Skip to main content

Wij hebben een KPN box 12, nu doet de aan uit knop het niet meer. Heb ik contact gehad met de klantenservice, zegt de beste man dat ze geen ander modem sturen en dat ik dan de stekker er maar moet uittrekken en er dan weer in doen dan start het modem opnieuw op. Geef ik aan dat wij heel moeilijk bij die stekker kunnen en het ook niet kan vanwege ziekte etc etc . Krijg ik als oplossing dat ik dan maar naar een KPN winkel 20 km verder op moet gaan maar dat ze daar ook geen nieuw modem mee geven. Wat een oplossing bieden ze bij KPN.

Wat kan ik doen om een ander modem te krijgen en mij niet door een snotneus hoef te laten vertellen wat ik moet, En vervolgens is er geen oplossing.

Nogmaals bellen @miranda2118 , dan krijg je misschien wel een meedenkende medewerk(st)er aan de telefoon.

Het modem is gewoon defect.

 

 


Wij hebben een KPN box 12, nu doet de aan uit knop het niet meer. Heb ik contact gehad met de klantenservice, zegt de beste man dat ze geen ander modem sturen en dat ik dan de stekker er maar moet uittrekken en er dan weer in doen dan start het modem opnieuw op. Geef ik aan dat wij heel moeilijk bij die stekker kunnen en het ook niet kan vanwege ziekte etc etc . Krijg ik als oplossing dat ik dan maar naar een KPN winkel 20 km verder op moet gaan maar dat ze daar ook geen nieuw modem mee geven. Wat een oplossing bieden ze bij KPN.

Wat kan ik doen om een ander modem te krijgen en mij niet door een snotneus hoef te laten vertellen wat ik moet, En vervolgens is er geen oplossing.

Dat is vervelend, maar een modem is doorgaans niet ontworpen om dagelijks uitgezet te worden, en daardoor kan het knopje waarschijnlijk stuk zijn gegaan. Gelukkig functioneert de modem verder nog prima en is vervanging op dit moment niet noodzakelijk.

En een medewerker een snotneus noemen is niet echt netjes van je, laten we elkaar gewoon met wederzijds respect behandelen hier op het forum.


Die betreffende medewerker heeft geen enkel benul van klantvriendelijkheid en moet niet op die plek zitten.

Zorg dat in uw profiel op dit forum uw gegevens compleet zijn, dan kan een moderator hier - kan wel even duren - wel iets voor u betekenen.


en is vervanging op dit moment niet noodzakelijk.

Let KPN be the judge of that @SaltyBart 


en is vervanging op dit moment niet noodzakelijk.

Let KPN be the judge of that @SaltyBart 

Ik geloof dat ik gewoon mijn eigen mening mag hebben en delen ?


Wij hebben een KPN box 12, nu doet de aan uit knop het niet meer. Heb ik contact gehad met de klantenservice, zegt de beste man dat ze geen ander modem sturen en dat ik dan de stekker er maar moet uittrekken en er dan weer in doen dan start het modem opnieuw op. Geef ik aan dat wij heel moeilijk bij die stekker kunnen en het ook niet kan vanwege ziekte etc etc . Krijg ik als oplossing dat ik dan maar naar een KPN winkel 20 km verder op moet gaan maar dat ze daar ook geen nieuw modem mee geven. Wat een oplossing bieden ze bij KPN.

Wat kan ik doen om een ander modem te krijgen en mij niet door een snotneus hoef te laten vertellen wat ik moet, En vervolgens is er geen oplossing.

Dat is vervelend, maar een modem is doorgaans niet ontworpen om dagelijks uitgezet te worden, en daardoor kan het knopje waarschijnlijk stuk zijn gegaan. Gelukkig functioneert de modem verder nog prima en is vervanging op dit moment niet noodzakelijk.

En een medewerker een snotneus noemen is niet echt netjes van je, laten we elkaar gewoon met wederzijds respect behandelen hier op het forum.

Een apparaat dat een aan/uit knopje heeft welke na een paar honderd keer stuk gaat hoort niet op de markt te komen.

 


Puur uit interesse waarom zet U de modem uit? Geeft dit geen storingen in de verbonden apparaten?


Die betreffende medewerker heeft geen enkel benul van klantvriendelijkheid en moet niet op die plek zitten.

Zo'n medewerker mag/kan waarschijnlijk helemaal niet zelf bepalen dat het modem vervangen moet worden. Dat bepaalt de computer. De computer ziet een werkende verbinding, dus klaar.

Trek de stekker uit het stopcontact zou ik zeggen. Wacht een kwartiertje en bel dan KPN dat u geen internet heeft. Natuurlijk netjes de aanwijzingen van de medewerker opvolgen maar ondertussen stiekum de stekker uit het stopcontact laten. De medewerker wil/moet waarschijnlijk allerlei testjes doen die hij op zn scherm voorgeschoteld krijgt. Als dat allemaal doorlooen is en de computer ziet nog steeds geen werkende verbinding, dan krijgt u misschien wel een nieuw modem. Kans is ook aanwezig dat er een monteur gestuurd wordt...


U kunt ook zo'n ding gebruiken…

 


Wij hebben een KPN box 12, nu doet de aan uit knop het niet meer. Heb ik contact gehad met de klantenservice, zegt de beste man dat ze geen ander modem sturen en dat ik dan de stekker er maar moet uittrekken en er dan weer in doen dan start het modem opnieuw op. Geef ik aan dat wij heel moeilijk bij die stekker kunnen en het ook niet kan vanwege ziekte etc etc . Krijg ik als oplossing dat ik dan maar naar een KPN winkel 20 km verder op moet gaan maar dat ze daar ook geen nieuw modem mee geven. Wat een oplossing bieden ze bij KPN.

Wat kan ik doen om een ander modem te krijgen en mij niet door een snotneus hoef te laten vertellen wat ik moet, En vervolgens is er geen oplossing.

Dat is vervelend, maar een modem is doorgaans niet ontworpen om dagelijks uitgezet te worden, en daardoor kan het knopje waarschijnlijk stuk zijn gegaan. Gelukkig functioneert de modem verder nog prima en is vervanging op dit moment niet noodzakelijk.

En een medewerker een snotneus noemen is niet echt netjes van je, laten we elkaar gewoon met wederzijds respect behandelen hier op het forum.

Een apparaat dat een aan/uit knopje heeft welke na een paar honderd keer stuk gaat hoort niet op de markt te komen.

 

Elke dag een modem aan en uit zetten gaat het doel van het knopje voorbij, daar is het simpelweg niet voor ontworpen. Het aan en uit knopje is een fragiel op het printplaat gesoldeerd switchje gemaakt met als doel om een restart te doen of om het modem aan en uit te zetten bij herplaatsen of wat dan ook. Maar niet om 730 keer per jaar in te drukken, dan hadden ze wel een degelijk druk knopje zoals bij een pc aan de voorkant van het modem gemaakt als dit het doel was.


Wij hebben een KPN box 12, nu doet de aan uit knop het niet meer. Heb ik contact gehad met de klantenservice, zegt de beste man dat ze geen ander modem sturen en dat ik dan de stekker er maar moet uittrekken en er dan weer in doen dan start het modem opnieuw op. Geef ik aan dat wij heel moeilijk bij die stekker kunnen en het ook niet kan vanwege ziekte etc etc . Krijg ik als oplossing dat ik dan maar naar een KPN winkel 20 km verder op moet gaan maar dat ze daar ook geen nieuw modem mee geven. Wat een oplossing bieden ze bij KPN.

Wat kan ik doen om een ander modem te krijgen en mij niet door een snotneus hoef te laten vertellen wat ik moet, En vervolgens is er geen oplossing.

Dat is vervelend, maar een modem is doorgaans niet ontworpen om dagelijks uitgezet te worden, en daardoor kan het knopje waarschijnlijk stuk zijn gegaan. Gelukkig functioneert de modem verder nog prima en is vervanging op dit moment niet noodzakelijk.

En een medewerker een snotneus noemen is niet echt netjes van je, laten we elkaar gewoon met wederzijds respect behandelen hier op het forum.

Een apparaat dat een aan/uit knopje heeft welke na een paar honderd keer stuk gaat hoort niet op de markt te komen.

 

Elke dag een modem aan en uit zetten gaat het doel van het knopje voorbij, daar is het simpelweg niet voor ontworpen. Het aan en uit knopje is een fragiel op het printplaat gesoldeerd switchje gemaakt met als doel om een restart te doen of om het modem aan en uit te zetten bij herplaatsen of wat dan ook. Maar niet om 730 keer per jaar in te drukken, dan hadden ze wel een degelijk druk knopje zoals bij een pc aan de voorkant van het modem gemaakt als dit het doel was.

Allemaal aannames. Heb je wel eens electronica ontworpen? Ik wel.

Zelfs de meest eenvoudige dome switches op een PCB, werkelijk de goedkoopste die er zijn, hebben een lifecycle van 5 miljoen (!) keer.

Bron: https://www.snaptron.com/products/standard-domes/tc-series/

En deze veelgebruikte: https://docs.rs-online.com/5010/0900766b80dbe05c.pdf, meer dan 10 miljoen keer.

Ik herhaal; een consumenten device waarbij de aan/uit button na een paar honderd keer defect raakt hoort niet op de markt te komen.

Hier is sprake van een sporadisch probleem. Als KPN of haar leverancier aan kwaliteitszorg doet dan moeten ze het modem omruilen en onderzoeken waarom hij defect is geraakt. Doen ze niet, maar zou wel moeten.


Prima @Ernst-Jan!


@miranda2118 Omdat u een klantenservicemedewerker snotneus kan noemen, neem ik aan dat u al enkelkinderen heb. Denk a.u.b aan uw enkelkinderen en doe niet mee aan de e-waste wegens een onderdeel van 10 cent een heel modem van paar honderd euro plus logistiek/verzend kosten laten omruilen.

Koop een draadlos schalkenlaar dan kan u van uw luie stoel de modem aan en uit zetten.

Of koop zo een schakelaar

Kosten ongeveer 1€


Modem 24/7 aan laten. Blijft je vaste telefoon ook werken. Modem uit → vaste telefoon werkt niet. En de mobielen moeten verbinding maken met het mobiele netwerk. Wat ze minimaal 10 x tot 25 x meer vermogen kost, meer signaal afgeven en de batterij sneller leeg is. Vaker opladen.

En heb je een noodknop dan werkt die ook niet als het modem uit staat. Geen internet en geen vaste verbinding.


@miranda2118 Omdat u een klantenservicemedewerker snotneus kan noemen, neem ik aan dat u al enkelkinderen heb. Denk a.u.b aan uw enkelkinderen en doe niet mee aan de e-waste wegens een onderdeel van 10 cent een heel modem van paar honderd euro plus logistiek/verzend kosten laten omruilen.

Koop een draadlos schalkenlaar dan kan u van uw luie stoel de modem aan en uit zetten.

Of koop zo een schakelaar

Kosten ongeveer 1€

Ik heb idd kinderen en zelfs kleinkinderen, het gaat mij erom dat KPN echt niet goedkoop is en als ik dan bel dat ik gewoon netjes behandeld wil worden en ik kan wel aan het kopen blijven de wifi is hier prut, heb al snellere wifi genomen zodat alles hier op de wifi kan, dat was dus nog niet genoeg en nu weer 2 superwifi punten waar stopt het dan ?

 


Modem 24/7 aan laten. Blijft je vaste telefoon ook werken. Modem uit → vaste telefoon werkt niet. En de mobielen moeten verbinding maken met het mobiele netwerk. Wat ze minimaal 10 x tot 25 x meer vermogen kost, meer signaal afgeven en de batterij sneller leeg is. Vaker opladen.

En heb je een noodknop dan werkt die ook niet als het modem uit staat. Geen internet en geen vaste verbinding.

Mijn modem staat 24/7 aan dus dat is het niet en vaste telefoon heb ik niet !


Mijn modem staat 24/7 aan dus dat is het niet

Wat is dan het punt dat de aan/uit knop (witte drukknop) het niet doet? En waardoor is ie stuk…..

Ik begrijp dat je modem wel gewoon werkt. Het is niet dat je nu zonder internet of televisie zit.

Daar hoef je je dan toch niet zoooo druk om te maken. Gewoon héél rustig aansturen op vervanging. Ik ben het ermee eens dat je een goed werkend modem moet hebben met alle knopjes. Als je het modem niet uit zet is er toch geen haast bij? Hij kan ook uit door de adapter uit het stopcontact te halen tenslotte en dat hoeft dus eigenlijk … NOOIT. Ik kan me de laatste herstart van mijn kpn modem niet heugen.

  • Vaak is de enige reden voor herstart dat de vaste telefoon niet werkt. Maar die heb je niet.

Je hebt de aan/uit knop van het modem misschien 1 of 2 x per jaar nodig voor een herstart. Maar vaak ook helemaal niet.

En eh, er zijn minstens 2 nog duurdere providers: Ziggo en Freedom. Die laatste is veel duurder. En over de service van de goedkope (...) providers kunnen we nog wel een boompje opzetten. Die zullen meestal helemaal geen modem wat werkt (omdat het niet uit kan met de knop) omwisselen. 

Mijn buurvrouw zat bij BudgetThuis. Modem had bijna elke dag een herstart nodig. “Ja maar mevrouw, dan doet ie het toch nog?”. Fijne service.

Gewoon nog eens bellen hierover. TIP: krijg je geen medewerker maar tips waarna de verbinding wordt verbroken? Bel dan binnen 15 minuten nogmaals. De computer vraagt of je voor hetzelfde belt, dan JA zeggen. Je krijgt een medewerker. Als je dan rustig uitlegt dat je niet 1,2,3, bij de stekker kan als het modem gereset zou (!) moeten worden dan zou er vast en zeker een omruil ingezet worden. 

En tref je (weer) een onwillige telefonist? Dan volgende dag nog eens. Je modem werkt; haast is niet geboden.

SUCCES 👍

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- op je mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Beste @miranda2118, welkom! Jammer om te lezen dat het aan-/uitknopje niet meer werkt. Hierboven worden goede tips gegeven, hoe je hiermee om kunt gaan. Ook ik vraag me een beetje af of het hiervoor nodig is om het modem om te ruilen. Zo vaak zal je het knopje niet gebruiken. Dat gezegd hebbende, snap ik ook als je een ‘heel’ product wilt. Heb je het advies van Peter ter harte genomen en opnieuw gebeld met ons?