Skip to main content
Beantwoord

Aanleg glasvezel wordt steeds weer uitgesteld

• 19 februari 2025
  • 1 reactie
  • 72 keer bekeken

Er ligt bij ons, achter het appartementen complex, al meer dan een jaar de glasvezelkabel van KPN. In de herfst zijn ze bezig geweest om de kabel van achter in de tuin naar het gebouw te leggen. Had op dat moment er wel vertrouwen in dat het tijdsbestek van wat begin vorig jaar op de site stond: dat er eind van het jaar (2024) de aansluiting naar de woningen zou plaatsvinden, wel zouden halen. Maar helaas, in december en januari is er niets gebeurt. Ben weer eens op de site gaan kijken, en tot mijn stomme verbazing staat er dat het nu waarschijnlijk juni/juli wordt. Ik zie de bui al hangen, dit valt precies in onze vakantie periode. Hoe onbetrouwbaar wil je als bedrijf overkomen als je zulke loze beloftes doet richting cliënten waarvan je niet zonder kunt. Als aanvulling wil ik nog melden dat er vanaf het eerste begin toestemming was van de VvE. Hoop dat er eens gecommuniceerd gaat worden wat de echte reden is voor dit steeds maar uitstellen. Zonder dat er gewezen wordt naar dat ze afhankelijk zijn van een externe partijen en er zelf niets aan kunnen doen. Dat woord “kunnen” kan je dan ook vervangen door “willen” 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@J Hooijmeijer, ik kan me voorstellen dat het uitstel niet fijn voelt. Wij hebben hier, als provider, geen inzicht in. De provider KPN en de netwerkbeheerder KPN zijn 2 verschillende bedrijven, met een gescheiden administratie. Dat is omdat andere providers ook gebruik maken van het netwerk en providers mogen van de ACM geen gegevens van elkaars klanten inzien. Hoe de aanleg precies werkt kan je in dit artikel in de Kennisbank lezen:

Als provider komen wij pas aan bod bij de 5e fase, nadat de aanleg voltooid is. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met netwerk.kpn.com. Zij zullen er meer over kunnen zien.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17543 reacties
  • Antwoord
  • 22 februari 2025

Welkom op de community ​@J Hooijmeijer, ik kan me voorstellen dat het uitstel niet fijn voelt. Wij hebben hier, als provider, geen inzicht in. De provider KPN en de netwerkbeheerder KPN zijn 2 verschillende bedrijven, met een gescheiden administratie. Dat is omdat andere providers ook gebruik maken van het netwerk en providers mogen van de ACM geen gegevens van elkaars klanten inzien. Hoe de aanleg precies werkt kan je in dit artikel in de Kennisbank lezen:

Als provider komen wij pas aan bod bij de 5e fase, nadat de aanleg voltooid is. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met netwerk.kpn.com. Zij zullen er meer over kunnen zien.