Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik ben al een aantal jaren klant bij Telfort/KPN maar begin mij steeds meer te ergeren aan het feit dat er op mijn adres nog altijd MAAR 33 Mbit/s gehaald kan worden aan downloadsnelheid. Dit lijkt mij niet meer helemaal van deze tijd. Helemaal met HD Streams e.d. die deze amper geladen worden met deze snelheid.

Wanneer kan ik hier beterschap in verwachten in Slagharen?

 

Met vriendelijke groet,


Robin 

Wat zegt deze site over je snelheid. En staan daar Geplande upgrades vermeld? Zo nee, dan kun je bij KPNNetwerkNL navragen of er wat in de planning zit.


Ik heb de snelheid op de websites reeds gecheckt en hier komt inderdaad de 33/34 mbit/s uit.

De komende 2 maanden niets gepland. Ik ben met name benieuwd wanneer hier wel iets aan gedaan wordt aangezien ik betaal voor een abonnement van 50mbit/s. (Goedkoopste variant)


Nee, bij DSL betaal je voor een abo tot 50 Mb/s, maar daar wordt geen garantie voor gegeven, zoals wel min of meer bij glasvezel. Ik heb jaren een 100 Mb/s abo gehad (want 2 ontvangers en zo) maar haalde niet meer dan zo'n 30 (later met bonding iets meer dan 50) Mb/s. Vorig jaar is mijn aansluiting overgezet naar VVDSL waarbij ik met bonding nu ruim 200 Mb/s haal.

Jammer dat dat er voor jou nog niet inzit. Op KPNNetwerkNL kun je aangeven dat je geïnformeerd wilt worden over een mogelijk op handen zijnde netwerkupgrade (glasvezel), maar dat helpt niet om het proces te versnellen. 


Hallo @Rarkes een HD-stream kost niet veel bandbreedte, hooguit 8 à 10Mbit/s, net als bij de tv-decoder van KPN,  dan heb je nog bijna 25Mbit/s tot je beschikking, bekabeld gemeten.