Skip to main content

Ik ben onlangs online akkoord gegaan met aanleg glasvezel en kreeg daarvan een bevestiging van KPN.

Vandaag stond iemand van KPN aan de deur die me wéér naar mijn persoongegevens vroeg, wat ik uiteraard heb geweigerd.

Waarom stuurt u die man op pad, als u mijn gegevens al heeft?

Omdat die man waarschijnlijk een onderaannemer is die uw gegevens niet heeft…

Of misschien heeft die de gegevens wel maar wil hij deze alleen controleren. Het was waarschijnlijk de schouwer die kwam kijken waar u het glasvezelkastje geplaatst wilde hebben.


Hij was van KPN: jasje + badge. Was hij dan een onderaannemer?

Over een kastje heeft hij het niet gehad.

M.a.w. als hij voor andere zaken kwam dan alleen mijn gegevens had hij dat duidelijk kunnen aankondigen.


Hij was van KPN: jasje + badge. Was hij dan een onderaannemer?

Ja. Onderaannemers lopen ook gewoon met KPN jasjes aan. Anders laat helemaal bijna niemand ze binnen. 

Over een kastje heeft hij het niet gehad.

Zover is die niet gekomen gok ik...

M.a.w. als hij voor andere zaken kwam dan alleen mijn gegevens had hij dat duidelijk kunnen aankondigen.

Die onderaannemers werken "gewoon" van deur tot deur zonder afspraak vooraf. Dat zal waarschijnlijk ook zo zijn als ze daadwerkelijk de kabel bij u binnen komen aansluiten. Eerst doen ze meestal de adressen waar de mensen thuis zijn. En waar ze dus wel binnen gelaten worden 😉

Pas later worden er brieven over de post gestuurd bij adressen die nog niet aangesloten zijn. Via die brief kan dan een afspraak ingepland worden.


Is normale gang van zaken @jeegee , men wil zeker weten dat de persoon die aan de deur komt bij het huis hoort en beslissingsbevoegdheid heeft. Ging bij mij een paar jaar terug net zo.

 


Hi @jeegee, een terechte vraag en heel goed dat hij legitimatie bij zich had. 

Hij zei niets over een kastje geef je aan, wel iets anders? Heeft hij wel de kans gehad? Verder kan ik ook bevestigen dat dit we de normale gang van zaken is. 


 Hij gaf verder niets aan, ik wacht het af.


Reageer