonden? Klinkt namelijk als een probleem wat ik ook ervaar, af en toe zakt de snelheid volledig in en blijkt daarna dat m’n telefoon aan het verkeerde punt (boven) verbonden is. Dacht dat het snelheidsprobleem veroorzaakt wordt door verbinden met verkeerde wifipunt, maar bedenk me door jouw post dat het ook andersom zou kunnen zijn natuurlijk


jefjef
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 2, 2020

@Jordy_9393 


Jordy_9393
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 2, 2020

Ik heb de Experia WiFi's juist op non-actief gesteld omdat deze de stabaliteit van ons wifi netwerk volledig om zeep hielpen.
Zo zie je dat ervaringen heel verschillend kunnen zijn.


Is soms bij ons ook, moet ik ze aan en uit zetten voordat ze weer correct functioneren. Omdat ze regelmatig 'uitvallen' waardoor ik van een hoge snelheid naar ongeveer 0.10Mbps ga.

Hier ooit een oplossing voor gevonden? Klinkt namelijk als een probleem wat ik ook ervaar, af en toe zakt de snelheid volledig in en blijkt daarna dat m’n telefoon aan het verkeerde punt (boven) verbonden is. Dacht dat het snelheidsprobleem veroorzaakt wordt door verbinden met verkeerde wifipunt, maar bedenk me door jouw post dat het ook andersom zou kunnen zijn natuurlijk

Na een tijdje was het bij mij plotseling opgelost, het was wel zo dat de verbinding traag bleef totdat ze gerestart werden, dus vanaf mijn kant leek het op een probleem met de ExperiaWifi’s en niet met het apparaat wat verbonden was.Â