Skip to main content

Vanochtend weigerde ik een paar werklui om mijn tuin om te spitten om glasvezel aan te leggen.

Ik heb namelijk al glasvezel met Delta. Zij luisterden niet en hebben ondanks mijn 4 malige weigering toch een oranjekabel in mijn prive tuin aangelegd.

Kan ik de oranjekabel nu wegknippen. en schade verhalen voor mijn tuin?  Ik ben de eigenaar van het perceel en de woning.

Ik zou vooral niet gaan knippen, bovendien is er een zeer grote kans dat je dit soort werkzaamheden door moet laten gaan (zie koopcontract).

Gewoon een nette brief aan KPN (Netwerk) schrijven en hun in gebreke stellen voor de schade.


Zou dat in een koopcontract staan? Wat voor belang heeft de verkoper daar bij?

En in 1990, toen ik mijn huis kocht dacht men al helemaal niet aan glasvezel.


Het zal bedoeld zijn als “rolletje in de stoep”, zo doet men dat wel vaker als de bewoner (van dat moment) geen glasvezel wenst.
Maar dan nu net naast de stoep ws.

Onder (laten) stoppen en mooi zo laten.
Op termijn kan men die dan (tegen extra kosten) alsnog naar binnen leggen.

Maar, communicatief allemaal niet handig en, meer dan 1 glasvezel per huis is pure onzin en geldverkwisting.


Zou dat in een koopcontract staan? Wat voor belang heeft de verkoper daar bij?

En in 1990, toen ik mijn huis kocht dacht men al helemaal niet aan glasvezel.

Ik weet de exacte tekst niet maar vaak staat er iets over infrastructuur zaken.


Voor dit soort vragen/klachten moet je niet bij de provider kpn zijn, waar dit forum van is, maar bij de kabelexploitant KPNNetwerk. Tenzij de aanleg is uitgevoerd door Glaspoort.

 


Zou dat in een koopcontract staan? Wat voor belang heeft de verkoper daar bij?

En in 1990, toen ik mijn huis kocht dacht men al helemaal niet aan glasvezel.

Ik weet de exacte tekst niet maar vaak staat er iets over infrastructuur zaken.

En waarom zou ik zoiets opnemen in het koopcontract als ik mijn huis verkoop?

Heb ik geen enkel belang bij, en zo is bij de tweede eigenaar dit beding, als het er al was, verdwenen.


Laten we het on-topic houden. Meneer heeft aangegeven eigenaar te zijn van het perceel dus het betreft geen huurwoning of koopwoning waar de verhuurder / VVE toestemming heeft verleend. In dat geval mag KPNNetwerk simpelweg geen glasvezel in uw tuin leggen zonder toestemming. U kunt uw klacht en schade melden op hun site. 
https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

 

https://www.kpnnetwerk.nl/klacht-indienen/


@Jh DeroonHiermee heb je tenminste keus tussen verschillende glasvezelnetwerken.
Hiermee voorkom je een monopolie van een glasvezelnetwerk.

Er zijn providers die niet over Delta glasvezel leveren (bijvoorbeeld KPN).
Er zijn providers die niet over KPN glasvezel leveren (bijvoorbeeld Delta).
Er zijn providers die wel leveren over een eigen glasvezel, Delta glasvezel en KPN glasvezel (bijvoorbeeld ODIDO).


Maar niet iedereen heeft behoefte aan die keuze. Ik heb nu KPN glasvezel, en heb helemaal geen behoefte aan Delta of Odido glas,

En als ik nog denk aan de puinhoop die KPNNetwerk heeft gemaakt van de glasvezel aanleg zou ik Delta of Odido glasvezel zo snel mogelijk stoppen, als dat hier zou komen. Die ellende wil ik geen tweede keer. Ook als dat wellicht de verkoopwaarde van mijn huis drukt.


Hoi @Jh Deroon :  Ik sluit me aan bij @Ik_Combineer . Verder kan ik er niks zinnigs over zeggen.

Het lijkt me, als die woning jouw eigendom is, dat ze hebben te respecteren als jij daar geen gegraaf wilt hebben.  Maar dit forum is niet de plek waar we daar iets mee kunnen. Wij leveren over de infrastructuur die door KPNNetwerk wordt aangelegd.