Skip to main content

Sinds vorig maand worden er langzaam flats aangesloten op glasvezel. Maar ik krijg te horen dat de glasvezel aansluiting in de meterkast word gezet maar hoe zal dit gaan ? Want onze meterkast zit in onze portiek een trap beneden. Hoe zullen wij dan onze modem in de woonkamer kunnen zetten en onze 2 kpn boxen erop aansluiten. Want onze meterkast is niet in onze appartement.

Er zal vanuit de meterkast nog een internet kabel getrokken moeten worden naar de woning. Leg dat eens voor hoe de woningbouw dát voor zich ziet. Verder moet er natuurlijk een stopcontact in de meterkast zitten voor minimaal het glas NT. Want er is natuurlijk wel stroom voor nodig. 

Dan vanaf het glas kastje één internet kabel, minimaal CAT 5e, naar je woning en daar een RJ45 aansluiting. Daar kan dan het modem op via WAN.

Zelf heb ik er nogal wat moeite in gestoken dat bij ons appartementen complex (uit 1958, ook meterkasten buiten woning en géén loze buis de woning in) die glasvezel niet in de meterkast maar de huiskamer kwam. Want onze woningbouw was in eerste instantie nogal kortzichtig. “het is nuts voorziening dus meterkast” 

Er zal vanuit de meterkast nog een internet kabel getrokken moeten worden naar de woning. Leg dat eens voor hoe de woningbouw dát voor zich ziet. Verder moet er natuurlijk een stopcontact in de meterkast zitten voor minimaal het glas NT. Want er is natuurlijk wel stroom voor nodig. 

Dan vanaf het glas kastje één internet kabel, minimaal CAT 5e, naar je woning en daar een RJ45 aansluiting. Daar kan dan het modem op via WAN.

Zelf heb ik er nogal wat moeite in gestoken dat bij ons appartementen complex (uit 1958, ook meterkasten buiten woning en géén loze buis de woning in) die glasvezel niet in de meterkast maar de huiskamer kwam. Want onze woningbouw was in eerste instantie nogal kortzichtig. “het is nuts voorziening dus meterkast” 

Hier een foto https://cdn.discordapp.com/attachments/1090759543232933930/1291506293357678652/A7C7EE88-DAB0-4E0E-8CF3-D33B41320A96.jpg?ex=67005877&is=66ff06f7&hm=141f42b6ff22f5226d5a8f0d657a31416db6ea3a9c4f2bf7ef9c7879bc99e5a2&

Hier een foto https://cdn.discordapp.com/attachments/1090759543232933930/1291506293357678652/A7C7EE88-DAB0-4E0E-8CF3-D33B41320A96.jpg?ex=67005877&is=66ff06f7&hm=141f42b6ff22f5226d5a8f0d657a31416db6ea3a9c4f2bf7ef9c7879bc99e5a2&

Daar zit de meterkast helemaal 

Zo. Als er geen loze buis voor een kabel naar de woning gaat is dat natuurlijk een idiote plek. En die loopt er vast niet. 

En als er geen stopcontact zit mág het helemaal niet. En die zit er vast niet.

Dat zijn twee dwingende voorwaarden voor de aanleg van glasvezel. 

Je kunt foto's hier plaatsen met de zwarte button met de witte bergen. 

Zo. Als er geen loze buis voor een kabel naar de woning gaat is dat natuurlijk een idiote plek. En die loopt er vast niet. 

En als er geen stopcontact zit mág het helemaal niet. En die zit er vast niet.

Dat zijn twee dwingende voorwaarden voor de aanleg van glasvezel. 

Je kunt foto's hier plaatsen met de zwarte button met de witte bergen. 

Ja we hebben geen stop contact is er een mogelijk dat ze het in de woonkamer installeren 

Hier is het uiteindelijk in de woonkamer gekomen. Na ingrijpen van KPN Netwerk nota bene. De kpn moderator die hier nog komt weet wie ik bedoel. Kan ingeseind worden via moderator. Die komt hier nog.

Hier is het uiteindelijk in de woonkamer gekomen. Na ingrijpen van KPN Netwerk nota bene. De kpn moderator die hier nog komt weet wie ik bedoel. Kan ingeseind worden via moderator. Die komt hier nog.

Hoe installeren ze dit in de woonkamer met een ladder via de buitenkant ?

Hoe installeren ze dit in de woonkamer met een ladder via de buitenkant ?

Ja, of een kraan.

Er komt een gootje op de muur waarin de glasvezel kabel loopt, die boren ze naar binnen en klaar!

Bij ons huurden ze een kleine hoogwerker die tot 3 hoog komt. En kabel gootje.

Rechts is ie al door de muur. Links staat de goot klaar voor montage. 

Bij ons huurden ze een kleine hoogwerker die tot 3 hoog komt. En kabel gootje.

Rechts is ie al door de muur. Links staat de goot klaar voor montage. 

Dankjewel voor de foto’s hopelijk word dit ook zo bij mij gedaan 

Reageer