Skip to main content

Beste kpn mijn vraag is waarom heeft de monteur mijn Expedia v10 modem aangesloten op een oud ptt aansluiting in de meterkast terwijl er een veel nieuwere isra aansluiting zit in de woonkamer ik zit hier nu met internet wat 10 tot 15 keer per dag wegvalt 

 

Hoi @Robert1987 . Een monteur is verplicht om de experiabox zo dicht mogelijk bij de hoofd is/ra aan te sluiten.

Ik ken de situatie bij jou niet. Is dat kastje in de woonkamer doorgelust vanaf het is/ra in de meterkast?  Heb jij zelf de mogelijkheid om de experiabox op dat andere kastje aan te sluiten? Er is een kans dat de storing blijft als het issue verderop in ons netwerk zit.. Het zou ook kunnen dat er helemaal geen signaal op dat kastje staat. Ik hoop dat je hiermee kunt (en wilt ) experimenteren.


Valt de wifi weg of de verbinding met de buiten wereld, testen met een bekabelde computer,  of, heb je ook tv, valt die ook weg ?

 

Is dat kastje in de woonkamer doorgelust vanaf het is/ra in de meterkast? 

Dat veronderstelt dat deze aansluiting nog parallel aangesloten is, dat is hoe dan ook geen goed idee, bij het gevoelige DSL signaal is een Y stuk uit den boze. Maar als het door een KPN-er is aangesloten dan zal dat niet het geval zijn.

 

Dit laatste stukje schreef ik hier ook :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kan-ik-een-tweede-modem-gebruiken-voor-interactieve-tv-493405#post943732


Een goede KPN-monteur met hart voor zijn vak had dat oude IS/RA-punt in de meterkast meteen in orde gemaakt.


Het kan iets netter maar als alle verbinding goed vast zitten dan hebben de elektronen daar geen weet van.


Het kan iets netter maar als alle verbinding goed vast zitten dan hebben de elektronen daar geen weet van.

:-)


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.