Skip to main content
Beantwoord

Aanleg glasvezel: ik word gedwongen om een afspraak te maken?

• September 25, 2025
  • 2 reacties
  • 68 keer bekeken

Wie of wat is Hanab? Ik vind hun bedrijfsnaam en benadering heel raar. Ik heb namelijk al glasvezel aangelegd gekregen. Tot de voordeur. Ik hoef het nog niet in huis. Maar heb nu het gevoel dat die keuze al gemaakt is. Voelt niet ok.

Admin: afbeelding gewijzigd ivm de privacy

Beste antwoord door Ik_Combineer

Hanab is de niewe naam van Volkerwessels Telcom. Hun leggen, in opdracht van KPNNetwerk, glasvezel aan in delen van Nederland.

Als u weigert glasvezel aan te laten leggen is dat uw goed recht. Houdt er dan alleen wel rekening mee met het einde van het gebruik van de koperkabel waar u nu op zit. Dit gebeurd 3 jaar na de aanleg, dus rond oktober 2028.

U zal rond die tijd nogmaals berichten krijgen om over te gaan op glasvezel, en doet u dat niet zal het contract worden ontboden en heeft u geen diensten meer. Het beste (en toekomstbestendigst) is om akkoord te gaan om het glasvezel kostenloos aan te laten leggen.

2 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 25, 2025

Hanab is de niewe naam van Volkerwessels Telcom. Hun leggen, in opdracht van KPNNetwerk, glasvezel aan in delen van Nederland.

Als u weigert glasvezel aan te laten leggen is dat uw goed recht. Houdt er dan alleen wel rekening mee met het einde van het gebruik van de koperkabel waar u nu op zit. Dit gebeurd 3 jaar na de aanleg, dus rond oktober 2028.

U zal rond die tijd nogmaals berichten krijgen om over te gaan op glasvezel, en doet u dat niet zal het contract worden ontboden en heeft u geen diensten meer. Het beste (en toekomstbestendigst) is om akkoord te gaan om het glasvezel kostenloos aan te laten leggen.

• September 25, 2025

Als je later laat aanleggen, dan zijn daar mogelijk kosten aan verbonden.