Skip to main content

Ik heb al geruime tijd kosten voor SMS dienst 8558 TRIVIA, een dienst waarvan ik mij afvraag wat die inhoud. Ik kan mij niet herinneren dat ik daar in het verleden een abonnement voor heb afgesloten. Wat is 8558 TRIVIA, welke firma, organisatie, wie (provider) zit daar achter, en sinds wanneer heb ik dat ongevraagde abonnement. Wat houd de dienst in, oftewel wat leveren ze mij. Ik heb deze dienst ondertussen geblokkeerd via Payinfo.nl. Daarbij komt nog eens ik heb het nummer (85)58 in mijn berichten box geblokkeerd, en krijg toch maandelijks een behoorlijk bedrag op mijn rekening! Hoe kan dat? Kan KPN mij daar uitleg over geven.

Hallo @CJF , misschien heb je iets aan onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/payinfo.htm

Succes.


Bedankt JanD, maar daar kom ik niet echt veel verder mee. Ik ben me niet bewust welke dienst ik van wie afneem of wat die inhoud, heb nooit ergens voor getekend, of akkoord gegeven, een contract of voorwaarden gezien. 8558 TRIVIA was het volgens payinfo.nl  meer informatie heb ik niet.


Hallo @CJF , wacht dan even de reactie van een moderator af.

Succes.

 


We wachten het af.

Ik heb nu de KPN via infodesk@kpn.com  een mail met vragen gesteld, Kijken of dat wat oplevert!

   
   
   

Hallo @CJF , KPN gebruikt geen email, daar krijg je geen reactie op.

 


Hallo JanD, Het was zeker even zoeken voordat ik een e-mail adres gevonden had. Niet geprobeerd is altijd mis. Lijkt me anders heel sterk (gek) voor zo’n bedrijf zonder e-mail. Hebben ze een klachten adres, weet je dat?


Hallo @CJF , je kunt met KPN bellen en chatten.

 


Hoi @CJF, welkom hier. 

Ik lees dat je geabonneerd was op de premium sms dienst 8558. Deze heb je al stopgezet. Dat is goed. Alleen het bedrag blijft maar in rekening gebracht? Ook na het stopzetten, blokkeren etc? Daarvoor wil ik graag eens meekijken. Zou je daarvoor jouw mobiele nummer en naam van de contractant aan jouw Forumprofiel willen toevoegen? Dan ga ik eens meekijken hoe het ervoor staat. 

In ieder geval ben ik naar het nummer gaan googelen. Je komt heel veel soortgelijke vragen als de jouwe tegen. Maar ik kan niet direct achterhalen welk bedrijf erachter zit en welke dienst er geleverd wordt. Maar ik lees bij de meerder vragen wel terug, dat je je ergens geregistreerd moet hebben. Dan wel via sms of een site. Je weet zeker dat je dat niet gedaan hebt? Ook niet iemand anders voor je?


Hallo Bart, Bedankt voor je reactie. Nee, volgens mij is het nu wel gestopt. Er staan tot 27 jan. kosten op mijn rekening. (voldaan 3 feb.)Ik heb mijn profiel ingevuld. Bij mij weten heb ik mij echt nergens voor aangemeld, dat weet ik vrij zeker. Of er “iemand anders” is geweest, dat weet ik dus niet, maar dat lijkt mij uitgesloten.

PS ik ben de komende twee en een half uur offline (vanaf 14:00u)


Duidelijk. Ik heb meegekeken, de boel is inderdaad nu geblokkeerd, dus dat is goed. Je geeft aan dat jij het niet gedaan hebt en je hebt weet ook niet wie het wel heeft gedaan. Ik kan het echter niet achterhalen. Ik mag daarom de kosten van de laatste twee maanden voor de sms’jes vergoeden. Dat heb ik dan ook gedaan en wordt met de volgende factuur verrekend. 

 


Beste Bart, heel hartelijk dank voor de inspanningen die je geleverd hebt. Natuurlijk ook voor het vergoeden van de sms-kosten van laatste twee maanden. Nu blijf ik toch nog met een aantal vragen zitten waar ik wel een antwoord op wil. Als inner van de kosten voor een voor mij onbekende sms dienst, weet KPN naar wie dat geld gaat. Daar moet de KPN informatie van hebben, b.v. een rekeningnummer en bij wie dat geld terecht komt. Daarbij moet daar ook bekend zijn sinds wanneer dat abonnement is ingegaan en wie daar toestemming en een overeenkomst voor heeft afgesloten. Ik heb daar nooit een overeenkomst of voorwaarden van gezien. Er moet toch ergens een soort van contract liggen, waar mijn toestemming of handtekening onder staat. Of heb ik dat mis!?  Bart, heb jij een idee waar of bij wie van de KPN ik deze vragen beantwoord kan krijgen. Misschien kom ik hier op een juridisch vlak, maar heb ik een advocaat nodig om dat van KPN los te krijgen? Mocht het zover (moeten) komen, dan gaan we er voor om ook het andere teveel betaalde terug te vorderen, mocht blijken dat deze gegevens niet afdoende bewijs leveren dat ik een overeenkomst met een voor mij onbekende sms dienst ben aangegaan.

Resumé van de vragen;
Bij wie kan ik met onderstaande vragen terecht?
De onbekende sms dienst?
Welke dienst (wat heb ik gekregen?)
Wie krijgt dat geld?
Naar welk rekeningnummer?
De ingangsdatum van welk abonnement?
Een contract of overeenkomst met voorwaarden?
Een handtekening, of toestemming van mij.

Met vriendelijke groet Kees Fleer

Duidelijk. Ik heb meegekeken, de boel is inderdaad nu geblokkeerd, dus dat is goed. Je geeft aan dat jij het niet gedaan hebt en je hebt weet ook niet wie het wel heeft gedaan. Ik kan het echter niet achterhalen. Ik mag daarom de kosten van de laatste twee maanden voor de sms’jes vergoeden. Dat heb ik dan ook gedaan en wordt met de volgende factuur verrekend. 

 

 


Bij online diensten, zoals een sms service zal een simpel text bericht met het woordje AAN genoeg zijn. Handtekeningen zijn niet van toepassing. 

 

De gegevens naar wie de vergoeding gaat zal bekend zijn. Net zo goed dat de overige vragen achterhaalbaar zijn. Probleem is dat de AVG twee kanten op werkt, het zal touw trekken worden.

Je bent duidelijk niet de aardig wat hits via google


Hallo Galdor68,

Bedankt voor je reactie.

Dat is het dus, ik heb nog nooit een text bericht gehad met de vraag of ik het woordje AAN moest invullen of doorgeven. Als dat wel zo zou zijn, wil ik daar dus bewijs van. Nee ik wil die hits ook niet.

Leg even uit wat die twee kanten van de AVG zijn.


Dat KPN jouw niet zo snel de gegevens van die sms dienst zal geven. Veel van de zoekresuktaten komen op hetzelfde neer, bijna niemand die nog weet of ze zichzelf ergens voor hebben aangemeld.

 


Nou Galdor68 dat gaan we zien.

Hebben ze wat te verbergen daar bij KPN? Lijkt mij niet, als ik ongelijk zou hebben wil ik dat ook weten. Bewijs wil ik.


Ik wil je graag helpen om deze vragen te beantwoorden, ik heb het echter niet inzichtelijk. Wij krijgen een rekening van de smsdienst, die factureren wij gewoon door naar jou, de gebruiker. Een sms AAN is inderdaad al voldoende, of ergens je nummer invullen en op akkoord te klikken. Om te kijken wanneer het in is gegaan zouden we kunnen vinden door terug te gaan zoeken in de facturen, als ik zo even snel heb gekeken speelt het al vrij lang. 😞 Als ik zoek naar de dienst word ik niet veel wijzer. Ze hebben alles goed afgeschermd. Ik vind alleen maar soortgelijke berichten. 😞 Meer kan ik er niet van maken zo op dit moment.