Skip to main content
Beantwoord

Aangemeld voor glasvezel in nov 2024, tot op heden nog helemaal niets behalve verschuiven van startdatum

• 29 maart 2025
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Er zijn wel 4 afspraken gemaakt, de laatste was een schietploeg die er achter komt dat in een hofje je voldoende lengte persluchtkabel nodig hebt..anders lukt het niet.

De aansturing van onderaannemers door KNP is duidelijk onvoldoende, 3x thuis gebleven vanwege (KPN) afspraken..   ik begin dit zat te worden..

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi ​@RijkZ, jammer om te lezen dat 't zo stroef loopt met de aanleg van glasvezel! Het aanleggen van glasvezel wordt inderdaad vaak door een aannemer gedaan, maar uiteindelijk wel in beheer gehouden door KPN (netwerk). Als je dat interessant vindt, in dit artikel lees je meer over hoe de glasvezelaanleg in zijn werk gaat.

Als het niet gaat zoals zou moeten, zoals ik lees in je berichten, dan is het inderdaad verstandig om contact op te nemen met onze glasvezelcollega's van KPN. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak maken. Deze community is van KPN als provider, we kunnen je hier verder helpen zo gauw de aansluiting klaar voor gebruik is. Ik hoop dat je glasvezelaansluiting nu snel in orde gemaakt wordt!

Bekijk origineel

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@RijkZ 

Welkom op de community van KPN.

Voor en alles omtrent de aanleg van glasvezel moet je bij netwerkbeheerder KPN zijn, die gaan over de aanleg en aansturing van (onder-) aannemers die Netwerkbeheerder KPN in huurt.
Nu plaats je jouw bericht bij Provider KPN, die komt pas in beeld zodra de aansluiting in jouw woning gerealiseerd en aangesloten is.

Bel daarom even met Netwerkbeheerder KPN via: 088 006 37 44
(Bereikbaar van Maandag t/m Vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Je kunt daar ook een officiële klacht indienen, als je dat wenst.
Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het online klachtenformulier: Klachtenformulier Netwerkbeheerder KPN

• 3772 reacties
  • 29 maart 2025
RijkZ schreef:

De aansturing van onderaannemers door KNP is duidelijk onvoldoende, 3x thuis gebleven vanwege (KPN) afspraken..   ik begin dit zat te worden..

Er is helemaal geen aansturing. Die onderaannemers moeten het gewoon zelf regelen. KPN bemoeit zich er helemaal niet mee. Dacht je nou echt dat KPN aan de aannemers gaat vertellen welke apparatuur ze moeten gebruiken? Dat is onzin natuurlijk. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 31 maart 2025

@michel> inderdaad berichtplaatsing bij provider KPN is dan niet juist,  netwerkbeheerder KPN uiteraard al lang benaderd, reactie is door verbinden met onderaannemer, onderaannemer zegt situatie is bekend we maken een afspraak… en hierna gebeurt er niets..

@marlon> dat KPN netwerk hier een afwachtende houding (qua sturing) aannemen is mij nu wel duidelijk geworden, maar toch vind ik het vreemd dat de onderaannemers eigenlijk de vrije hand krijgen, KPN netwerk zal toch wel kaders hebben afgesproken ( bv maximale termijnen om klant aan te sluiten etc).  Dat is wat ik bedoel met aansturen, je krijgt wel mail over verschoven startdatum van abbo, dan is het eenvoudig om te zien dat aansluiting klant nog niet is voltooid, en dat dit bv de afgesproken termijnen overschrijdt.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@RijkZ, jammer om te lezen dat 't zo stroef loopt met de aanleg van glasvezel! Het aanleggen van glasvezel wordt inderdaad vaak door een aannemer gedaan, maar uiteindelijk wel in beheer gehouden door KPN (netwerk). Als je dat interessant vindt, in dit artikel lees je meer over hoe de glasvezelaanleg in zijn werk gaat.

Als het niet gaat zoals zou moeten, zoals ik lees in je berichten, dan is het inderdaad verstandig om contact op te nemen met onze glasvezelcollega's van KPN. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak maken. Deze community is van KPN als provider, we kunnen je hier verder helpen zo gauw de aansluiting klaar voor gebruik is. Ik hoop dat je glasvezelaansluiting nu snel in orde gemaakt wordt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 april 2025

Update:  afgelopen zaterdagmiddag (5apr) staat er opeens (niet aangekondigd) een schietploeg voor de deur, keurig de glasvezelkabel geschoten onder betonnen plaat in de schuur, glasvezel ligt nu klaar om door voorgevel de woning in te brengen.

Benieuwd naar de vervolgstappen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22138 reacties
  • 7 april 2025

Dat is mooi! Hou er wel rekening mee dat het zomaar nog een jaar kan duren eer de aansluiting echt helemaal klaar is want er moet waarschijnlijk nog heelveel gebeuren aan de andere kant.

Reageer