Skip to main content
Beantwoord

65 euro voor 355Mb download en 265Mb upload is toch belachelijk?

• January 26, 2025
  • 40 reacties
  • 407 keer bekeken

Hallo allemaal,

Even mijn frustratie kwijt over de maandprijs van 65 euro die deze week voor het eerst geïncasseerd werd voor de 1 g internet snelheid als er in werkelijkheid maar 355 mb download en 260 upload geleverd word! Veel geprobeerd om het sneller te krijgen via de KPN snelheids verbeteraars route, wat in niets resulteerde.

Mijn vraag: kan en mag KPN dit zomaar of/ of is dit genoeg reden om mijn contract te beëindigen ?

Beste antwoord door wjb

Dank voor je reactie
Ik heb het via de wifi gemeten met de KPN speedtest, niet via de bekabeling, ik werk met de tablet.

Dan is het logisch dat je niet de die 1Gbps haalt.

Als je echt wilt meten hoe snel jouw Internet aansluiting is, dan zal je dat moeten doen met een bekabeld aangesloten computer en zonder overhead van een browser (dus m.b.v. de Ookla Speedtest app uit de Microsoft Store).

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

40 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 26, 2025

Hoe heb je die 355Mbps download en 260Mbps upload gemeten?

Is dat via wifi geweest of via een met een netwerkkabel aangesloten computer?

Heb je daarbij de Ookla Speedtest app uit de Microsoft store gebruikt of via de browser een Speedtest meting gedaan?

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

Dank voor je reactie
Ik heb het via de wifi gemeten met de KPN speedtest, niet via de bekabeling, ik werk met de tablet.

• January 26, 2025

Dank voor je reactie

Welk modem heb je? Ondersteund de tablet WiFi 6?

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 26, 2025

Dank voor je reactie

Dan is het logisch dat je niet de die 1Gbps haalt.

Als je echt wilt meten hoe snel jouw Internet aansluiting is, dan zal je dat moeten doen met een bekabeld aangesloten computer en zonder overhead van een browser (dus m.b.v. de Ookla Speedtest app uit de Microsoft Store).

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

Marlon92, dank voor je reactie. Ik heb de KPN box 12b.

• January 26, 2025

En dat tablet? Ondersteund die WiFi 6? Zie je een 6je in het WiFi icoontje?

• January 26, 2025

Geachte Dibbes,

Op de samsung tablet s8 haal ik op de 5Ghz 500/500 op een 1Gbps fiber.

Alleen de Pixel 8 haalt de 900Mbps up en down omdat die verbind met de 6Ghz op de TP-Link BE800 wifi 7 router.

Beide apparaten ondersteunen wifi6.

Helaas...

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

Dus Wjb, dan een laptop of computer aanschaffen om snelheid te meten?

• January 26, 2025

Wat voor tablet heeft u?

• January 26, 2025

Als je die apparaten niet hebt, wat moet je dan eigenlijk met een 1 gbit abonnement? Wat heb je aan 1 gbit op een tablet? Voor de krant lezen of tetris spelen is 200 mbit ook meer dan zat.

• January 26, 2025

@Marlon92 

Omdat ik denk dat Dibbes er vanuitging dat een tablet of mobieltje de 1Gbps aankan, zich niet realiserende dat hem dat niet gaat worden.

wjb
Wijsgeer
  • January 26, 2025

Als je die apparaten niet hebt, wat moet je dan eigenlijk met een 1 gbit abonnement? Wat heb je aan 1 gbit op een tablet? Voor de krant lezen of tetris spelen is 200 mbit ook meer dan zat.

En zelfs al had ​@Dibbes1961 wel een computer, ook dan moet je je afvragen of een 200Mbps abonnement niet al voldoende zou zijn. Helaas zijn er nog altijd heel veel mensen die geen flauw benul hebben van hun werkelijke verbruik en zich laten leiden/vangen door de marketingjongens van de providers die je maar al te graag willen laten geloven dat je zo'n hoge snelheid nodig hebt.

Je moet voor de grap eens de historie van de marketinguitingen lezen. Toen er nog geen 1Gbps abonnement bestond kon je volgens KPN probleemloos met het hele gezien Netflixen op een 100Mbps lijntje. Lees je dezelfde marketinguitingen vandaag de dag dan heb je daar toch minstens 1Gbps voor nodig. Mijn vraag is wie houdt wie nu voor de gek? Ik weet het antwoord wel.

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

Nee helaas geen wifi 6 op mijn wifi icoontje 

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

Krijskever, Apple 7 versie 18

• January 26, 2025

Nee helaas geen wifi 6 op mijn wifi icoontje 

…..

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

@Marlon92 

Omdat ik denk dat Dibbes er vanuitging dat een tablet of mobieltje de 1Gbps aankan, zich niet realiserende dat hem dat niet gaat worden.

Precies dat!

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

Ik stoor me aan het langzame laden van internet!

• January 26, 2025

Dibbes, de Apple Ipad (mini) 7 uit ‘24?

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

Nee, de Apple iPad is 3 jaar oud volgens mij

wjb
Wijsgeer
  • January 26, 2025

Ik stoor me aan het langzame laden van internet!

Dat heeft echt niet met de snelheid van jouw Internetaansluiting te maken, ook bij een aansluiting van 200Mbps of 100Mbps hoort een Internet pagina gewoon snel en soepel te laden.

• January 26, 2025

U moet toch echt iets specifieker zijn en gericht antwoorden.

Ik denk dat u een tablet heeft die in elk geval geen wifi6 ondersteunt, en mogelijk ook niet de 5Ghz band.

Dus nogmaals… geef het exacte model van uw tablet aan ons door.

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

Dus proberen de bandbreedte te veranderen?

• January 26, 2025

Nee, ​@Dibbes1961 

Ik wil weten welke mysterieuze tablet u gebruikt, zodat ik kan meekijken wat de specs van het apparaat zijn, en zodoende naar een oplossing te werken.

Om 12.30 uur log ik uit en ziet u mij vandaag niet meer.

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

U moet toch echt iets specifieker zijn en gericht antwoorden.

Ik denk dat u een tablet heeft die in elk geval geen wifi6 ondersteunt, en mogelijk ook niet de 5Ghz band.

Dus nogmaals… geef het exacte model van uw tablet aan ons door.

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

Nee, ​@Dibbes1961 

Ik wil weten welke mysterieuze tablet u gebruikt, zodat ik kan meekijken wat de specs van het apparaat zijn, en zodoende naar een oplossing te werken.

Om 12.30 uur log ik uit en ziet u mij vandaag niet meer.

Sorry, ben niet zo snel…digibeetje