Skip to main content
Beantwoord

Aanleg glasvezel alleen mogelijk in 1 helft van de flat, hoe nu verder?

• January 29, 2026
  • 36 reacties
  • 362 keer bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

• Auteur
  • Helper
  • February 2, 2026

@Ik_Combineer  dat zou mooi zijn, maar er wordt iets anders gezegd door KPN medewerkers die ik gesproken heb

Als het niet mogelijk is zal je moeten overstappen.

Ik hoop dat jij gelijk hebt, zou een hoop gezeur schelen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 2, 2026

Ik ben monteur van KPN en ​@Alex van KPN is hier als community medewerker welke namens KPN zwart op wit schrijft dat je niet zonder diensten komt te zitten.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 12, 2026

@Fer2011, ik heb hier nog overleg over gehad en ik zou toch graag willen kijken wat ik kan zien op het adres van je moeder. 

Ik zie dat je in je profiel gegevens hebt ingevuld, zijn dit je eigen gegevens of die van je moeder? Het gaat mij alleen om een postcode en huisnummer. Zou je dit willen bevestigen en anders alsnog willen toevoegen in het profiel? Alleen de moderators kunnen dit zien. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • February 12, 2026

@Alex van KPN 

Hoi alex, er is een medewerker geweest, die er niet helemaal uitkwam, de buurvrouw bood uitkomst, die zei, kijk even hoe ze het hier gedaan hebben.

Toen zag hij het, inmiddels is zij gebeld door (?) En er is een afspraak ingepland.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 13, 2026

Blij om te horen, dit is goed nieuws! 

• Auteur
  • Helper
  • February 24, 2026

@Alex van KPN 

Donderdag komen ze langs voor de installatie Alex,

Ik ben benieuwd, en laat je weten hoe het gegaan is

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi Fer, en? Is alles gelukt? 😊

• Auteur
  • Helper
  • March 2, 2026

@Alex van KPN 

Hoi Alex,

Ik ga morgen even kijken.

Het glasvezel kastje is geplaatst ( in de meterkast )

Het modem staat in de woonkamer, dus ik moet even kijken of ik het modem kan verplaatsen, anders moet er 20 meter kabel door het huis.

Dus we zijn een stuk verder, ik laat je weten wanneer het werkt.

Bedankt voor je belangstelling,

Fer

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 2, 2026

​Het glasvezel kastje is geplaatst ( in de meterkast )

Het modem staat in de woonkamer, dus ik moet even kijken of ik het modem kan verplaatsen, anders moet er 20 meter kabel door het huis.

Waar moet die 20 meter kabel naartoe? (Aangenomen dat het modem nu al is aangesloten aan dat glasvezelkastje; zo niet dan is de installatie nog niet compleet.)

Of misschien is er spraakverwarring over het glasvezelaansluitpunt en het glasvezelkastje. Dat laatste wordt over de eerste geschoven, aangesloten op een 220 volt stopcontact, en met een standaard UTP-kabel verbonden met het modem.

Ook voor het aansluiten van het glasvezelkastje kun je een monteur laten komen. En als er nu een koperdraad voor de telefoon/DSL van de meterkast naar de woonkamer loopt, dan kan een monteur misschien de telefoondraad vervangen door zo’n UTP-kabel. Dan kan het modem in de woon­kamer blijven staan.

• Auteur
  • Helper
  • March 2, 2026

@Arjan van B Het glasvezel kastje is nog niet aangesloten op het modem, vandaar dat stuk kabel waar ik het over had.

Ik moet even kijken hoe het nu zit, en inderdaad desnoods een afspraak maken om het aan te sluiten.

Bedankt voor je reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 3, 2026

Hou ons op de hoogte, ik volg dit ook met belangstelling en benieuwd hoe het uiteindelijk wordt aangesloten (door een monteur).