Skip to main content

Als je inlogt op je router via http://192.168.2.254/ dan naar WiFi gaat, daarna naar Geavanceerd heb je daar 2 opties, om 2,4Ghz en 5Ghz in of uit te schakelen. Deze staan nu allebei op “uit”. Als ik ze aanzet en daarna weer opnieuw inlog is dat weer uitgezet.  Iemand tip voor mij? Ik wil graag 5G aanzetten.  Ton van Brussel

Heeft u versterkers van KPN? En een Experiabox v10 zonder a?


5GHz is geen 5G

ten overvloede / voor de duidelijkheid / voor andere lezers


Dag Nick, inderdaad heb ik een Experiabox V10 (wit) + 1 (zwart) experia wifi kastje.


Ik vermoed dat ik het losse wifi kastje moet verwijderen, de fabrieksinstellingen van de Experiabox moet herstellen en dat ik daarna 5 GHz kan selecteren.


@Ton van B als je de Experia WiFi afkoppelt, kan je de WiFi op de v10 aanzetten en dan blijft die aan. Reset is niet nodig.

Maar zodra je de Experia WiFi weer aansluit, zal de WiFi op de Experia Box weer uitgeschakeld worden. Dat is “by design”, de WiFi wordt overgenomen door het ‘wifi kastje’. Maar dit kastje verzorgt ook 5 GHz, en dit staat standaard aan.


Zoals RB al zegt: wifi op uw Experiabox staat uit. En dat hoort zo. De versterkers zorgen voor wifi. Zowel 2,4 GHz als 5 GHz. 


Allemaal hartelijk bedankt voor jullie advies!


Beste @Ton van B, welkom! Wat top om te zien dat je al zo goed geholpen bent door de community. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden!