Skip to main content

Goedemiddag, afgelopen vrijdagochtend hadden wij plots geen tv, wifi, internet meer en bleek uiteindelijk (nadat ik zelf eerst urenlang van alles had geprobeerd) ons Genexis gigabit kastje kapot te zijn. Pas vandaag kon er een monteur komen, die zag met 2 tellen dat het kastje het niet meer ging doen (ouderdom gaf hij aan, ze gaan x-tijd mee en dan stopt het een keer). Hij kon deze gelukkig direct vervangen waardoor alles het nu weer doet, dus daar zijn we blij mee.

Per mail ontvang ik nu echter een factuur van 75 euro materiaalkosten (het kastje neem ik aan). Echter las ik elders in deze community dat zo'n kastje kosteloos wordt vervangen > 

Mijn glasvezelkastje is stuk en valt vaak uit | KPN Community

Ik vraag mij nu dus af of deze factuur terecht is?

En is er een coulance / oplossing voor de dagen dat ik nu geen ontvangst had?

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Agatha

Heel apart dat je dáár een factuur voor hebt. Die hoort gratis vervangen te worden als onderdeel van het kpn netwerk.

Heb je dit al telefonisch aangekaart? 

Bel 0800-0402 en zeg bijvoorbeeld “ik heb een onterechte factuur na vervangen van de NT”.

Een kpn moderator komt hier met enkele dagen.

Bedankt voor de reactie! Ik heb inmiddels gebeld inderdaad en de mevrouw aan de lijn vond het heel vreemd. Hoort idd gratis te zijn, en er staat ook iets op de bon wat haar niet bekend voorkomt.

Geleverd/vervangen producten en materialen:  1 Media Converter voor FTU 1 > 75 euro (dit is hetgeen wat voor haar vreemd was) en verder 

Uitgevoerde werkzaamheden: Analyseren en herstellen dienst klantlocatie (glas) incl. wificheck > 0 euro

Dus ze gaat er intern navraag over doen, maar mij heeft ze nu alvast toegezegd dat we dit niet hoeven te betalen en dat de 75 euro wordt gecrediteerd. Fijn!

Beste ​@Agatha70 als het gewoon kapot gaat, wat kan gebeuren, is het voor rekening KPN.

Als het door je eigen gebrek kapot gaat, mag KPN je de vervangingswaarde in rekening brengen, maar dat geldt voor alles wat je van KPN in bruikleen hebt.

Bedankt voor de reactie, dit is echt buiten ons om kapot gegaan. 's Avonds werkte alles nog en de volgende ochtend zaten we plots zonder verbinding. De monteur gaf ook zelf aan dat het een oud kastje betrof wat x-tijd meegaat en nu was het zijn tijd om het te begeven.

We gaan er dus vanuit dat het bedrag gecrediteerd wordt zoals nu ook telefonisch is aangegeven.

Reageer