Skip to main content
Beantwoord

Aanleg glasvezel bij verhuizing

• October 10, 2025
  • 40 reacties
  • 394 keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Maikel_1990
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • November 14, 2025

@Arjan van KPN Blijkbaar is er vanuit KPN geen afspraak ingepland dus geen idee wie of wat die kennis heeft gebeld en wat er nu gaat gebeuren. Oplever datum is naar vandaag gezet, maar waarom geen idee.

Vorige aannemer heeft het blijkbaar als storing weggezet en verzoek voor herplanning. 

Wat er is afgesproken geen idee, komt er iemand langs of is het alleen voor een patch in de kast?

Maikel_1990
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • November 14, 2025

Blijkbaar is er ook een bedrijf bekend op dit adres, hoop niet dat die informatie roet in het eten gooit met alles.

Onderaannemer van KPN netwerk staat blijkbaar ingepland tussen 10:00 en 14:00.

Maikel_1990
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • November 14, 2025

Ben er eigenlijk een beetje klaar mee met het hele verhaal.

1. 29 oktober zou het opgeleverd worden, werd 27 oktober maar lukte niet omdat de kabel te hoog zat
  2. 12 november nieuwe afspraak met hoogwerker, monteur nog van alles na gekeken
  3. Vandaag 14 november monteur komt langs, zegt waarschijnlijk liggen de kabel kruislings maar kan zelf de wijkkast niet in.

Alles wat mis kan gaan lijkt mis te gaan. Ben eigenlijk langzaam op het punt aan het komen om tegen die kennis te zeggen neem maar Ziggo af en hopen dat het dan wel gelijk werkt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 14, 2025

Je had het al een beetje voorspeld, maar nu blijkt het ook nog waarheid te worden. Ik voel met je mee en vooral met die kennis van je. Daar heb je niet zoveel aan natuurlijk en als het had gekund, had ik al erop ingesprongen. Maar het issue ligt niet echt binnen mijn bereik en dat van KPN (de provider). Het is nu weer aan KPN Netwerk of een (onder)aannemer om dit op te lossen. Ik ga er vanuit dat de monteur van vandaag dit ook weer heeft door geëscaleerd. 

Ik vind het heel sneu hoe het gaat, maar ik denk dat het nog steeds in ieders belang is dat er uiteindelijk een werkende glasverbinding in het huis komt. Dan heeft die kennis meer mogelijkheden in de toekomst en wie zegt dat onze oranje concurrent altijd stabiel gaat werken. Vast wel, maar het is wel zo fijn dat je altijd kan overstappen. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

Je had het al een beetje voorspeld, maar nu blijkt het ook nog waarheid te worden. Ik voel met je mee en vooral met die kennis van je. Daar heb je niet zoveel aan natuurlijk en als het had gekund, had ik al erop ingesprongen. Maar het issue ligt niet echt binnen mijn bereik en dat van KPN (de provider). Het is nu weer aan KPN Netwerk of een (onder)aannemer om dit op te lossen. Ik ga er vanuit dat de monteur van vandaag dit ook weer heeft door geëscaleerd. 

Ik vind het heel sneu hoe het gaat, maar ik denk dat het nog steeds in ieders belang is dat er uiteindelijk een werkende glasverbinding in het huis komt. Dan heeft die kennis meer mogelijkheden in de toekomst en wie zegt dat onze oranje concurrent altijd stabiel gaat werken. Vast wel, maar het is wel zo fijn dat je altijd kan overstappen. 

kan eventueel ​@Ward_ met TS meekijken

Maikel_1990
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • November 17, 2025

Helaas, monteur is vandaag langs geweest.

Heeft een tester op de kabel gezet en geconstateerd dat de kabel wel op de juiste switch uitkomt dus dat de activatie geen probleem moet zijn.

Maar dat er dus achter de schermen iets niet doorloopt. Heeft ook nog met iemand van KPN gebeld omdat die zelf niet de ONT kon activeren omdat er iets met zijn certificaat zou zijn.

En nu heeft blijkbaar Odido ook een storing, dus het gaat lekker.

Maikel_1990
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • November 17, 2025

Gelukkig was de storing van korte duur van Odido.

Monteur zou nog rondbellen en terugbellen als die meer wist, is echter niet gebeurd.

Wel zelf KPN gebeld omstreeks half 4 omdat de verhuisdatum ineens verzet was naar 12 november en met een notitie dat ze beter mijn konden contacten omdat mijn kennis er niet veel verstand van heeft en van de week mocht er nog een monteur moeten komen (hopelijk niet) waarschijnlijk geen 5de keer vrij krijgt van zijn werk.

Ze konden zien dat er wel het een en ander op de achtergrond gebeurde. Maar glasvezel modem is helaas nog niet online. Vindt het nu wel erg lang duren. At least, normaal gesproken is zijn factuur datum op de 17de van de maand, er is vandaag geen nieuwe factuur bijgekomen dus misschien de facturen van het thuis pakket op on hold gezet?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 18, 2025

Ik las het gisteren dat er een storing was met Odido. Gelukkig is er weer een verbinding. 

Dit verhaal wil maar geen (gelukkig) einde krijgen zo lijkt het. Erg frustrerend voor jou en diegene waar je dit voor regelt. Ik ben ook nog even bezig geweest en gekeken of ik iemand kon vinden die er naar wil kijken. Die heb ik het serienummer van de ONT doorgegeven wat jij mij eerder stuurde, maar er wordt een ander serienummer gedetecteerd. Weet je 100% zeker dat je het serienummer van de ONT wat daar hangt hebt doorgegeven? En wat ook belangrijk is: Staat de ONT aan op dit moment? Zou je mij dit kunnen laten weten in een privébericht? 

Maikel_1990
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • November 19, 2025

Vanochtend werd mijn kennis gebeld dat de ONT op afstand geactiveerd is en online zou moeten zijn. Kennis bevestigde dat de connection nu wel stil bleef staan/continu bleef branden.

Vanochtend gelijk langs gegaan om te kijken en om de kabels van zijn pc en tv+ kastje van mij ff om te gooien van de Odido modem naar zijn eigen modem en alles werkte inderdaad.

Nu KPN zelf nog die denk bevestiging moet krijgen van KPN Netwerk dat alles werkt en de verhuizing rond is? Want als ik pakket probeer aan te passen zodat die zelf TV+ heeft geeft die nog aan dat er een verhuizing/wijziging open staat.

Maikel_1990
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • November 20, 2025

Had het gisteren al prive gevraagd.

Maar kennis is gisteren iets na 11 uur gebeld dat er een monteur moest langs komen, heeft toen aangegeven dat het wel in de middag kon, echter mocht die niet eerder naar huis van zijn werk omdat die al 4x een ochtend vrij had genomen. Heeft toen aan mijn gevraagd of ik langs kon gaan maar moest zelf in de middag starten met mijn werk.

Heb toen gebeld dat de afspraak niet uitkwam en het om duidelijkheid gevraagd. 1ste persoon die ik aan de telefoon had was vrij onbeleefd want het zou om een noodkabel gaan, en de signaal waardes zouden slecht zijn en daarom moest er een monteur komen. Gaf aan dat het gisteren niet uit kwam en dat ik het ook niet snapte omdat het nu werkte. Toen ik later nog een keer belde was ik een stuk vriendelijker te woord gestaan. Heb ook aangegeven dat de angst er is dat als er weer aan de kabel gewerkt wordt dat het straks weer niet werkt. Dus hoe het nu zit geen idee.

Heeft dit hele verhaal anders met een mogelijke kruising te maken die er nog uitgehaald/gecontroleerd moet worden?

Maikel_1990
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • November 20, 2025

Net weer gebeld door mijn kennis dat die te laat was met KPN opnemen. In zijn mail stond een terugbel verzoek dus zelf teruggebeld. De aannemer heeft het ticket op bijzondere wijze gesloten met de mededeling klant wilt geen glasvezel. En dat terwijl alles nu werkt naar behoren en dat ook aangegeven richting de aannemer en net tegen de medewerker van KPN. Ook aangegeven dat we na 4x vrij gevraagd te hebben voor de monteur eigenlijk wel klaar waren met iedere keer een monteur over de vloer te hebben en er vrij voor te moeten vragen.

Gevraagd of ze mijn nummer willen noteren als ze contact moeten opnemen. Mocht er alsnog een monteur moeten komen kan dat uiteraard maar liever niet nu alles werkt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 20, 2025

Ik heb goed nieuws! Een nieuw monteursbezoek is niet meer nodig, want de glasverbinding werkt goed en zal ook blijven werken. Er zal niets geannuleerd worden. De verhuisorder is nu ook gereed gemeld, dus dat betekent dat de contractant (of jij samen met diegene) de gewenste wijzigingen kan doen aan het pakket. 

Nogmaals wil ik benadrukken dat de contractant echt blij mag zijn met jou en je betrokkenheid. Dat heeft denk ik wel enkele zaken in een versnelling hoger gezet. En hopelijk geniet je kennis nu en in de toekomst van zijn glasvezelverbinding!

Als er nog vragen zijn of als je nog iets kwijt wil hierover, brand dan vooral nog los!

Maikel_1990
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • November 20, 2025

Ik zag de mails inderdaad al voorbij komen dat verhuizing rond was en tv+ gelijk aangevraagd.

Heel fijn dat er niks geannuleerd wordt of nog een monteur moet komen.

Kennis is heel blij dat het nu werkt, compensatie is ook al geregeld.

Wil jou (Arjan) en je contactpersoon ook heel erg bedanken!

Maikel_1990
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • November 24, 2025

Toch nog een vraagje, er is een 2de mail ontvangen over het terug sturen van de decoder.

1 decoder (die hij had) en het noodpakket is al teruggestuurd. Ik vermoed dat die de 2de decoder ooit eens heeft weggooid omdat zijn tv boven toen kapot is gegaan. Heeft die dus maanden lang voor betaald en niet gebruikt.

Maar moet ik daar nog actie op ondernemen, of de factuur van die decoder afwachten? 

Gaat trouwens echt om die oude Motorola decoders. arris 2952 vip dacht ik.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 26, 2025

Als die decoder al zo oud was, dan verwacht ik dat die ook niet heel gedetailleerd bij ons geregistreerd staat, Maikerl. En dan kan je kennis de herinneringen die hij hiervoor gaat krijgen gewoon negeren.