Skip to main content
Antwoord

Aanleg KPN Glasvezel in Oldenzaal

• May 27, 2025
  • 3 reacties
  • 67 keer bekeken

In oude toppics lees ik dat KPN en Cogas geen overeenstemming kunnen krijgen over kpn glasvezel in Oldenzaal. 

Inmiddels zie ik veel graafwerkzaamheden in Oldenzaal. Kan het zo zijn dat KPN een eigen netwerk aanlegt? En komt er dan misschien toch KPN glasvezel in Oldenzaal? 

Via de postcode check krijg ik al jaren te lezen dat er niks in de planning is.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@RayM80 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen zijn Netwerkbeheerder KPN en Cogas twee heel verschillende bedrijven, en die moet je ook los van elkaar blijven zien.
Cogas is een energiemaatschappij voor Stadswarmte (warmtenetten in Twente en Salland), en Netwerkbeheerder KPN is voor de aanleg en onderhoud van het glasvezelnetwerk, dus twee heel verschillende bedrijven met hun eigen producten en diensten.

Op dit moment is er nog geen planning voor glasvezelaanleg van KPN binnen jouw woonplaats, dus de kans is daarom wel ook groot dat er momenteel wel een glasvezelnetwerk wordt aangelegd door ODF (Open Dutch Fiber) of Delta Fiber in Oldenzaal.

Mocht dat inderdaad het geval zijn, dan zal KPN de provider daar niet haar diensten op gaan aanbieden, maar bijvoorbeeld wel Odido, Delta, Freedom internet, en wat kleinere providers.

Wanneer KPN wel gaat beginnen met het aanleggen van glasvezel in Oldenzaal is nu nog niets over te zeggen, je kunt dit zelf checken via de volgende link: Planning en Aanleg Glasvezel KPN

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@RayM80 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen zijn Netwerkbeheerder KPN en Cogas twee heel verschillende bedrijven, en die moet je ook los van elkaar blijven zien.
Cogas is een energiemaatschappij voor Stadswarmte (warmtenetten in Twente en Salland), en Netwerkbeheerder KPN is voor de aanleg en onderhoud van het glasvezelnetwerk, dus twee heel verschillende bedrijven met hun eigen producten en diensten.

Op dit moment is er nog geen planning voor glasvezelaanleg van KPN binnen jouw woonplaats, dus de kans is daarom wel ook groot dat er momenteel wel een glasvezelnetwerk wordt aangelegd door ODF (Open Dutch Fiber) of Delta Fiber in Oldenzaal.

Mocht dat inderdaad het geval zijn, dan zal KPN de provider daar niet haar diensten op gaan aanbieden, maar bijvoorbeeld wel Odido, Delta, Freedom internet, en wat kleinere providers.

Wanneer KPN wel gaat beginnen met het aanleggen van glasvezel in Oldenzaal is nu nog niets over te zeggen, je kunt dit zelf checken via de volgende link: Planning en Aanleg Glasvezel KPN

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2025

Hallo ​@Michel.uit.Arnhem 

Bedankt voor je reactie. Cogas kabel infra heeft in oldenzaal samen met Delta het huidige glasvezel netwerk aangelegd. KPN heeft echter nooit overeenstemming kunnen krijgen om  diensten via dit netwerk aan te kunnen bieden. Het is mij een doorn in het oog dat wij geen kpn diensten/internet via glasvezel kunnen afnemen. 

Als ik dit wel wil moet ik overstappen naar een andere provider terwijl ik graag bij Kpn wil blijven.

Af en toe lees en hoor ik dat Kpn haar netwerk ook blijft uitbreiden en dat er soms ook aansluitingen in Oldenzaal worden aangelegd. Nu er in mij buurt veel graafwerkzaamheden zijn, hoopte ik dat dit van Kpn was, maar helaas... hopenlijk wel in de toekomst!

• May 27, 2025

Hallo ​@RayM80 

Misschien kan Solcon daar wel internet via glasvezel leveren.
Solcon is een dochtermaatschappij van KPN: https://www.solcon.nl/ en ze leveren vaak wel over andere internetverbindingen dan KPN doet.

De prijzen zijn ongeveer hetzelfde, er zijn ook genoeg verschillen, ze gebruiken daar bijvoorbeeld nog de Arris VIP5202 en niet de TV+ Box.

Je KPN e-mailadressen kan je gratis behouden als je overstapt van KPN naar Solcon: https://www.solcon.nl/klantenservice/gratis-kpn-e-mail-behoud/

Ook hebben ze combikorting als je KPN mobiel hebt: https://www.solcon.nl/solcon-compleet-extras/

Ze hebben nu een actie met een gratis Samsung 43” TV dus mocht je aan een nieuwe TV toe zijn dan is dat mooi meegenomen.