Skip to main content

Ik ben al 6 maanden bezig om een antwoord te krijgen waarom glasvezel niet geactiveerd kan worden op mijn adres (nummer 74) terwijl alle werkzaamheden in het gebouw zijn uitgevoerd in februari 2024

Het betreft een appartementengebouw van 77 woningen. Echter, wanneer een GLASVEZELCHECK wordt uitgevoerd blijkt dat bij 59 woningen GLASVEZEL kan worden aangesloten en dat er bij 18 woningen plannen zijn om in de toekomst glasvezel aan te leggen??? Heel vreemd!

Check op mijn huisnummer **
“Goed nieuws! Jouw woning krijgt KPN Glasvezel. Wanneer we je woning aansluiten is nog niet bekend. Dat kan nog meerdere maanden duren. Tot die tijd hoef je niets te doen.” 
Dit bericht zie ik al jaren.

Check op huisnummer **
“Goed nieuws! Jouw woning heeft KPN Glasvezel.”

En dan nu het volgende: een adres op een lagere verdieping kreeg een aantal maanden geleden spontaan het Glasvezelpakket toegestuurd. Hier konden ze in eerste instantie niets mee omdat er eerst draden moesten worden getrokken vanuit een verafgelegen meterkast. 
Ik heb gevraagd of ik het zwarte Glasvezelkastje mocht proberen op mijn aansluiting op 74.
En ik had direct een werkende supersnelle glasvezelverbinding gedurende een aantal weken.
De verbinding werkte niet meer nadat op het adres waarvan ik het zwarte kastje had geleend de kabels werden doorgetrokken. Ik moest toen weer terug naar de koper-verbinding. Het zwarte kastje hangt er nu nog steeds omdat . De KPN- monteur zei dat ik KPN moest bellen om de aansluiting in orde te brengen. Maar niets heeft geholpen omdat de status nog steeds aangeeft: 

Na vele telefoontjes blijkt dat KPN mij niet kan helpen omdat er gewerkt wordt met een extern bedrijf de aansluitingen verzorgd. De KPN medewerkers kunnen niet met deze netwerkbeheerder in contact komen werd mij gezegd. 

Mijn vraag is:
Kan KPN toch bewerkstelligen dat iemand van de netwerkbeheerder de status
Goed nieuws! Jouw woning krijgt KPN Glasvezel. Wanneer we je woning aansluiten is nog niet bekend. Dat kan nog meerdere maanden duren. Tot die tijd hoef je niets te doen”
 
kan controleren en dan wijzigen in
Goed nieuws! Jouw woning heeft KPN Glasvezel” te meer omdat is gebleken dat glasvezel op mijn adres nr 74 gedurende een aantal weken super goed heeft gewerkt.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Hoi @Grootte eigen webpagina, welkom op onze community! Wat balen dat het nog niet werkt met de glasvezel en dat je zo weinig informatie hebt. Je zult hiervoor inderdaad bij de netwerkbeheerder moeten zijn. Daar hebben wij een handige pagina op, met ook een contactformulier! https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/


Reageer